دوشنبه ها با کتاب؛

کتاب ۵۰ گام موثر در بازاریابی محتوایی؛ کتابی برای فعالان تولید محتوا

دوشنبه هر هفته با معرفی یک کتاب کاربردی و علمی از جنبه های مختلف مهمان مخاطبانمان هستیم و این هفته کتاب ۵۰ گام موثر در بازاریابی محتوایی را برای کسانی که فعال در زمینه بازاریابی محتوایی هستند، معرفی خواهیم کرد.

در کشور ما متاسفانه مردم با کتاب ها قهر بوده و به همین سبب سرانه مطالعه بسیار پایین و به اذعان سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه نگاه و در تاریخ 4 شهریور ماه سال گذشته حدود 12 دقیقه و نیم برای کتابخوانی و حدود 20 دقیقه سرانه مطالعه مجلات، روزنامه‌ها و فضای مجازی هم برای هر ایرانی می باشد که در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا بسیار کم برآورد می شود . به همین منظور خبرگزاری علم و فناوری در فارس تصمیم بر آن دارد که در هر دوشنبه کتاب هایی را برای مخاطبین خود معرفی نماید تا علاقه مندان با چشمانی باز و با آگاهی کتاب های خود را خریداری و مطالعه نمایند، پس هر دوشنبه با ما باشید در " دوشنبه ها با کتاب  " 

هفته قبل در یازدهمین قسمت دوشنبه ها با کتاب ، به معرفی کتاب تقویت حافظه و درمان فراموشی پراختیم و  این هفته کتابی مفید در حوزه کسب و کار را معرفی می نماییم .

می گویند بازاریابی یک  چنگ است و اگر این جمله درست باشد بازاریابی محتوایی یک جنگ مدرن است. این جمله اولین جمله در مقدمه کتاب این هفته است که نقش موضع کتاب را برای خواننده مشخص می نماید. اگر قرار است در کسب و کار خود موفق باشید پس باید استراتیژیهای یک جنگ مدرن را بدانید.

معرفی کتاب:
کتاب «50 گام موثر در بازاریابی محتوایی» به طور کلی به بیان این نکته که بازاریابی محتوایی چیست و چه کمکی می‌تواند انجام دهد، پرداخته است. کتاب به مدیرانی که از ناکارآمدی و هزینه‌های گزاف شیوه‌های تبلیغات سنتی به ستوه آمده‌اند الفبای استفاده از تکنولوژی‌های جدید ارتباطی را آموزش می‌دهد. این کتاب به مدیران شرکت‌ها کمک می‌کند برای حضور در فضای مجازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی جسارت لازم را پیدا کنند. 
کتاب در ۹۰ صفحه تنظیم شده و ناشر  آن انتشارات تاچارا می باشد.
فهرست مطالب کتاب را می توانید در تصویر مطالعه فرمایید:::

 

هدف از نوشتن کتاب:
با توجه به اینکه ابزارهای ارتباطی در دنیای مدرن و عصر ارتباطات کنونی، تفاوت بسیار زیادی نسبت به نسل‌های پیش از خود داشته‌اند، بنابراین شیوه‌های بازاریابی و ارتباطات کسب و کارها با مشتری‌هایشان نیز تغییر کرده است. از این رو شیوه‌های سنتی تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات، کارآیی لازم را ندارد، ضمن اینکه بسیار هم پرهزینه است. 
بازاریابی محتوایی در این دوره به صورت اقتصادی بهینه و به لحاظ کاربردی کارا و موثر است. نکته‌ای که وجود دارد این است که هرچند اهمیت بازاریابی محتوایی بسیار زیاد است اما منابع محدودی به زبان فارسی در دسترس مدیران کسب و کارها وجود دارد تا بتوانند مهارت‌های خود را در این زمینه بالا ببرند. ما با هدف اینکه به مدیران کسب و کارها، کارآفرین‌ها، مدیران روابط عمومی، بازاریابی و فروش کمک کنیم تا با الفبای بازاریابی محتوایی آشنا شوند و از این ظرفیت بهره بیشتری ببرند، این کتاب را ترجمه و گردآوری کردیم. 
نکته مهم این است که، همان‌گونه که در مقدمه اشاره شده است، ایده اصلی و تصاویر کتاب «50 گام موثر در بازاریابی محتوایی» از کتابی الکترونیکی به همین نام از یک نویسنده و شرکت معتبر برگرفته شده است. به طور کلی در یک فایل 39 صفحه‌ای به صورت بسیار مختصر اما نسبتاً جامع، مروری سریع بر ابزارهای کلیدی بازاریابی محتوایی داشته است.  اما ما با اضافه کردن توضیحات بیشتر، مثال و جزیئات مفصل‌تر فایل را به کتابی در حدود نود صفحه تبدیل کردیم. 

معرفی مولف:
راضیه روستا مترجم و مولف کتاب" ۵۰ گام موثردر بازاریابی محتوایی" کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنر تهران، کارشناس کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، کاردانی گرافیک از دانشگاه فنی دختران شیراز و دیپلم گرافیک از هنرستان هنر و اندیشه شیراز است.
در حال حاظر پروژه‌های متفاوتی در زمینه تصویرسازی، طراحی گرافیک، طراحی جلد کتاب و مجله، صفحه‌آرایی، عکاسی، ساخت موشن‌گرافیک و آموزش نرم‌افزارهای گرافیکی انجام می‌دهد. 
کتاب «50 گام موثر در بازاریابی محتوایی» اولین اثری است که در زمینه ترجمه انجام داده‌.
به این دلیل که وی در کنار تحصیل و انجام کارهای هنری از دوره دانش‌آموزی به صورت جدی به یادگیری  زبان انگلیسی ممارست داشته، مهارت کافی برای ترجمه را به دست آورده است. 
او کار ترجمه را با ترجمه مقالات برای مجله همشهری تندرستی از سال ۱۴۹۰ آغاز نموده است.

مخاطب کتاب:


این کتاب مناسب مدیران کسب و کارها، مدیران بازاریابی، مدیران فروش و تبلیغات، مدیران روابط عمومی سازمان ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی است. 
علاوه بر این، کتاب می‌تواند به فریلنسرها و مدیران تولید محتوایی شرکت‌ها نیز کمک کند و همچنین روزنامه‌نگارها و سازمان‌های مردم نهاد (NGO) نیز می‌توانند با مطالعه این کتاب از این ظرفیتی که در زمینه بازاریابی محتوایی وجود دارد بهره ببرند.

 

از مهرآفرین وثوقی

انتهای پیام/

 

 

 

زمان انتشار: سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰:۴۸

شناسه خبر: 83300

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب