به گزارش خبرگزاری علم و فناوری استان البرز، امروز با توسعه ی استارتاپها، تمامی استارتاپها موفق نمی شوند و باید با استارتاپ ناب آشنا بود و روند به وجود آمدن آنها را دانست.
شیوه ی استارتاپ ناب یا همان لین استارتاپ برای اولین بار در سال 2008 توسط اریک ریس مطرح شد. اما ریس در سال 2011 با جمع بندی مطالب خود کتابی تحت عنوان استارتاپ ناب منتشر کرد. این کتاب نقشه ی راه کسانی است که می خواهند کسب و کاری را راه اندازی کنند. او در این کتاب می نویسد: «می خواهم بگویم که شما به عنوان یک کارآفرین، هر اقدامی که انجام می دهید، از طراحی محصول گرفته تا بازاریابی، تمام آنها یک آزمایش و تجربه است.»
او معتقد است که وقتی هر کاری را به عنوان آزمایش و یک اقدام جدید انجام دهید، با تلاشی بسیار کمتر دستاوردهایی بسیار بزرگتر را کسب خواهید کرد و این همان کاهش ریسک و خطر است که تفاوت اساسی لین استارتاپ با استارتاپ سنتی است.
استارتاپ ناب یک رویکرد علمی و سیستماتیک برای ایجاد و مدیریت استارتاپ ها ارائه می دهد و محصول مورد نظر را سریعتر به دست مشتریان می رساند. روش لین استارتاپ به شما می آموزد که چگونه یک استارتاپ را هدایت کنید و با حداکثر شتاب یک کسب و کار را توسعه دهید. این یک رویکرد اصولی برای توسعه محصول جدید است.
اصول سنتی به کارآفرینان توصیه می کند که محصولات خود را در حالت «پنهان کاری» توسعه دهند، در نتیجه ایده های محصول خود را برای مشتریان ناشناخته نگه دارند.
روش استارتاپ ناب از کارآفرینان می خواهد که با جستجوی مدل تجاری و سپس آزمایش ایده های خود، مشاغل خود را آغاز کنند، سپس از بازخورد مشتریان بالقوه برای تعدیل ایده های آنها هنگام حرکت به جلو استفاده می شود.
متدولوژی لین استارتاپ می تواند به تجارت شما کمک کند زیرا بر کاهش سه ریسک عمده که هر استارتاپ با آن روبرو است تمرکز می کند:
- ریسک محصول،
- ریسک مشتری و
- ریسک مدل کسب و کار.
این رویکرد غیرقابل پیش بینی بودن بازار را به حداقل می رساند و شرکت شما را به سمت ایجاد خدمات انعطاف پذیر و نوآورانه سوق می دهد.
انتهای پیام/
زمان انتشار: چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴:۵۰
شناسه خبر: 103967