سفیر رشد واحد‌های فناور دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

نوشیدنی فراسودمند «کامبوجا» جای نوشابه را می‌گیرد

سفیر رشد واحد‌های فناور دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان می‌گوید در تلاش هستند که نوشیدنی فراسودمند«کامبوجا» که به پاکسازی کبد کمک می‌کند را جایگزین نوشابه‌های مضر کند.

فربود هادی‌نژاد، سفیر رشد واحد‌های فناور دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان گفت: این شرکت فعالیت خود را در حوزه بازاریابی شروع کرده و هدف از تأسیس این شرکت این بود که ما می‌دیدیم در دانشگاه شرکت‌ها در حوزه فناوری با مسأله برندیگ رو به رو هستند.

سفیر رشد واحد‌های فناور دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: از آنجایی که سفیر رشد واحد‌های فناور دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هستم از من درخواست شد تا شرکتی در حوزه بازاریابی راه‌اندازی کنم تا بتوانیم مشکل و خلاهای که تیم‌های بازرایابی در حوزه برندیگ و مارکتینگ داشتند برطرف کنم و در این راستا شرکت هما هیوا هیرکان راه‌اندازی شد.

هادی نژاد بیان کرد: این شرکت به لطف خدا تأسیس شده و تاکنون نزدیک چهار تیم و هسته فناور را مورد حمایت قرار داده و ما نیز تلاش کردیم نسبت به شتابدهی این شرکت‌ها اقدام کنیم.

وی افزود: فعالیت ما در حوزه برندینگ مثل طراحی لوگو، طراحی پوستر، رنگ سازمانی و شعار سازمانی و اسم محصول و برند آن و ثبت برند و ثبت شرکت از دیگر کمک‌های ما است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در حوزه مارکتینگ نیز در کنار این شرکت‌های دانشگاهی هستیم تا بتوانیم این ضعف و مشکلات را در حد و توان خود برطرف کنیم.

هادی نژاد ابراز داشت: با این اتفاق به دلیل بازاریابی و فروش شاهد زمین خوردن تیم‌های کمتری در دانشگاه هستیم و یکی از مشکلاتی که پیش روی ما است کمبود فضای مناسب برای استقرار تیم‌ها است و فضای کار اشتراکی در مرکز رشد دانشگاه طراحی شده است.

وی گفت: بحث اصلی تیم‌ها مباحث مالی است و باید تسهیلات افزایش یابد از ۱۰ ساله گذشته میزان پرداخت تسهیلات تغییر نکرده است و به جایی رسیده که تیم‌ها هزینه اولیه برای شروع فعالیت خود را ندارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه فضا‌های پرت زیادی دارد که می‌تواند از این فضا‌ها برای استقرار تیم‌ها و هسته‌های فناور داشته باشد و دانشگاه تلاش خود را انجام داده ولی اعتقاد داریم می‌توانیم این مسیر تسری شود.

هادی‌نژاد تأکید کرد: از آنجا که دانشگاه علوم کشاورزی است بحث علوم انسانی دیده نشده و باید آموزش‌هایی در حوزه برندینگ خارج از مباحث دانشگاهی برای دانشگاه در نظر گرفته شود.

وی ابراز داشت: در نمایشگاه محصولی را با برند «کوهسان» که به معنی کوهستان است را ارائه کردیم که نوشیندی فراسودمندی تحت عنوان «کامبوجا» است که از شرق دور وارد ایران می‌شود و دو هزار و ۵۰۰ سال پیش در حال تولید است و به عنوان اکسیر سلامتی می‌گویند.

این دانشجوی گلستانی بیان کرد: با سم زدایی کبد و خون کلسترل را کاهش می‌دهد و هدف ما این است که با تغییر ذائقه مردم از نوشیدنی مضری مثل نوشابه‌های گازدار که قند و مواد نگهدارنده و اسانس دارند تغییر دهد.

هادی‌نژاد افزود: این محصول نه تنها این مضرات را ندارد که بلکه مفید است، قیمت این محصول در حال حاضر ۷۰ هزار تومان است و مشکلی که در رقابت با این نوشیدنی‌ها داریم این مسأله است و قیمت تمام شده  آن کمتر است و مسأله این است که نوشیدنی تخمیری تولیدش زمان بر است و باید دستگاه‌هایی در حوزه سلامت فعالیت دارند باید به کمک ما بیایند و این مسأله می‌تواند سلامت جامعه را ارتقاء دهد.

وی گفت: قطعاً با حمایت‌های مادی و معنوی گروه‌های سلامت باعث می‌شود که قیمت خود را بتوانیم کاهش دهیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:‌امید داریم بتوانیم که به این تغییر الگو برسیم به ویژه نوشیدندی گازدار که غربی هستند مزاج و سلیقه ایرانی را تغییر دادند و‌ امید داریم به نوشیدنی سنتی برگردیم و دست شرکت‌هایی که از خارج کشور فعالیت دارند کوتاه کنیم و بتوانیم به تولید ملی برسیم.

خبرنگار: داود خاندوزی

انتهای پیام/

زمان انتشار: شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰:۰۰

شناسه خبر: 102392

مطالب مرتبط :
۱

همه کاربردهای کامبوجا/ از استفاده در صنایع نظامی تا تقویت سیستم ایمنی بدن

عارفه فیروزی محقق یزدی شیوه ای جدید برای استفاده از قارچ کامبوجا در صنایع مختلف ابداع کرده است.

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب