دانشمندان ویروس هایی با خوردن باکتری های غول پیکر را کشف می کنند که خط بین زندگی و غیر زنده را محو می کند

به نظر می رسد صدها نفر از این باکتریوفاژها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری استان تهران؛ آیا می دانستید که برخی ویروس ها می توانند خط بین زنده و غیر زنده را محو کنند؟  این همان چیزی است که محققان دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی کشف کردند.  باکتریوفاژها در حقیقت ، به نظر می رسد که صدها نفر از این باکتریوفاژها (موجوداتی که باکتری می خورند) وجود دارد.  این ویروس ها از نظر اندازه و پیچیدگی معمولی برای زندگی محسوب می شوند.

در مورد بیانیه جیل بانفیلد ، استاد دانشگاه زمین و سیاره و علوم زیست محیطی ، سیاست و مدیریت ، گفت: "این فاژهای عظیم شکاف بین باکتریوفاژهای غیر زنده را از یک سو ، ایجاد می کنند.  و باکتریها و Archaea.  قطعاً به نظر می رسد که استراتژی های موفقی وجود وجود دارد ، که ترکیبی است بین آنچه که ما از آنها به عنوان ویروس های سنتی و موجودات زنده سنتی استفاده می کنیم. "

محققان همه 351 مورد از این فاژهای عظیم را شناسایی کردند.  و همه آنها ژنوم یا چهار برابر ژنوم بزرگ ویروس هایی که باکتریهای تک سلولی طعمه می زنند ژنوم داشتند.  علاوه بر این ، فاژها قادر به ویرایش ژنوم بودند.  روهان ساچدوا ، معاون تحقیقات ، گفت: "در این فاژهای عظیم ، پتانسیل زیادی برای یافتن ابزارهای جدید برای مهندسی ژنوم وجود دارد."  "بسیاری از ژنهای ما ناشناخته هستند ، آنها عملکردی ضروری ندارند و ممکن است منبعی برای پروتئینهای جدید برای کاربردهای صنعتی ، پزشکی یا کشاورزی باشند."

یافته های جدید پیامدهای بیماری انسان را نیز در پی دارد.  بانفیلد ، که همچنین مدیر تحقیقات میکروبی در موسسه نوآوری ژنتیک (IGI) و یک محقق CZ Biohub است ، گفت: "بعضی از بیماری ها به طور غیر مستقیم توسط فاژها ایجاد می شوند ، زیرا فاژها به دور مادها درگیر در پاتوژنز و مقاومت آنتی بیوتیکی می شوند."  "و هرچه ژنوم بزرگتر باشد ، ظرفیت لازم برای جابجایی در آن دسته از ژن ها نیز بیشتر می شود ، و احتمال اینکه بتواند ژنهای نامطلوب شما را به باکتریهای موجود در میکروبیومهای انسانی تحویل دهد ، بیشتر است."

خبرنگار:علیرضا یزدی نژاد