کشف آنتی بیوتیک جدیدی که اکثر عفونت ها را از بین م خبرگزاری علم و فناوری - کشف آنتی بیوتیک جدیدی که اکثر عفونت ها را از بین می برد!

کشف آنتی بیوتیک جدیدی که اکثر عفونت ها را از بین می برد!

محققان MIT و هاروارد یک ترکیب آنتی بیوتیکی جدید را شناسایی کرده اند که عفونت های اکثر باکتری ها را در آزمایشات ماوس پاک می کند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اردبیل و به نقل از نیو اطلس؛ باکتری ها خیلی سریعتر از آنکه داروهای جدید تولید شود، در برابر آنتی بیوتیک ها مقاومت می کنند، به طور بالقوه ما را به سمت آینده خطرناک سوق می دهند که احتمال دارد عفونت ها کشنده باشد. اکنون، یک مدل هوش مصنوعی یک آنتی بیوتیک جدید قدرتمند به نام هالیسین را شناسایی کرده است، که عفونت های اکثر باکتری ها را در آزمایشات ماوس پاک می کند.

از زمان اختراع آنتی بیوتیک ها در اوایل قرن بیستم، ما در مسابقه تسلیحاتی با باکتری ها قفل شده ایم. آنتی بیوتیک ها برای مدتی کار می کنند، اما در نهایت اشکالات در برابر افرادی که استفاده گسترده دارند مقاومت می کنند. دانشمندان موارد جدیدی را توسعه می دهند، بنابراین باکتری ها همچنان در حال تکامل و غیره هستند. مشکل این است که ما شروع به از دست دادن نبرد می کنیم زیرا اشکالات از ما پیشی می گیرند و تعداد کمتری از داروهای جدید در خط لوله قرار دارند.

کشف دارو یک کار دشوار است و نیاز به خرد کردن حجم عظیمی از داده ها - و این فقط نوع کار است که هوش مصنوعی در آن به دست می آورد. برای این مطالعه، محققان MIT و هاروارد با آموزش یک مدل یادگیری ماشین روی حدود 2500 مولکول از جمله داروهای موجود تأیید شده توسط FDA و سایر محصولات طبیعی شروع کردند.

هنگامی که سیستم درک خوبی از این اثرات بیولوژیکی این مولکول ها داشت، این تیم سپس آن را بر روی یک کتابخانه در حدود 6000 ترکیب دارویی تنظیم کردند تا به جستجوی مواردی بپردازند که دارای فعالیت ضد باکتریایی قوی باشند. و یکی پیدا کرد.

جیمز کالینز، نویسنده ارشد این تحقیق می گوید: ما می خواستیم بستر هایی را ایجاد کنیم که به ما امکان می دهد تا در دوره جدید کشف داروهای آنتی بیوتیکی قدرت هوش مصنوعی را به وجود آوریم.

وی ادامه داد: رویکرد ما این مولکول شگفت انگیز را کشف کرد که مسلماً یکی از آنتی بیوتیک های قدرتمندی است که کشف شده است.

مولکول مورد نظر پس از سیستم AI HAL از سال 2001 به نام هالیسین نامگذاری شده است: یک ادیسه فضایی. بدون شک این نوک کلاه به روشی است که برای کشف داروی جدید استفاده شده است، اما ما نمی توانیم کمک کنیم اما احساس می کنیم که به نظر عجیب شنیع است.

پیش از این به عنوان یک داروی احتمالی دیابت مورد مطالعه قرار گرفته بود، هالسین اکنون به عنوان یک عامل قوی آنتی بیوتیکی زندگی جدیدی دارد.

در آزمایشات آزمایشگاهی، این مولکول تقریباً هر گونه باکتری را که در برابر آن آزمایش شده بود، کشت،از جمله  Clostridium difficile، Acinetobacter baumannii و مایکوباکتریوم توبرکلوزیس، که همگی نسبت به سایر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند. تنها باکتری که هالیسین نمی تواند از بین ببرد، سودوموناس آئروژینوزا، مشتری سختی است که غالباً مجاری ادراری یا دستگاه تنفسی را آلوده می کند.

در مرحله بعد، این تیم هالیسین را در موشهای آلوده به فشار A. baumannii مقاوم در برابر انواع شناخته شده آنتی بیوتیک ها آزمایش کردند. با استفاده از پماد حاوی هالیسین، عفونت ها در طی 24 ساعت کاملاً پاک شدند.

در آزمایش های دیگر، این تیم شواهدی یافت که نشان می دهد این دارو با مختل کردن توانایی باکتری ها برای حفظ شیب الکتروشیمیایی بر روی غشاهای خارجی آنها کار می کند. این امر بر نحوه ذخیره انرژی و به سرعت کشتن آنها تأثیر می گذارد. این مکانیسم منحصر به فرد باید مقاومت در برابر هالیسین را برای باکتری ها دشوار کند - همانطور که در آزمایش دیگر نشان داده شده است، جایی که E. coli بعد از 30 روز از درمان هیچ گونه مقاومتی در برابر آن ایجاد نمی کند.

هنگامی که شما با مولکولی سر و کار دارید که احتمالاً با اجزای غشایی در ارتباط است، یک سلول نمی تواند برای تغییر شیمیایی غشای خارجی یک جهش واحد یا یک جهش را بدست آورد. جهش هایی مانند این بسیار پیچیده تر برای دستیابی به تکامل هستند.

این تیم می گوید که تمرکز مرحله بعدی کار، توسعه هالیسین برای استفاده نهایی انسان خواهد بود. سیستم هوش مصنوعی همچنین 23 نامزد دیگر آنتی بیوتیک را شناسایی کرد - هشت مورد از آنها نشان داد که فعالیت ضد باکتریایی در آزمایشگاه ها و دو مورد از آنها به ویژه قوی است. این آزمایشات در آینده نیز انجام خواهد شد.

این تحقیق در ژورنال Cell منتشر شد.

زمان انتشار: چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱:۰۹