برگزاری دومین رویداد دمودی شتاب‌دهنده تجارت بردار

دومین رویداد دمودی شتاب‌دهنده تجارت بردار با عنوان "برآیند بردار" برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری تهران بزرگ؛ صبح امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با حضور فرشته امینی رئیس شورای راهبردی مرکز شتاب‌دهنده تجارت، سیدصادق علامه دبیر شتاب‌دهنده، بعضی اعضای اتاق بازرگانی استان و همچنین سرمایه‌گذاران و تامین کنندگان دومین رویداد دمودی شتاب‌دهنده تجارت بردار با عنوان "برآیند بردار"  برگزار شد. 

تمامی شتاب دهنده‌های سراسر دنیا با برگزاری دمودی دوره شتاب‌دهی خود را به پایان می‌رسانند که در شتاب‌دهنده بردار نیز، رویداد دمودی با عنوان برآیند بردار برای دومین بار و این هدف که تیم‌های موفق خود را معرفی کند انجام شد.

در دومین برآیند بردار که در جهت جذب تامین کننده، سرمایه گذار و شناخته شدن تیم‌ها در زیست بوم صادراتی استان و کشور برگزار شده بود، ۱۴ تیم‌ موفق دور دوم شتاب‌دهنده تجارت بردار که در سه زمینه صادرات، بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ آموزش دیده و موفق به انجام فعالیت تجاری شده‌اند یا آماده آن هستند حضور پیدا کردند.
   
در این رویداد دکتر سید صادق علامه، دبیر شتاب‌دهنده صادرات بردار با بیان اینکه بردار به دنبال گسترش تجارت ایران در بازارهای جهانی می‌باشد تصریح کرد: شتاب دهنده تجارت بردار به عنوان اولین مرکز تخصصی شتاب‌دهی کشور به همت اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم فعالیت خود، آذر سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرد و تلاش دارد که با توجه به ظرفیت‌های اصفهان و صنعتی شدن استان، برای تبدیل استان به یک هاب تجاری در کشور از طریق ایجاد شتاب‌دهنده بردار گام بردارد.

علامه ادامه داد: ما بر آن هدفیم کسب کارهای خرد و کلان داخلی از مدل سنتی خارج شده و به بازارهای خارجی و بین المللی راه پیدا کنند و برای دستیابی به این هدف مهم نگاه ما فقط منعطف به استان اصفهان نیست و آماده پذیرش تیم‌ها و ایده‌ها از سایر استان‌های کشور را نیز هستیم.

دبیر شتاب‌دهنده تجارت بردار با اشاره به اینکه کالاهای بسیار خوبی در ایران تولید می‌شود که پتانسیل صادرات را دارد، افزود: هدف اول شتاب‌دهنده صادرات تخصصی کشور، افزایش صادرات از طریق تربیت افراد متخصص در چرخه صادرات بوده و ما از طریق آموزش، منتورینگ، شبکه‌سازی و تامین مالی در راه تحقق این هدف هستیم.

علامه «دمودی» را رویداد پایانی هر دوره شتاب­‌دهی معرفی کرد و گفت: این رویداد فرصت مغتنمی برای جوانان علاقمند و مستعد تجارت است تا از این طریق خود را برای ورود به بازار حرفه‌ای آماده کنند، همچنین سرمایه گذاران نیز می‌توانند از طریق این رویداد با تیم‌های تازه نفس صادراتی آشنا شوند.

در ادامه‌ی این رویداد فرشته امینی رئیس شورای راهبردی شتاب‌دهنده تجارت بردار با بیان اینکه ما سه سال پیش کجا بودیم و الان کجا قرار داریم با وجود مشکلات فراوانی که در راهمان وجود داشت، تصریح کرد: این حرکت نشان‌دهنده پیشرفت، بهبود و توسعه فعالیت‌هایمان است.

امینی با اذعان اینکه یکی از تفاوت‌های بزرگ ما با اولین سالی که کار را شروع کردیم خارج شدن از ایده تک بعدی صادرات به ایده‌های چند بعدی حوزه‌های تجارت است، افزود: ما در این سه سال مسیر تکامل را پشت سر گذاشتیم و برای این کار برنامه‌های زیادی طراحی و اجرا کردیم؛ و نیز قرار گرفتن در کنار سازمان‌های جهانی و همکاری با شرکت‌های خارجی علاوه بر توسعه فعالیت‌های ما به جهانی شدن و بهره‌ور شدنمان کمک فراوانی کرد.

رئیس شورای راهبردی شتاب‌دهنده تجارت بردار با اشاره به برنامه‌های توسعه این شتاب‌دهنده بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های توسعه ما برای سال جاری الگوی توسعه ملی است که از طرف معاونت علمی و سازمان تجارت مورد حمایت قرار گرفته است.

امینی تاکید کرد: تیم‌های شتاب‌دهنده از خدمات مشاوره تخصصی، طراحی هویت بصری، امور حقوقی، تسهیل مشتری‌یابی بین‌المللی، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و حمایت‌های مالی کوتاه مدت بهره‌مند می‌شوند.

معرفی برترین‌های بردار در دومین رویداد دمودی شتاب‌دهنده تجارت بردار:

شرکت بهرام‌کو؛

مهدی صادق‌پور مدیر شرکت بهرام‌کو که در زمینه کاشت، داشت و براشت کشاورزی دستی بر آتش دارد با اشاره به اینکه در آغاز با داشتن باغ سیب در سمیرم صادراتی به خارج از کشور نداشت گفت: سال ۹۸ در شتاب‌دهنده بردار نام‌نویسی کردیم و از فروردین ۹۹ دوره‌های آنلاین آغاز شد، که با کمک شورای راهبردی بردار زمینه‌ی صادرات برای ما فراهم شد.

صادق پور افزود: در بازار دو مشکل عمده‌ی دسته‌ بندی محصول و بسته‌ بندی برای صادرات داشتیم که با راه‌اندازی یک مجموعه در شهرک جی توانستیم پارسال ۱۵ کانتینر سیب به هند و عراق صادر کنیم و در حال حاضر یکی از فعالیت‌های بهرام‌کو واردات موز به کشور است.

شرکت اوژان؛

صابری به عنوان نماینده شرکت مدیریت صادرات اوژان به موضوع محصولات ارگانیک پرداخت و گفت: اکنون ارگانیک بودن محصولات یک اصل مهم در موضوع صادرات است و باید محصول از تمام آزمایشات ارگانیک بودن سربلند بیرون بیاید و اوژان پیشگام این موضوع در صادرات به اروپا می‌باشد.

نماینده شرکت اوژان با بیان اینکه ارگانیک بودن یکی از سازه‌های ساختار آینده مواد خوراکی است، افزود: این شرکت گواهی ارگانیک اروپا را از کشور سوئیس دریافت کرده و از دامین bio بهره‌مند شده است.

صابری گفت: آلمان هم بزرگترین هاب تجاری اروپاست و هم دروازه ورود به بازار اروپاست چرا که ۷۰ درصد مردم آلمان مواد ارگانیک مصرف می‌کنند و این کشور رتبه چهارم واردات محصولات ارگانیک را در جهان دارد و شرکت اوژان از آغاز تولید محصول تا صادرات را زیر نظر سیستم خود اجرا می‌کند و با حذف واسطه‌ها قیمت‌ها را رقابتی کرده است.

وی افزود: محصولات خود را در بسته بندی جهانی در ۳ برند به اروپا صادر کردیم و با ثبت یک شرکت خارجی توانستیم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم.

شرکت اوژان جز از آلمان به لهستان، ارمنستان و امارات صادرات دارد و این شرکت تنها شرکتی است که توانسته مغز پسته ارگانیک را به اروپا صادر کند.

صابری تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ یک ترنُوِر ۵۰ هزار یورویی صادرات داشتیم و امسال ترنُوِر را تاکنون به دو برابر رساندیم و تا پایان امسال به ۵۰۰ هزار یورو می‌رسیم‌. پسته، فندق، بادام، کشمش، زرشک، انجیر، زعفران، سماق، داروهای گیاهی و قهوه ارگانیک سیر کالای اوژان را تشکیل می دهد.

شرکت وندا؛

در ادامه امیر حسین پزشکی مدیر تحقیقات بازار شرکت وندا در ارائه خود گفت: کنترل هزینه بازاریابی و فروش مهم‌ترین اصل و مشکل شرکت‌ها می‌باشد که راهکار ما نسل پنجم یعنی بازاریابی داده محور بود. ما در سال ۱۴۰۱ پلت فرمی برای ارتقاء سیستم بازاریابی شرکت‌ها ارائه و آزمایشگاه تست محصول و طراحی رفتار ایجاد کردیم. در تست محصول با در نظر گرفتن مشتری، محصول را در بسته بندی، برند و قیمت گذاری اصلاح می‌کنیم.

وی ادامه داد: در طراحی رفتار بر اساس اهداف کسب و کار رفتار مشتری به سمت انتخاب مجموعه شما سوق پیدا می‌کند. همچنین پلتفرم X با استخراج داده از منابع مختلف طراحی شده که پایگاه‌های جمع آوری داده در استان‌های مختلف هم به این پلتفرم کمک می‌کند؛ بازاریابی، فروش دیتا، مشاوره استراتژی، بازاریابی و فروش، آموزش کارمندان سازمان و شرکت و API محصولات این شرکت است.

شرکت تخصصی فروش بتاز؛

علی‌خانی نماینده شرکت تخصصی فروش بتاز با بیان اینکه واحد فروش قلب تپنده سازمان است گفت: این شرکت زمان، هزینه و تعهد نیروی کار را بهره‌ور می‌کند و در زمینه مارکتینگ، برندینگ فروش و آموزش توانایی دارد.

شرکت نرم افزار سازان سپاهان؛ 

در ادامه حسینی نماینده شرکت نرم‌ افزار سازان سپاهان نرم‌ افزار نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه(نت بین) را معرفی کرد‌ و گفت: این نرم افزار با تجهیزات و قطعات چک کردن دوره‌ای مانع توقف خط تولید شود و می‌تواند بصورت آفلاین هم فعالیت کند و توقف را ۴۰ درصد و تعمیرات را ۷۰ درصد کاهش دهد.

شرکت سبزی نو؛

زهره نوروزی نماینده شرکت سبزی نو درباره این شرکت بیان کرد: میزان واردات فلفل دلمه‌ای روسیه از ایران ۳۴۰ هزار تن است و ما در سال ۲۰۱۶ نخستین کانتینر فلفل دلمه‌ای رنگی به روسیه را صادر کردیم.

وی ادامه داد: سیب، کیوی، کلم و چغندر از دیگر محصولات صادراتی این شرکت به کشورهای خلیج فارس و اوکراین می‌باشد.

شرکت صبور؛

بهزاد لایق نماینده شرکت صبور در ارائه خود با بیان اینکه: این شرکت تولید کننده ظروف یک بار مصرف بسته بندی مواد غذایی با توان تولید ۲ هزار تن محصولات پلیمری با قابلیت استفاده از مایکروویو است‌، ادامه داد: شرکت صبور به صادرات به حوزه خلیج فارس تمرکز نکرده و به بازارهای قطر کویت و امارات ورود کرده که باید در نظر گرفت که قطر میزبان جام جهانی است و امارات هاب بازار آفریقا است و همچنین صادرات یک میلیون دلاری هدف سال آینده این شرکت است.

شرکت سلطان تجارت سورنا؛

حسن سلطانی پور مدیر عامل شرکت سلطان تجارت سورنا گفت: با توجه به اینکه مغز بادام مامایی به دلیل قیمت بالا تا ۹۰ درصد صادر می‌شود، ۳۵۰ هزار تن تولید سالانه ایران است و رتبه پنجم دنیا را دارد.

وی ادامه داد: بازار هدف این محصول هند، روسیه و حوزه خلیج فارس است و سود بالا و کیفیت بالای محصول ایران نسبت به رقبا مزیت رقابتی این محصول است.

شرکت اکت استون؛

مسعود کیانی نماینده شرکت اکت استون تصریح کرد: ۶ هزار واحد فرآوری سنگ در ایران داریم که ۲۰ واحد توان فرآوری برای صادرات دارند. این شرکت با ایجاد یک وب سایت و عکاسی و اطلاعات دقیق از سنگ‌ها زمینه صادرات سنگ ایران به حوزه خلیج فارس، کانادا و استرالیا را فراهم کرده است و در سال ۱۴۰۰ پانصد هزار دلار صادرات داشته است.

شرکت نرم افزار سازان ۲؛

در ادامه صالحی نماینده شرکت نرم افزار سازان ۲ نرم افزار آمال را معرفی کرد که این نرم افزار به حوزه ساخت و ساز اختصاص دارد. از مزایای نرم افزار آمال این است که در زمان گزارش‌ها، نیروی انسانی و کاغذ صرفه جویی می‌کند و نتایج محاسبات را دقیق ارائه می‌کند و سفارشی سازی محصول و پشتیبانی ۲۴ ساعته از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار است.

شرکت دیجیران؛

علامه نماینده شرکت دیجیران درباره مجموعه خود گفت: آموزش تخصصی دیجیتال مارکتینگ با تولید محتوای سوشال مدیا به نیروهای ارگان‌ها و سازمان‌ها تخصص این شرکت است و در زمان آموزش نیروی جایگزین به شرکت ارائه می‌کنند.

شرکت اروند فراز سهند؛

مریم رحیمی نماینده شرکت اروند فراز سهند گفت: حضور فعال در بازار بین‌المللی سنگ و طراحی وب‌سایت برای ارائه سنگ.های ایران به دنیا از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت است و همچنین ۵۰ درصد واردات سنگ کوپ در هند سهم ایران است.

گروه تحقیقات بازار و مشاوره بازاریابی رویش؛

حسین فدایی نماینده گروه تحقیقات بازار و مشاوره بازاریابی رویش با اشاره به پروژه کشت کنجد در قلعه گنج کرمان و مشکل فروش محصول گفت: با ارائه راهکارهای فروش توانستیم محصول این منطقه را به بازار عرضه کنیم.

فدایی در ادامه همکاری با مجموعه فامیلیران در حوزه بومی و محلی، افزایش ۵۰ درصدی فروش شرکت تولید چیلرهای فوق هوشمند، افزایش ۲۰ درصدی فروش شرکت HEMERA و ارائه‌ی آموزش‌های حوزه کسب و کار، مارکتینگ و فروش را از دیگر فعالیت‌های این شرکت نام برد.

شرکت زیگورات؛

مهدی حق شناس نماینده شرکت زیگورات به عنوان آخرین شرکت گفت: کشت زعفران در استان اصفهان را از سال ۹۴ آغاز کردیم، تولید پیاز زعفران گواهی شده، فروش به کشاورزان و تحویل گل‌های زعفران و فرآوری و صادرات زعفران عمده فعالیت این شرکت است.

پس  از اتمام ارائه‌ی تیم‌ها، گواهینامه فارغ التحصیلی و تندیس به تیم‌ها اعطاء گردید و تیم‌ها، تامین کنندگان و سرمایه گذاران در فضای صمیمانه مذاکرات مقدماتی در رابطه با نحوه همکاری انجام دادند.

شایان ذکر است شتاب‌دهنده تجارت بردار به عنوان اولین شتابدهنده تخصصی صادارت کشور، موفق به تدوین فرایند علمی و عملیاتی شده که این فرایند با هدف ارائه خدمات چهارگانه آموزش تخصصی، شبکه‌سازی، منتورینگ و تسهیلات معنوی و مادی در حوزه شتاب‌دهی تجارت تدوین شده است.

انتهای پیام/

زمان انتشار: چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳:۵۹

شناسه خبر: 102129

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب