خبرگزاری علم و فناوری

کرونا و چالش‌های نظام آموزشی در سال تحصیلی جاری

تامین گوشی داشتن زیرساخت‌های اینترنتی و در عین حال افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و تهدید کرونا از مهمترین چالش‌های نظام آموزشی در سال تحصیلی جاری است که متولیان امر باید برای همه موضوعات برنامه‌ای مدون داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از استان مازندران، با شیوع کرونا  چالش در حوزه نظام آموزشی کشور آغاز شده است.

چالش‌‌‌های که منجر به خانه نشینی دانش آموزان و دانشجویان شده و برگ جدیدی از حوزه نظام آموزشی در کشور را رقم زده است.

حدود دو ماه از سال تحصیلی سال 98  آموزش و پرورش به نوعی با سردرگمی در حوزه نظام آموزشی کشور مواجه شده بود.

هرچند که بسیار از کارشناسان معتقد هستند که تمهیدات لازم در همه حوزه‌های مختلف در زمان شیوع بیماری کرونا از چین باید در کشور اندیشیده می‌شد.

به آغاز سال تحصیلی جدید در کشور کمتر از یک ماه باقی مانده است،خبرهای از شروع تحصیل در مدارس کشور از 15 شهریورماه به گوش می‌رسد اما در کنار خبرهای بازگشائی بحث تصمیمات ستاد کرونا هم مطرح است.

 در مصاحبه اخیر مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره فعالیت آغاز سال تحصیلی در استان مازندران که می‌توان آن را به کل کشور هم تعمیم داد، اینگونه عنوان شده است که مدارس در صورت قرار گرفتن استان مازندران در وضعیت سفید باز می‌شود.

از طرفی هشدارهای متولیان امر سلامت درباره وضعیت کرونا خود مبین این موضوع است که در حال حاضر به هیچ وجه نمی‌توان به قرار گرفتن در وضعیت سفید فکر کرد.

مصاحبه روز گذشته رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران نشان می‌دهد که چالش‌های کرونا همچنان نه تنها ادامه دارد بلکه ممکن است تبعات آن سخت‌تر هم باشد.

علیرضا زالی در گفت و گو با یکی از رسانه‌ها بدون اینکه بخواهد احتیاطی در گفت و گویش به خرج دهد بی محابا گفت: پاییز امسال سخت‌ترین پاییز معاصر دنیاست.

همین موضوع نشان می‌دهد که چالش‌های کرونا همچنان دارد و باید خودمان را برای روزهای سخت پائیز در جهان آماده کنیم پس با این اظهار نظرها بعید به نظر می‌رسد که خانواده‌ها رضایت به حضور فرزندانشان برای ورود به مدرسه بدهند.

اظهارات مشروط مدیرکل آموزش و پرورش هم گواه این مدعا است که در سال جاری برنامه‌ای برای بازگشائی مدارس وجود ندارد.

با این حال مدیرکل آموزش و پرورش مازندران دل به دریا زد و از فعالیت مدارس در مناطق با دانش آموز به تعداد محدود خبر داد.

علیرضا سعدی‌پور گفت: در مدارس کمتر برخوردار استان مازندران که تعداد دانش آموزان آنها محدود است وضعیت حضور دانش آموزان در مدارس به صورت روال عادی است.

نتیجه تکلیف بازگشائی مدارس با همین چند مصاحبه مشخص است، اما دانش آموزان اگر قرار است پای سیستم آموزشی مجازی بنشینند آیا زیرساخت‌های لازم در کشور فراهم است.

اینترنت و داشتن گوشی همراه هوشمند لازمه برگزاری کلاس‌های آنلاین آموزشی آموزش و پرورش با نرم افزار شاد است.

درباره استفاده از نرم افزار شاد خودش نقد و نظرهای وجود دارد با این وجود در بحث تامین گوشی و اینترنت در همه مناطق کشور خود بحث مفصلی نیاز است.

بر اساس اطلاعاتی که سعدی پور در اختیار خبرنگاران استان قرار داده 40 هزار دانش آموزان استان مازندران فاقد گوشی هوشمند هستند که از این این تعداد 10 هزار نفر به هیچ وجه توان مالی برای خرید گوشی همراه را ندارند.

این که بعد از خرید گوشی همراه آیا دانش استفاده از آن در همه 10 هزار خانواده وجود دارد خود جای بحث است که مدیر کل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرده است برای دانش آموزان پایه اول و دوم بحث معلم یار مطرح است که متولیان امر بنا دارند مادران خانواده را درگیر مسائل آموزشی در سامانه شاد کنند.

تامین 10 هزار گوشی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و برنامه‌ریزی برای کمک برای خرید تب لت و گوشی برای 30 هزار نفر از طرفی دیگر دغدغه تامین زیرساخت‌های اینترنتی از چالش‌های است که سیستم آموزشی در سال جدید با آن مواجه است.

استفاده از ظرفیت خیران و موسسات پولی و مالی راهکاری است که مدیران استانی برای تامین نیازمندی‌های گوشی در نظر گرفته‌اند اما آیا واقعا می‌شود در مدت کوتاه تا زمان شروع سال تحصیلی همه تعداد گوشی‌های مورد نیاز برای دانش آموزان را فراهم کرد؟

انتهای پیام/

 

زمان انتشار: سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰:۰۰

شناسه خبر: 90239

مطالب مرتبط :
بیل گیتس

علم و فناوری بررسی می کند؛

ارتباط بیماری ترامپ با واکسن کرونا/ آیا بیل گیتس می تواند کنترل مردم جهان را در دست بگیرد ؟

بعد از شیوع بیماری کرونا و عدم ساخت دارو یا واکسنی برای آن به دلیل عملکرد هوشمند این ویروس در بدن؛ گمانه زنی هایی در مورد دست ساز بودنش در بین مردم جهان شنیده می شود که «بیل گیتس» در صدر مظنونین ساخت این ویروس قرار دارد .

غذا

علم و فناوری بررسی می کند

راه های انتقال ویروس کرونا از طریق غذا/برای حفظ سلامت چه باید کرد؟

یکی از نگرانی ‌های موجود در ایام شیوع کرونا، احتمال انتقال ویروس از طریق غذا و نوشیدنی هست که این مسئله سوالات زیادی را در ذهن هموطنان به وجود آورده است.

تقوی

طرح درمانی دانش آموز مازندرانی برای کرونا روی میز متولیان امر سلامت/ ارتباط مگس میوه با درمان کرونا

دانش ‌آموز مازندرانی با ارائه طرحی به شباهت‌های ژنتیکی انسان و مگس اشاره کرد و گفت: با بررسی مقالات متعددی به طرحی رسیدم که ارتباط مشخصی بین درمان کرونا و مگس میوه وجود دارد.

​افزایش آمار فوتی های کرونا در خراسان جنوبی

یک متخصص بیماری های عفونی:

کرونا دیگر علایم روتین گذشته را ندارد/درگیری ریه بیماران بدون داشتن علامت

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: کرونا دیگر علایم روتین مانند تب، سرفه و تنگی نفس را ندارد.

واکسن کرونا

مباحث پیرامون اولین واکسن کرونا

گروهی متخصص روش جدید بحث انگیزی را برای اختصاص اولین واکسن های COVID-۱۹ پیشنهاد می کنند.

تأثیر داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی (NSAIDs)بر کرونا

بر اساس مطالعه جدید؛

تأثیر داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی (NSAIDs)بر کرونا

بر اساس مطالعه جدیدی که در(۸ سپتامبر ۲۰۲۰) در PLOS Medicine توسط آنتون پوتگارد از دانشگاه جنوب دانمارک منتشر شده است، استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن و دیکلوفناک در افرادی که آزمایش COVID-۱۹ مثبت دارند، هیچ عارضه‌ای ندارد.

دکتر روازاده

درخواست یک متخصص طب سنتی از وزیر بهداشت؛

تحقیقات درباره تأثیرات بخور جوش ‌شیرین در درمان کرونا انجام شود

یکی از اساتید طب سنتی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد تحقیقات درباره تأثیرات بخور جوش ‌شیرین در درمان و پیشگیری از کرونا انجام شود.

دکتر روازاده

درخواست یک متخصص طب طب سنتی از وزیر بهداشت

تحقیقات درباره تأثیرات بخور جوش ‌شیرین در درمان کرونا انجام شود

یکی از اساتید طب سنتی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد تحقیقات درباره تأثیرات بخور جوش ‌شیرین در درمان و پیشگیری از کرونا انجام شود.

آینده مدراس و معلمی و کارکردهای معلم متناسب با آن/ شش مولفه را برای دنیای آموزش

متخصص و دکترای رشته برنامه ریزی درسی؛

آینده مدراس و معلمی و کارکردهای معلم متناسب با آن/ شش مولفه را برای دنیای آموزش

علیرضا یوسفی، متخصص و دکترای رشته برنامه ریزی درسی با اشاره به تغییرات روز افزون در حوزه اقصادی و سیاسی و آموزش گفت: برای آینده باید چشم اندازی ترسیم کنیم که در آن به بخش آموزش توجه ویژه شود که ببینیم چه آینده‌ای برای معلمی و مدرسه داری متصور خواهد بود.

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب