کارگزار‌ها حلقه میانی فناوران و صاحبان صنعت و سرما خبرگزاری علم و فناوری - کارگزار‌ها حلقه میانی فناوران و صاحبان صنعت و سرمایه هستند
صدرخانلو:

کارگزار‌ها حلقه میانی فناوران و صاحبان صنعت و سرمایه هستند

مدیر شبکه فن­ بازار ملی ایران گفت: کارگزار‌ها حلقه میانی فناوران و صاحبان صنعت و سرمایه هستند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری به نقل از روابط عمومی  پارک فناوری پردیس، میلاد صدرخانلو، مدیر شبکه فن­ بازار ملی ایران، درباره علت انتخاب موضوع هفدهمین فستیوال نوآوری در زمینه صنعت دارویی گفت: شبکه فن ­بازار ملی ایران، تلاش می­‌کند حساسیت ویژه‌­ای بر مقولات راهبردی کشور داشته باشد. دارو و درمان، از همین موضوعات راهبردی است که در شرایط فعلی بازار ارز و تحریم اهمیت ویژه­ای دارد.

صدرخانلو ادامه داد: امروز، دارو هم می‌­تواند باعث خروج حجم زیادی ارز از کشور شده و هم می‌­تواند ارزآور باشد. علاوه بر این، دارو برای بیمارانی که به آن نیاز مبرم دارند کالایی صنعتی و تجاری نیست، بلکه کالایی حیاتی است؛ بنابراین نمی­توانند از خرید آن صرف­نظر کنند یا کالای مشابه آن را، با کیفیت پایین تهیه کنند. ضمن اینکه با وجود تحریم‌ها تامین دارو بسیار سخت یا غیرممکن شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این عرصه وارد شویم و امید داریم با رساندن بخشی از این طرح­ها به تولید، قدم خوبی در جهت پیشرفت و بومی سازی صنعت دارو برداریم.

مدیر شبکه فن ­بازار ملی ایران ضمن ابراز رضایت از طرح­‌های ارائه شده در این رویداد، افزود: از شرکت هانا سلامت گستر ایرانیان به خاطر تلاشی که برای ارائه این طرح­‌ها کرده­‌اند، تشکر می­کنم. طرح‌­های خوبی بعد از داوری داورانی خوب انتخاب و مطرح شده‌­اند. اما اصل کار آن‌ها از این­جا به بعد است. آن‌ها باید تلاش کنند، تا این طرح‌ها به مرحله تولید و تجاری ­سازی برسند.

صدرخانلو در توضیح نقش کارگزاران تبادل فناوری در فستیوال نوآوری گفت: کارگزار‌ها حلقه میانی فن ­آوران و صاحبان صنعت و سرمایه هستند و چند وظیفه دارند. از وظایف آن‌ها می­توان به هم­زبانی و هم­رسانی، اشاره کرد.

وی درباره هم­رسانی و هم­زبانی، توضیح داد: فن­ آوران و صاحب صنایع و سرمایه دو سر یک طیف هستند. کارگزار تبادل فناوری باید، ایده­‌ها و سرمایه­ گذرانی را که مناسب هم هستند، پیدا کرده و با هم مرتبط کنند. اما همه چیز بعد از برقراری ارتباط تمام نمی­شود. فن­ آوران و صاحبان صنایع از دو جامعه و دو زیست ­بوم متفاوت هستند. یکی از صنعت و بازار و دیگری از فضای علمی و دانشگاهی؛ بنابراین ادبیات متفاوتی دارند و نمی­توانند تعامل مثبت داشته باشند. لازم است که کارگزار بین آن‌ها هم­زبانی ایجاد کنند تا ادبیات آن‌ها یکی شود. ممکن است هر دو به یک مفهوم و موضوع، با دو نگرش و ادبیات متفاوت اشاره کنند. کارگزار در این مرحله ادبیات هر طرف را برای طرف دیگر، رمزگشایی می­کند.

صدرخانلو در ادامه توضیح وظایف کارگزاران تبادل فناوری افزود: زمانی که طرح­های فن ­آوران در مسیر تولید و تجاری­سازی قرار گیرد، آن‌ها با چالش‌­های متفاوتی روبرو می­­شوند. مثلا گرفتن تسهیلات مالی، مجوز‌ها یا رویارویی با موارد حقوقی و تجاری عبور از این چالش‌ها کار فناور و صاحب صنعت و سرمایه نیست. کارگزارن در زمینه تسهیلات مالی و غیرمالی، به آن‌ها کمک خواهند کرد. به این موضوعات اشراف دارند و حل کردن این چالش‌ها کار آنهاست. در واقع این فوت کوزه­ گری است که کارگزار تبادل فناوری در حالی که کمک فن ­بازار ملی را دارد، می­تواند به کار ببندد. اگر صاحبان ایده و سرمایه، اجازه بدهند، کارگزارن در این زمینه کمکشان می­کنند.

مدیر شبکه فن­ بازار ملی ایران، با بیان اینکه به اعتقاد او بعد از برگزرای هفده فستیوال نوآوری مهم­ترین چالش ارتباط موثر صاحبان ایده و سرمایه با کارگزارن تبادل فناوری است، ادامه داد: من امیدوارم که بخش صنعتی و فن­ آوران ما به شرکت­های کارگزار توجه داشته و اهمیت بیشتری برای آن‌ها قائل شوند. همکاری بیشتر  فن­آوران با کارگزاران باعث می­شود که ارائه های بهتری برای صاحبان صنایع داشته باشند.

صدرخانلو تصریح کرد: من احساس می­کنم هنوز هم از سمت فن ­آور‌ها و سرمایه­ گذاران، برای ارتباط گرفتن با کارگزار‌ها دافعه وجود دارد. فن­اور فکر می­کند نباید با کارگزار ما صمیمی شود، چون می­ترسد طرحش لو رود. صنعت احساس نیازی به کارگزار نمی­کند. ولی اگر بیشتر به کارگزار اعتماد کنند و با آن‌ها همکاری بیشتری داشته باشند، به نفع خودشان است. من به فن­آوران و سرمایه­گذران و صاحبان صنایع توصیه می­کنم که پذیرش بیشتری در مورد کارگزارن ما داشته باشند و به آن‌ها اعتاد کنند. چون کارگزارن ما شریک استراتژیک آن‌ها هستند و نه بار اضافه­ای بر دوش آنها.

وی ضمن ابراز این موضوع که فستیوال‌های ابتدایی با فستیوال‌های اخیر، تفاوت‌هایی داشته­ اند، توضیح داد: فستیوال‌های اخیر تفاوت‌های اساسی با فستیوال‌های اولیه پیدا کرده اند. تمرکز اصلی فستیوال‌های اولیه بر اخذ سرمایه بود. اما در فستیوال‌های اخیر فن‌­آور‌ها بیشتر از اینکه دنبال سرمایه گذار باشند، به دنبال شریک تجاری و توسعه بازار هستند.

بعد از برگزاری شانزده فستیوال نوآوری حدود ۳۵ قرارداد به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال، بین صاحبان فن و صنعت منعقد شده است. میلاد صدرخانلو در جواب این سوال که از نظر او چه تعداد از طرح‌های ارائه شده به مرحله قرارداد خواهند رسید؟ گفت: من امیدوارم که هر هشت طرح به مرحله قرارداد برسند. اما با پتانسیلی که در طرح­ ها دیدم فکر کنم حداقل ۴ طرح در انواع شریک تجاری، توسعه بازار و سرمایه­ گذاری، موفق به عقد قرار داد خواهند شد.

زمان انتشار: سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰:۴۴

شناسه خبر: 80308

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب