خبرگزاری علم و فناوری

به تازگی مشخص شد :

نقص در پاسخ های ایمنی اولیه بدن زمینه ساز برخی موارد شدید COVID ۱۹ است.

COVID ۱۹ یک بیماری با علائم گسترده است، اما مشخص نیست که چرا برخی از مردم می میرند یا با کمک دستگاه های تنفس مصنوعی، نفس می کشند، در حالی که دیگران هرگز علائم بیماری را نشان نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از خراسان جنوبی و به نقل از sciencenews، بیماری Covid-۱۹ برخی از افراد را می کشد و برخی دیگر را نسبتاً بدون آسیب رها می کند. اما چرا؟ سن و شرایط سلامتی زمینه ای از عوامل خطر هستند، اما دانشمندان در تلاشند تفاوت های دیگر، از جمله در ژن یا سیستم ایمنی بدن افراد را که ممکن است در این امر نقش داشته باشند، برطرف کنند.

دو مطالعه جدید نشان می دهد که نقص در پاسخ اولیه بدن به عفونت ویروسی، یکی ناشی از نقایص ژنتیکی و دیگری ناشی از پاسخ های ایمنی نادرست، در پشت برخی موارد شدید COVID 19 است.

در یک مطالعه منتشر شده در 24 سپتامبر در Science، محققان نقایص ژنتیکی خاصی را در برخی از افراد مبتلا به COVID 19 شدید شناسایی کردند که باعث می شود بدن اینترفرون کمتری تولید کند. ( پروتئین هایی که بخشی از سیستم هشدار اولیه سیستم ایمنی بدن هستند. ) با این حال، در سایر افراد مبتلا به بیماری شدید، پاسخ های ایمنی بدن باعث قطع اینترفرون ها می شود.

این نقایص به این معنی است که ویروس کرونا که باعث ایجاد COVID 19 می شود، می تواند سلول ها را بدون بالا بردن پرچم های قرمز آلوده کند، از حمله معمول دفاعی که توسط اینترفرون ها ایجاد می شود، جلوگیری کرده و منجر به بیماری شدیدتر شود.

زمان انتشار: پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳:۲۵