پارسال فقط ۴۰۰ میلیارد تومان، اعتبار دو آزاد راه پ خبرگزاری علم و فناوری - پارسال فقط ۴۰۰ میلیارد تومان، اعتبار دو آزاد راه پرداخت شد
معاون ساخت و توسعه آزاد راه های وزارت راه و شهرسازی،

پارسال فقط ۴۰۰ میلیارد تومان، اعتبار دو آزاد راه پرداخت شد

جلال بهرامی معاون ساخت و توسعه آزاد راه های وزارت راه و شهرسازی در اصفهان گفت: پارسال برای مجموع آزادراه های کشور باید ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار می گرفتیم که به غیر از دو آزادراه که به صورت مستقیم ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد حتی یک ریال تخصیص داده نشد .

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان جلال بهرامی معاون ساخت و توسعه آزاد راه های وزارت راه و شهرسازی در حاشیه سفر به اصفهان با بازدید از پروژه های عمرانی سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان گفت: ارزیابی پاشنه آشیل پروژه های عمرانی به ویژه مشارکتی ها است .

معاون ساخت و توسعه آزاد راه های وزارت راه و شهرسازی بااشاره به این که یک درصد قراردادهای مشارکتی در توافق های جدید ۵۰ درصد مشکلات اجرایی را حل می کند و این ظرفیتی است که باید توجه و رصد قرار گیرد، افزود: یکی از مشکلات پروژه های آزادراهی کشور بی توجهی به قراردادهای مشارکتی است.

بهرامی بیان کرد: سازمان ارزیابی برای قراردادهای مشارکتی در حال اجرا تعریف و اولویت های تملک در آن ترسیم شود و نقش وزارت راه و شهرسازی نیز در آن مشخص گردد که ما کجای کار هستیم .

معاون ساخت و توسعه آزاد راه های وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سازمان بهره برداری یکی دیگر از بخش هایی است که باید در مسیر اجرای پروژه ها تعریف شود افزود:  لازم نیست منتظر بمانیم تا پروژه تمام شود و آن را به بهره برداری برسانیم بلکه می توان بخشی از پروژه را زودتر افتتاح کرد و جریان نقدینگی مجموعه را با تامین سرمایه از خود پروژه مثبت کرد .

وی با بیان این که راندمان بهره مندی از تجهیزات و منابع در قراردادهای مشارکتی ۷۵ تا ۹۰ درصد است، تصریح کرد: اگر پیمانکار درست انتخاب نشود راندمان را پایین می آورد و در نتیجه قیمت تمام شده پروژه بالا می رود .

بهرامی با تاکید بر پیگیری قراردادهای مشارکتی ادامه داد: پارسال برای مجموع آزادراه های کشور باید ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار می گرفتیم که به غیر از دو آزادراه که به صورت مستقیم ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد حتی یک ریال تخصیص داده نشد .

بهرامی شرکت های احداث را شرکت های سرمایه گذاری دانست نه شرکت های پیمانکاری و افزود: اگر ادبیات سرمایه گذاری بر این شرکت ها حاکم نشود قطعا سود نخواهند کرد .

وی ادامه داد : ۸۰ درصد پروژه های آزادراهی به تفکر سرمایه گذاری اختصاص دارد و تجاری سازی در بهره برداری آزادراه ها یک علم است .

معاون ساخت و توسعه آزاد راه های وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: آزاد راه هایی که در کشور ساخته می شود ۲ درصد از درآمد حاصل از آن از عوارض است و ۹۸ درصد مابقی کمک به اقتصاد منطقه و کشور است و متاسفانه بسیاری به دنبال آن ۲ درصد عوارض هستند که با این نگاه فرصت توسعه آزاد راهی در کشور گرفته می شود .

بهرامی یادآور شد: ۸۰ هزار میلیارد تومان از یارانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی ما به آنجایی می رود که نباید برود اما فقط درباره مابقی که  در جای درست مصرف می شود حرف ها بسیاراست و دستگاه های نظارتی ورود می کنند.

وی با اشاره به  کاهش ۲۰۰ کیلومتری  فاصله میان قم تا شیراز بعد از افتتاح پروژه آزادراهی اصفهان _ شیراز گفت: این کاهش فاصله خدمت شایانی به ۴۰ هزار خودرویی می کند که روزانه در این مسیر تردد می کنند و قطعا قیمت تمام شده کالا با این ویژگی منحصربفرد پروژه کاهش می یابد .

انتهای پیام/

 

زمان انتشار: شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳:۰۱

شناسه خبر: 87959

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب