تمایل انسان به گرد کردن اعداد حتی بصورت غیرمنطقی

در حقیقت ، انسان ها برای شماره های گرد اولویتی غیر منطقی دارند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از فارس، سوال این است که آیا ترجیح می دهید 90 درصد با تخفیف محصول یا 91.27 درصد صرفه جویی کنید؟

تحقیقات جدید نشان می دهد که ذهن ما به دنبال داشتن شماره های خوب و گرد نسبت به موارد نامنظم است ، حتی اگر گزینه نامنظم به معنای معامله بهتر باشد.

 

این ذوق برای زیبایی شناسی عددی در یک مطالعه شامل 1،552 شرکت کننده در شش آزمایش مختلف نشان داده شد. داوطلبان درمورد پاسخ های خود و ارزیابی شماره های گرد و غیر گرد وقتی در مقابل یکدیگر قرار گرفتند ، آزمایش شدند.

این که این یک ترفند بازاریابی در بیلبورد ، اطلاعات مربوط به محصول در مورد بسته بندی یا یک کمپین بهداشت عمومی است که توسط یک دولت اداره می شود. این یافته ها می تواند به هر طریقی برای جلوگیری از سردرگمی و گول زدن افراد در جهت درست استفاده شود.

 

گوراو جین ، اقتصاددان رفتاری ، از مؤسسه پلی تکنیک Rensselaer در نیویورک می گوید: "اعداد یک زبان دارند و درک غیر عددی می دهند."

"وقتی از اعداد مشخص استفاده می كنیم ، ارزیابی ها كاهش می یابند. هیچ دلیل واضحی برای این نوع رفتار وجود نداشت ، و این بسیار شگفت آور بود."

 

محققان فکر می کنند دیدن اعداد غیرمعمول برای ما مشکل است ، که به طور بالقوه به پردازش بیشتر قدرت مغز نیاز دارد. علاوه بر این ، اعداد غیر گرد بیشتر به منظور درک بهتر آنها با رقم های ایده آل مانند 100 درصد مقایسه می شوند.

 

طبق این تحقیق ، در تلاشهای ما برای درک اعداد نامنظم که به صفر ختم نمی شوند ، به آنها توجیهات منفی می دهیم. آنها قادر به مطابقت با شکل های ایده آل گرد نیستند که ما غریزه آنها را با آنها مقایسه می کنیم.

تیم مورد نظر این مطالعه را باید در هنگام استفاده و فریم بندی شماره ها مورد توجه قرار داد و به خصوص اگر افراد به عنوان یک نتیجه نیاز به اقدام داشته باشند ، این مورد در مورد توصیه های بهداشتی است که در طول همه گیری های کرونویوس فعلی ارائه می شود.

 

جین می گوید: "استفاده گسترده از قاب بندی ویژگی ها در بازاریابی ، رفتار سازمانی و ارتباطات سیاسی و استحکام اثرات در تنظیمات آزمایشی ، آن را به یکی از مهمترین و پرکاربردترین پدیده های مورد مطالعه در این زمینه تبدیل می کند."

 

"مدیران و مسئولان بهداشت عمومی باید هنگام استفاده از شماره های غیر گرد مراقب باشند ، زیرا استفاده از این روش در پیام های ارتباطی ممکن است ارزیابی های ذهنی هدف را در صفات مرتبط کاهش دهد."

 

این یک موضوع جذاب است و موضوعی جذاب تر از آنچه فکر می کنید است. مطالعات دیگر نشان داده اند که چگونه اعداد غیر گرد می توانند این ارقام را قابل اعتماد تر جلوه دهند و تمایل به مذاکره را کاهش دهند ، به عنوان مثال

در حالی که مطالعات زیادی در مورد نحوه توصیف اعداد و کلماتی که در کنار آنها به کار رفته است ، تحقیق کرده اند و در تحقیقات جدید خود این اعداد را مورد بررسی قرار می دهد و منطقه ای که تاکنون به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است.

که این بدان معناست که در این زمینه از مطالعه چیزهای بیشتری وجود دارد: در آخر این تحقیق ، شرکت کنندگان در آزمون فقط با استفاده از سؤال های استاندارد تحقیقاتی اقتصادی و نه با سناریوهای خاص مورد ارزیابی قرار گرفتند که یکی از گزینه های دیگر برای کشف در آینده است.

 

جین می گوید: "مطالعات ما دلیل فرآیند مفصل را برای استدلال مبتنی بر توجه به اثرات فریم بندی به طور کلی ارائه می دهد و پشتیبانی می کند که به ادبیات کمیاب در مورد فرآیندهای تحت تأثیرات فریم بندی می افزاید."

 

این تحقیقات در رفتار سازمانی و فرآیندهای تصمیم گیری انسانی منتشر شده است.

Organizational Behavior and Human Decision Processes

مترجم: حسین استواری

انتهای پیام/

زمان انتشار: دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰:۰۰

شناسه خبر: 89124

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
نظرات ارسال شده :
تعداد نظرات : ۱ نظر
حسام
۰ مخالف          ۰ موافق
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳:۳۴

خوب و مفید هست. علمی و جالب

اشتراک گذاری مطالب