ورزش::خبرگزاری علم و فناوری
ورزش

آیا وقت نداشتن دلیل خوبی برای «ورزش نکردن» است؟

دکتر «کوهن» در مورد بهانه آوردن برای ورزش کردن می‌گوید: «من کاملاً متعجب شدم که چند ساعت اوقات فراغت مردم هر روز در مقابل صفحه نمایش می‌گذرانند.» این یافته‌ها ممکن است نشان دهد که اگر برنامه‌های خود را تنظیم کرده و تلویزیون، تلفن یا رایانه را خاموش کنیم، بیشتر ما وقت زیادی برای ورزش کردن داریم. وی افزود: «ما باید بخشی از اوقات‌فراغت خود را به فعالیت‌های بدنی اختصاص دهیم.»

دوچرخه های جدیدی که با کمک جکی در جلوی فرمان ورزش هوازی در باشگاه را جبران میکند

دوچرخه ای برای افرادی که وقت باشگاه رفتن ندارن

تمام ورزش های هوازی فقط در یک دوچرخه بسیار کار آمد

محققان می‌گویند مغز هم به ورزش کردن نیاز دارد

بسیاری از گروه‌های تحقیقاتی در حال آزمایش بر تاثیرات ورزش بر کارهای شناختی هستند. در آینده نزدیک دانشمندان احتمالاً تصور بهتری از چگونگی استفاده و بکارگیری این تاثیرات برای حمایت و تقویت شناخت در افراد سالم و نیز در افرادی كه دارای یك مشکل شناختی مرتبط با بیماری‌های خاص هستند، پیدا خواهند کرد.

این باورهای عامیانه نادرست در مورد ورزش کردن را کنار بگذارید

از چگونگی تغذیه تا معالجه زخمی‌ها، که به اطلاعات در مورد بدن انسان در آن زمان‌ها بستگی داشته، یک حالت و خصوصیات ورزشکار بالقوه افزایش یافته‌است. حالا ورزشکارها قادر هستند که تا سنین بالاتری بازی کنند، بسرعت زخم‌های خود را مداوا کنند، و بیشتر و بهتر از ورزشکاران نسل‌های قبلی آموز دستورالعمل‌ها— فناوری پیشرفته فرصت‌های جدیدی برای تحقیق در مورد ورزش‌ها بوجود آورده‌است.

«حمله قلبی» را با این روش کاهش دهید

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از‌ آن است، پیاده روی یا دوچرخه سواری برای رفت و آمد به محل کار خطر حمله قلبی افراد را کاهش می‌دهد.

بررسی یک باور عامیانه؛ آیا گرسنه بودن پیش از ورزش چربی‌سوزی را افزایش می‌‌دهد؟

در یک آزمایش، محققان ۳۰ مرد دارای اضافه وزن و بی‌تحرک انتخاب کرده و آن‌ها را به سه گروه تقسیم کردند. یک گروه مثل قبل به زندگی خود ادامه داد، یک گروه سه بار در هفته صبح‌ها ورزش رکاب‌زنی انجام می‌دادند، و گروه آخر هم به همان صورت رکاب می‌زدند اما قبل آن یک میلک‌شیک وانیلی مصرف می‌کردند.

لاغری به سبک SMN

کلینیک مشاوران ارمغان سلامتی روشی را ابداع کرده است که افراد چاق بتوانند بدون دارو،دمنوش، ورزش و رژیم غذایی لاغر شوند و به اندام ایده ال برسند. 

کاهش استثنایی خطر ابتلا به سرطان پروستات با یک روش علمی ساده

سرپرست اصلی این تحقیقات می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که هر چه شما فعال‌تر باشید، سلامتی جسمی بهتری و در نتیجه طول عمر طولانی‌تری خواهید داشت. او اضافه کرد: «ما توصیه می‌كنیم كه مردان تا حد توان از نظر جسمی نیز فعال باشند؛ زیرا شواهد ما نشان می‌دهد كه فعال بودن از نظر جسمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات آن‌ها سودمند خواهد بود.»

به میزبانی ورزش و جوانان خوزستان

همایش یافته‌ های پژوهشی ورزشی کشور در اهواز برگزار می شود

سومین همایش یافته‌ های پژوهشی ورزشی کشور ۲۵ آذر ماه در اهواز آغاز به کار می کند.

کدام ورزش‌ها بیش از همه حافظه را تقویت می‌کنند؟

این حقیقت که با بالا رفتن سن حافظه از بین می‌رود دلیل نمی‌شود که نتوانیم روند از بین رفتنش را کندتر کنیم. تحقیقات نشان می دهند ما می توانیم حافظه مان را تا جای ممکن نگه داریم. جنیفر هیسز استادیار دپارتمان کنسیولوژی (آسیب شناسی) دانشگاه مک مستر باور دارد که راه‌حل‌هایی لازم است که خطر ابتلای افراد مسن به دمانس را کاهش داد. سبک زندگی و فعالیت بدنی نقش به‌سزایی در کاهش این خطر می‌توانند ایفا کنند.