نماینده MOD ART پاریس:

قبل از جذب دانشجو در هر مقطعی باید بازاریابی کرد

نماینده MOD ART پاریس با حضور در مجتمع فن آوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان بدنبال آموزشهای عملی حوزه صنعت مد و پوشاک جهت ایجاد رقابت سالم و ارزیابی کیفی کالاهای ایرانی در سطح بین الملل است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از سیستان و بلوچستان، شهلا یاری بخت، از طراحان بین‌المللی عرصه مد و لباس در فرانسه و نماینده دانشگاه مد آرت پاریس در شاخه  طراحی، تکنیک و مدیریت پوشاک در سطح بازارهای بین‌المللی با حضور در دانشگاه سیستان و بلوچستان بدنبال برگزاری دوره‌های مشترک طراحی مد و لباس جهت شناسایی استعدادها و ایجاد اشتغال برای جوانان و معرفی طراحان توانمند ایران در هفته‌های مد جهانی است.

شهلا یاری بخت درباره فعالیت کاری خود بیان داشت: 45 سال در فرانسه زندگی می کنم و حدود 40 سال است که در سطح بین المللی به صورت حرفه ای شروع به کار کرده ام. در سن 12 سالگی در کمال بی نیازی احساس کردم باید درآمد داشته باشم. از گل سازی تا دوخت لباس برای عروسکها و فروش به همکلاسیهایم شروع کردم یک سال بعد اقدام به خشک کردن حیوانات می کردم و آنها را می فروختم. هر فعالیتی که داشتم باید به سیستم اقتصادی ربط پیدا می کرد. از راهنمایی تا دبیرستان پیش آهنگ بودم. نیاز به رقابت با خودم احساس می کردم تعداد کارهایی که انجام می دادم به موازات هم بودند بخاطرتمرینی که در زندگی داشتم کم اتفاق افتاد در مسیر تجارت اصلی  ام دچار شکست شوم.

هم اکنون حامل نمایندگی دانشگاه مد آرت پاریس هستم که از نظر طراحی، تکنیک و مدیریت پوشاک در سطح بازارهای بین‌المللی خیلی قوی است. این دانشگاه در 14 کشور دیگر حضور دارد و با انواع و اقسام فرهنگ‌های مختلف و مشکلات موجود روبروست. شروع تدریس طراحی مد و لباس از فرد به جمع رفته و در نهایت از جمع به تحقیق و از تحقیق به طرح می‌رسد.

وی درباره موفقیت خود در سطح جهانی گفت: موفقیت هیچ وقت برای من معنا نداشت چون معتقدم زندگی برتر از موفقیت است. همیشه زیر پرچم جسارت، خوب زندگی کردم و همه چیز را برای خودم امکنپذیر می دانستم. جزء کسانی بودم که در رشته کاری ام دوست داشتم برتر باشم.

هیچ وقت نباید در سیستم کاری رابطه مالی را در نظر گرفت. برای رسیدن از یک نقطه به نقطه دیگر هر چه در یک مسیر راستر برویم زودتر به مقصد می رسیدم تا اینکه بخواهیم زیکزاکی قدم برداریم. وقت گرانبهاترین کالاست.

یاری بخت در جواب این سوال که چرا بعد از این همه سال برگشتید به ایران، اشاره کرد: کسانی که از کشورشان خارج می شوند هیچ وقت مرزی برای خودشان ندارند، در یک دنیا بدون مرز، قسمتهای مختلف پازل را بهم وصل کردم تا دنیای من رنگ و شکل خود را بیابد و وسیله ای برای فرزندان من باشد و معتقدم جایی که ازش شروع کردم آخرین تیکه پازل من است و باید به آنجا که ایران است ختم شود.

برای توسعه کارآفرینی دانشجویان باید ابتدا آنها را دسته بندی کنند و برای خود مشخص نمایند که چه رنگی برای انها بهتر است. کانالهایی که می توان این دسته ها را بهم ربط داد پیدا کنید، راس کار را به صورت بومی، محلی، کشوری و جهانی طراحی کنید و دنیای خود را بسازید و سریعتر به دنیاهای دیگر وصل کنید.

من با ابزار خیلی با ارزشی به ایران آمدم. قصد دارم بیشتر وقتم را در ایران بگذارنم و در درازمدت یک کار اساسی انجام دهم. آموزش در همه جا پایه‌ریز هر صنعت و هر فکر است. من به این نتیجه در ایران رسیده ام که کار کردن فقط با صنعت‌گران مرا به پیش نمی‌برد. مهم‌ترین چیزی که من به ایران مدیون هستم، آموزش‌هایی است که در اختیار جامعه‌های غیر ایرانی قرار دارد و باید با سنت و فرهنگ ایرانی وارد جامعه ایران شود. برای وارد کردن این آموزش‌ها با مسئولان مجموعه مد و لباس مذاکره‌های زیادی انجام داده و اختیاراتی را در دست گرفته‌ام. من باید طبق نیازهای جامعه ایرانی حرکت کنم و آزاد باشم. ما حتی اگر نیاز باشد که برنامه جدیدی را به برنامه درسی‌مان اضافه کنیم، این کار را انجام خواهیم داد. من این کار را انجام داده‌ام، یعنی تاریخ مد و پوشاک را روی تاریخ پوشاک ایران از دوره صفویه تا به حال گذاشته‌ام.

البته اغلب فعالان صنعتی ایران را به‌عنوان یک جامعه مصرف‌کننده می‌شناسند و هنوز ایران را به عنوان یک کشور رقیب در منطقه خاورمیانه قلمداد نمی‌کنند اما امیدوارم زمانی فرا برسد تا ایران به‌عنوان یک رقیب قدرتمند در عرصه‌های جهانی مد شناخته شود.

اکنون استارت آپ رشته پوشاک را در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی کرده ایم و می توان آن را به سیستان و بلوچستان وصل کرد.  دانشجویان، سال اول تحصیل را در دانشگاه اینجا (در صورتی که به توافق برسیم) و سال دوم را در دانشگاه بین‌المللی مد آرت در فرانسه سپری خواهند کرد و سال اول تحصیل از اساتید فرانسوی مد آرت استفاده شود. همچنین مشاغل متعددی در رشته‌های طراحی و مدیریت بازار پوشاک شکل گرفته‌ که هنوز در ایران ناشناخته است که در این راستا باید آموزش‌های لازم به دانشجویان ارائه شود. طبق سیستم آموزشی مد آرت، دانشجویان در کنار مسائل تئوریک، با بخش‌های عملی نیز آشنا می‌شوند و فارغ التحصیلان تجربه کارآموزی در شرکت‌های بین‌المللی را نیز به دست می‌آورند.

تمام دانشهایی که در ایران در سطح بین المللی رد و بدل می شود در ایران نیست. دنیا دهکده جهانی است و هر چیزی که تلفیق نداشته باشد روزی به بن بست می خورد. آگاهی از سایر فرهنگه می تواند کمک کننده باشد. برای بهتر ارائه دادن یک کالا به بازار قوی سیستم های ارتباطی نیاز است، پروژه ها در ارتباط مستقیم با بازار است و قبل از جذب دانشجو باید بازاریابی کرد. 

زمان انتشار: شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹:۴۴

شناسه خبر: 77696

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب