چگونه سلامت «میکروبیوم روده» خود را بهبود دهیم؟ خبرگزاری علم و فناوری - چگونه سلامت «میکروبیوم روده» خود را بهبود دهیم؟

چگونه سلامت «میکروبیوم روده» خود را بهبود دهیم؟

هنگامی که تعادل در میکروبیوم ما به هم می‌خورد، اکثر اوقات به‌دلیل این‌که گونه یا گروه خاصی از باکتری‌ها بیش از اندازه زیاد می‌شوند، این عملکردها به‌هم می‌خورند و ابتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند چاقی مفرط، سرطان، بیماری تورم روده و بسیاری دیگر از بیماری‌ها پیش می‌آید.

پنج روش علمی که می‌توانید با آن ریزاندام‌های همزیست (میکروبیوم) خود را در 2020 سالم‌تر کنید را در این نوشتار بررسی خواهیم کرد. طبیعی است که در ابتدای سال نو افراد بر روی سلامتی خود متمرکز باشند. اما افراد کمی سلامتی میکروب‌هایی که در روده انسان زندگی می‌کنند (میکروبیوم)،که بخش مهمی از سلامت افراد هستند، را در نظر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل از ساینس‌الرت، این باکتری‌ها تا چه اندازه مهم هستند؟ در بدن ما به اندازه‌ی سلول‌های انسان، سلول باکتری وجود دارد، و آن‌ها در کنترل تمامی چیزها از تورم و ابتلا و درمان سرطان گرفته تا میزان انرژی دریافتی از غذاها، هوس کردن نوع خاصی از غذا و خلق‌وخوی ما به ما کمک می‌کنند.

 راه‌های سالم نگه داشتن میکروبیوم شما چیست؟

هنگامی که تعادل در میکروبیوم ما به هم می‌خورد، اکثر اوقات به‌دلیل این‌که گونه یا گروه خاصی از باکتری‌ها بیش از اندازه زیاد می‌شوند، این عملکردها به‌هم می‌خورند و ابتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند چاقی مفرط، سرطان، بیماری تورم روده و بسیاری دیگر از بیماری‌ها پیش می‌آید.

1. میوه و سبزیجات بخورید: الیاف (کربوهیدرات‌هایی که توسط روده انسان تجزیه‌پذیر نیستند و باید توسط میکروبیوم انجام شود) موجود در میوه و سبزی یکی از مهم‌ترین عوامل یک میکروبیوم سالم است.

2. به رژیم غذایی خود نشاسته مقاوم اضافه کنید: نشاسته مقاوم نشاسته‌ای است که مانند الیاف توسط انسان تجزیه‌پذیر نیست و برای سلامتی میکروبیوم مهم است.

3. الیاف مختلف را در غذای خود امتحان کنید: میکروب‌های موجود در روده یکسان نیستند و بنابراین برای سالم نگه داشتن آن‌ها الیاف مختلف نیاز است.

4. برای خود و میکروب‌هایتان ورزش کنید: فعالیت فیزیکی نه‌تنها برای سلامتی شما که برای سلامتی روده‌تان نیز مفید است.

5. غذاهای پروبیوتیک به رژیم غذایی خود اضافه کنید: پروبیوتیک‌ها یکی از کلیدی‌ترین عناصر هر رژیم غذایی محسوب می‌شوند، استفاده از ماست‌های پروبیوتیک یکی از راه‌های افزودن آن به رژیم غذایی است.

انتهای پیام/

تیمور خسروی

زمان انتشار: یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲:۳۳

شناسه خبر: 85077

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب