سیستم های سرگرمی در حین رانندگی خطرناک تر از مصرف خبرگزاری علم و فناوری - سیستم های سرگرمی در حین رانندگی خطرناک تر از مصرف الکل هستند

سیستم های سرگرمی در حین رانندگی خطرناک تر از مصرف الکل هستند

سیستم های سرگرمی طراحی شده برای ایمن تر کردن رانندگی - می تواند از نظر ظاهری خطرناک تر باشد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اردبیل و به نقل از تک اکسپلوریست؛ تاکنون الکل و یک سری کالاهای مسموم دیگر اغلب به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد حوادث مقصر شناخته می شوند. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که فناوری موجود در اتومبیل - مانند سیستم های سرگرمی طراحی شده برای ایمن تر کردن رانندگی - می تواند از نظر ظاهری خطرناک تر باشد.

این تحقیق جالب توسط (IAM RoadSmart)، بزرگترین خیریه مستقل انگلیس که در زمینه ایمنی جاده ها مشغول فعالیت است، انجام شد. این بررسی نشان داد که حواس پرتی ناشی از سیستم های سرگرمی وسیله نقلیه - مانند Android Auto و Apple CarPlay  زمان پاسخ راننده را بیش از الکل، حشیش و استفاده از تلفن هوشمند هنگام رانندگی به خطر می اندازد.

در مطالعه خود، این تیم با توجه به اقدامات انجام شده هنگام رانندگی، زمان واکنش رانندگان را آزمایش کردند. و نتایج تکان دهنده نشان داده است که زمان واکنش کندتر ناشی از رانندگان با استفاده از سیستم های سرگرمی در سرعت بزرگراه باعث افزایش میانگین فاصله بین چهار تا پنج طول خودرو شده است. همچنین مشخص شده است که رانندگان تا 16 ثانیه هنگام رانندگی چشم خود را از جاده خارج کرده و با استفاده از کنترل لمسی منجر به زمان واکنش می شوند که از این هم بدتر بود.

همچنین مشخص شده است که رانندگان تا 16 ثانیه هنگام رانندگی چشم خود را از جاده خارج کرده و با استفاده از کنترل لمسی منجر به زمان واکنش می شوند که حتی هنگام رانندگی از پیام کوتاه نیز بدتر هستند.

در طی مطالعه از رانندگان خواسته شد که یک سری از سه درایو را در همان مسیر تست شبیه سازی شده تکمیل کنند تا سطح تاثیر اندروید خودکار و اپل کارپلی را ارزیابی کنند. در اولین اجرا، درایورها با سیستم تعامل ندارند. در مرحله بعد، رانندگان با استفاده از کنترل صدا فقط با استفاده از کنترل لمسی با سیستم ارتباط برقرار می کنند. هر دو روش کنترل به طور چشمگیری رانندگان را منحرف می کردند. با این حال، کنترل صفحه نمایش لمسی بیشتر حواس پرتی این دو مدل است

با این حال، کنترل صفحه نمایش لمسی از این دو روش پریشان کننده تر است.

بسیاری از رانندگان فهمیدند که قادر به حفظ فاصله ثابت از وسیله نقلیه قبلی نیستند، و همچنین احتمال اینکه در خارج از خط خود منحرف شوند، فاصله دارند.

زمان انتشار: دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰:۱۷

شناسه خبر: 86741

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب