معرفی کتاب؛

«نوآوری طراحی محور» اثر«روبرتو ورگانتی»/ با کمک ذهن و قدرت طراحی ثروتمند شوید!

در صورتی که دانشجوی رشته‌های طراحی و مدیریت هستید، توصیه می‌شود کتاب «نوآوری در طراحی محور » نوشته «روبرتو ورگانتی» که توسط مهدی مقیمی و احسان میرزایی به فارسی ترجمه شده است و مورد تایید و تحسین برترین اساتید طراحی و مدیریت و کسب و کار دنیاست را یکبار مطالعه کنید.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری استان بوشهر؛ امروزه محصول یک شرکت باید آنقدر خوب طراحی شده باشد تا بتواند نسبت به محصول مشابه آن متمایز جلوه کند ومشتریان بسیاری را به خود جلب کند تا آن شرکت به سوددهی لازم دست یابد.

در دنیای شلوغ فناوری این روزها، به احتمال زیاد عرضه‌ی محصولات موفق شرکت‌های بزرگ که از منابع و بودجه‌های بالایی نیز بهره می‌برند، توجه شما را جلب کرده است، اما شاید به این فکر کنید که شما به‌عنوان مدیر یک شرکت نوپا یا یک استارتاپ، در ابتدای راه، به‌اندازه این شرکت‌های بزرگ بودجه دراختیار ندارید و شاید نتوانید مانند آنها محصول یا خدمت جدید خود را به‌درستی به بازار معرفی کنید. اما این طرز فکر تاحدی اشتباه است؛ چون با بودجه‌های کم و تنها با رعایت چند اصل ساده می‌توانید موفقیت بزرگی را در معرفی و عرضه‌ی محصول خود شاهد باشید.

  کتاب، «نوآوری طراحی محور» نوشته «روبرتو ورگانتی» که توسط مهدی مقیمی و احسان میرزایی به فارسی ترجمه شده است شما را با مطالب جدیدی از طراحی آشنا خواهد کرد.

 

درباره روبرتو ورگانتی

روبرتو ورگانتی استاد مدیریت نوآوری در پلی تکنیک میلان است و در دانشکده مدیریت و دانشکده طراحی تدریس می‌کند. او مدیر آزمایشگاه MaDe In است، آزمایشگاهی برای آموزش مدیران درباره طراحی و نوآوری. همچنین استاد پاره وقت مدیریت طراحی در دانشکده کسب و کار کپنهاگ است و نیز عضو هیئت سردبیری مجله مدیریت نوآوری محصول (Journal Journal of Production Management) و هیئت مشاور مؤسسه مدیریت طراحی می باشد.

 

در طول بیش از بیست سال پژوهش، پروفسور ورگانتی به بررسی فرآیندها و چالش های نوآوری در بیش از صد شرکت پرداخته است، از بازیگران غالب مانند مایکروسافت و وودافون گرفته تا شرکت های کوچک و پویا مانند السی و نینتندو. مطالعات او که در تقاطع راهبرد، طراحی و مدیریت فناوری قرار دارد، در تعدادی از مجلات علمی و کاربردی از جمله دانش مدیریت Management Science و نشریه کسب و کار هاروارد (Harvard Business Review)، ظاهر شده اند. این مطالعات راهی نو گشوده اند بر اینکه مدیران چگونه می توانند راهبردهای خارق عادت را تصویر کنند، با نوآوران بیرونی همکاری نمایند، فرآیندهای منعطف تکامل محصول را به کار گیرند و خلاقیت و یادگیری را در تیم های خود پرورش دهند. پژوهش ورگانتی درباره مدیریت طراحی در ایتالیا برنده جایزه Compasso d’Oro (معتبرترین جایزه طراحی در ایتالیا) شده است.

 

مقدمه کتاب

«طراحی از طریق به کارگیری ارزشمندترین سرمایه هایی که انسان ها دارند، ذهن آن ها، اراده و فرهنگ آن ها، ثروت و رفاه می آفریند. دهه هاست که رشد کشورها وابسته به تسلط آنان بر فناوری هاست. فناوری پیشران اصلی و به اعتقاد من تنها پیشران، نوآوری بوده است.

ما امروزه در سناریوی کاملاً متفاوتی زندگی می کنیم. فناوری ها همچنان مهم هستند، ولی به صورت روزافزون در جهانی پیوسته، در دسترس همگان قرار می گیرند. در عین حال مشتریان دریافته اند که فناوری، آنگونه که هست، موجب ایجاد شادی و آسودگی در زندگی نیست. یک فناوری عالی که قابل استفاده نباشد، یا نیازهای واقعی انسان را برآورده نسازد، ارزشی ندارد. و امروز، در جوامع پیچیده ما، که به صورت مستمر تکامل می یابند، آنچه فهمیدنش سخت است آن نیست که یک فناوری را چگونه باید تعمیر کرد، بلکه آن است که مردم واقعاً چگونه زندگی می کنند و نیازها، علایق و انگیزه های آنان چیست. آنچه دشوار است فهمیدن این است که چه چیزی برای مردم معنادار است. موضوع طراحی این است؛ به ما در خلق محصولات و خدماتی که برای مردم واقعاً معنادار هستند، که زندگی آنها را واقعاً بهتر می سازند و ارزش واقعی ایجاد می کنند، کمک می کند.

این کتاب شما را به سفری می برد که در آن فرا می گیرید که چگونه مردم و کسب و کار و ثروت و رفاه را ترکیب نمایید. سفری که در آن می آموزید که چگونه شرکت های بزرگ جهان محصولاتی را خلق می کنند که مردم دوست دارند. برخی از این شرکت ها ایتالیایی هستند، کشوری که به داشتن فناوری مشهور نیست. این شرکت ها کوچک هستند، مانند السی (با حدود 500 کارمند)، آرتمیده، (150)، یا کارتل (70)، ولی در صنعت خود (وسایل آشپزخانه، چراغ و مبلمان) در جهان پیشرو هستند. چرا؟ چون که آن ها قدرت طراحی را برای بهره برداری از سرمایه های ارزشمند خود، ذهن، اراده و فرهنگ آن ها، به کار گرفته اند. ایشان اغلب بین خود، در شبکه هایی محلی با یکدیگر، با طراحان جوان مستعد، با تأمین کنندگان مواد و پیشه وران بزرگ، همکاری کرده اند. صنعتی موفق را خلق کرده اند که سودآورتر از رقبای غول پیکرشان است و مشتریان آن ها را بیشتر دوست می دارند.»

 

محتوای کتاب

نوسینده این کتاب در سه بخش به مباحثی درباره طراحی می‌پردازد. در بخش اول به مباحثی از جمله: راهبرد نوآوری طراحی₋محور، طراحی و معانی (نوآوری از طریق فهم اشیاء)، فشارهای بنیادی (قرار دادن نوآوری طراحی₋محور در راهبرد یک شرکت)، تجلی و ظهور فناوری (اثر متقابل رانش فناوری و نوآوری طراحی₋محور)، ارزش و چالش ها (چرا شرکت ها در نوآوری طراحی₋ محور سرمایه گذاری می کنند یا نمی کنند) اشاره دارد.

و در بخش دوم به موضوعاتی از جمله فرآیند نوآوری طراحی₋محور، تعبیرکننده ها (پژوهش با گفتمان طراحی)، گوش دادن (یافتن و جذب تعبیرکننده های کلیدی)، تعبیر کردن (ایجاد چشم اندار خودتان)، خطاب قرار دادن (استفاده از قدرت اغواگر تعبیرکننده ها) می‌پردازد.

و در بخش سوم ساختن توانمندی های طراحی₋محور، آزمایشگاه طراحی₋محور (چگونه آغاز کنیم)    ، اهل کسب و کار (نقش کلیدی مدیران ارشد و فرهنگ آن ها) آمده است.

 

کلام آخر  

محصولی که یک شرکت طراحی و تولید می‌کند باید کاربر پسند باشد و علاوه بر این باید بتواند نیاز‌های انسانی را به سادگی برطرف سازد و به نوعی پاسخگوی نیاز مشتری باشد. این کتاب برای همه کسانی که به دنبال رونق دادن به کسب و کار خود هستند بسیار مفید است، چرا که مثال‌های این کتاب نشان می‌دهند که شما واقعاً می‌توانید و علاوه بر این این کتاب نشان می‌دهد که سازمان‌های کوچک، بدون دسترسی قوی به فناوری، می‌توانند در سطح جهانی پیشرو باشند و در عین حال مردم را شاد نمایند.

این کتاب به ویژگی به مشاغلی که از رونق افتاده باشند کمک می‌کند تا به کمک ذهن، و ایده و اراده و قدرت طراحی به موفقیت دست یابد حتی اگر بودجه زیادی نداشته باشد.

انتهای پیام/

خبرنگار:حسینی مفرد

زمان انتشار: پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷:۲۱

شناسه خبر: 91664

مطالب مرتبط :
کتاب «انواع مزاج – نوشته حسین خیر اندیش»

معرفی کتاب؛

کتاب «انواع مزاج – نوشته حسین خیر اندیش»

مزاج‌شناسی علمی است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها و تشخیص آن‌ها در طب سنتی اهمیت بسیار بالایی دارد، اگر تا کنون به نوع مزاج خودتان پی نبرده‌اید بهتر است کتاب «انواع مزاج – نوشته حسین خیر اندیش» را مطالعه کنید تا بدانید مزاج شما از کدام نوع می‌باشد.

۲۲

شاهکار مهندسان پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اصلاح طراحی و ساخت مبدل‌های درایر واحد بنزین‌سازی

ارزش‌آفرینی ١٨میلیارد ریالی از ضایعات

چگونه می‌توانیم با کودکمان رفتار کنیم؟

معرفی کتاب:

چگونه می‌توانیم با کودکمان رفتار کنیم؟

کتاب «چگونه می‌توانیم با کودکمان رفتار کنیم؟» نوشته‌ی دکتر «استیفن گاربر»، راهنمای کاربردی برای حل بیش از هزار مشکل شایع و معمول کودکان به شمار می‌آید و بیش از ۱۲۰۰ راهکار علمی و موثر برای حل مشکلات کودکان از تولد تا ۱۲ سالگی ارائه کرده است.

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب