مدیر عامل گروه صنعتی پلور سبز عنوان کرد؛

تولید اولین واگن باری لبه بلند ۹۰ درصد ایرانی در پلور سبز

کیوان امام گفت: ورق استفاده شده واگن باری لبه بلند تولید این واحد صنعتی با استحکام کششی بسیار بالا و جرم کم آن باعث کاهش ۲ تنی وزن واگن شده است که قابلیت افزایش بارگیری ۲ تن را دارد در حاکی که تمام تولیدات قبلی در کشور ۶۷ تن بارگیری دارنداما این واگن تا ۶۹ تن ظرفیت بارگیری را داراست و نیازمند تعویض ورق در مدت زمان کوتاه نیست.


کیوان امام در گفتگو با خبرگارعلم وفناوری از کرمان با اشاره به خلاقیت محوری گروه صنعتی پلور سبز گفت : این واحد تولیدی در صورت وجود نقدینگی لازم، عقد قرارداد خرید و بازسازی قابل توجه انواع واگن و فعالیت کامل ( سه شیفت ) در کارخانه قابلیت تولید 100 دستگاه واگن مسافری ، 100 واگن مترو و 1000 دستگاه واگن باری در سال را خواهد داشت .


وی با اشاره به  تولید یک نمونه واگن باری لبه بلند با متریال خاص در سال 96 که برای اولین بار در کشور، اذعان کرد: پلور سبز به عنوان تولید کننده انواع واگن باری ، جهت اخذ سفارش در سراسر کشور اعلام آمادگی می کند و شرکت واگن سازی پلور سبز امید این را دارد که با تمهیدات راه آهن  جمهوری اسلامی ضمن صدور مجوز سیر واگن باری ، امکان عقد قرارداد برای این شرکت و مشتریانش در آینده نزدیک مهیا کند.


مدیر عامل گروه صنعتی پلور سبزبا اشاره به تولید واگن باری لبه بلند مختص این شرکت، افزود: ورق استفاده شده در این واگن باری نمونه با استحکام کششی بسیار بالا و جرم کم آن باعث کاهش 2 تنی وزن واگن شده است که قابلیت  افزایش بارگیری 2 تن را دارد در حاکی که تمام تولیدات قبلی در کشور 67 تن بارگیری دارند، این واگن تا 69 تن ظرفیت بارگیری را داراست .


وی به دیگر قابلیت واگن لبه بلند تولید داخلی اشاره کرد و گفت:عمر ورق بکار رفته در این واگن باری بسیار زیاد است و زمان تعمیرات اساسی ورق 15 سال است در حالی واگن های تولید شده در سطح کشور بایستی هر5 سال تعویض ورق شوند لذا این واگن ساخت داخل از این جهت برای بهره بردار بسیار مقرون به صرفه است که به جز ترمز واگن ، کلیه متعلقات از جمله بوژی نیز تولید داخلی است.


کیوان امام در خصوص بهینه سازی و ارتقاء سطح واحد ها و کارشناسی گروه صنعتی پور سبز در راستای جهش تولید گفت: اقدامات اصولی در سطح شرکت انجام شده  و برنامه  های متعدد  در دستور کار مدیریت قرار گرفته است، از جمله جذب نیروی کارشناس ، برنامه مدون آموزشی در سطوح مختلف برای کارگران ،  کارشناسان و مدیران که مهمترین بحث آموزشی دوره    IWE   مهندسی جوش برای کار شناس جوش کارخانه با هزینه بالای 50 میلیون تومان ، بهینه سازی و جهش قابل توجه در بحث انبارداری و سیستم کدینگ که تمرکز بر استقرار سیستم GS1است.

 
وی با بیان اینکه سیستم کدینگ بسیار به روز بوده و استقرار آن در شرکت منتج  به دسته بندی با دقت اقلام است، گفت: درخواست های کاملاً سیستمی ،  تشریح الگوی وصف اقلام برای کلیه ملزومات ، کد گذاری و ردیابی دقیق را به دنبال خواهد داشت .


کیوان امام به پروژه های در دست اجرای مترو در گروه صنعتی پلور سبز اشاره و گفت: انعقاد دو قرارداد 161 دستگاه با واگن سازی تهران و 12 دستگاه برای فرودگاه مهر آباد که در قالب بدنه سازی ، ایزو لاسیون واگن و رنگ آمیزی به انجام رسیده و تحویل مشتری گردیده است .


مدیر عامل واگن سازی زرند اذعان کرد: تأمین متروی شیراز در قالب 3 رام با شرکت پلور سبز بوده ا اما تولید این واگن ها در کشور چین صورت گرفته است، قرارداد متروی اصفهان نیز در قالب 30 رام 5 واگنی با پلور سبز است که از این تعداد مقرر بود 7 رام به صورت CBU وارد و  23 رام به صورت SKD   ، CKD  در پلور سبز مونتاژ و تست گردد.

 

وی ادامه داد: از 7 رام تولید شده در کشور چین ، 3 رام تحویل اصفهان شده و مقرراست بعد از تحویل 4 رام،  قطعات 23 رام باقیمانده به کارخانه پلور سبز انتقال و فعالیت مونتاژ و تست و تحویل انجام گیرد. 


کیوان امام با بیان اینکه صنعت ریلی با مشکلات خاص خود مواجه است، افزود : عدم یا کمبود نقدینگی ، عدم قرارداد های متوالی تولید واگن نو علی رغم نیاز مبرم کشور ، مشتریان بسیار محدود ، واردات واگن نو و دسته دوم ، عدم تسهیلات با نرخ پایین از طرف بانک ها،از مشکلات عدیده قابل حل در داخل است.


وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شرکت گروه صنعتی پلور سبز –کارخانجات واگن سازی زرند با بهره گیری از تیم مهندسی و اجرائی بسیار قوی دارای زیر ساخت ها و تجهیزات مدرن در کارخانه ، حمایت همه جانبه مسئولین محترم از این صنعت و به خصوص این کارخانه صورت گیرد و با منعقد شدن قرارداد و همچنین تحویل واگن ها از طرف مشتریان ما شاهد جذب نیروی کار بیشتر در سال 99 تا 3 برابر و فعالیت در 3 شیفت کاری را تجربه کنیم و گام مهمی در رفع نیازهای مبرم انواع واگن در کشور برداریم.


انتهای پیام /طهماسبی 

زمان انتشار: شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴:۰۵

شناسه خبر: 92239

کلید واژه‌ها:
مطالب مرتبط :
بومی سازی در ماشین سازی امکان پذیر هست یا نه؟

بومی سازی در ماشین سازی امکان پذیر هست یا نه؟

بومی سازی در ماشین سازی امکان پذیر هست یا نه؟

yttfgh

دادگاهی در آلمان انجام داد؛

دادگاهی در آلمان مدیر عامل اسبق شرکت آیودی را به دلیل دست داشتن در دیزلگیت متهم شناخت

وی سال قبل و پس از اخلال در تحقیقات دستگیر شد

۱۱

به منظور توسعه حمل و نقل ریلی ؛

۲۰۰ واگن باری به ناوگان حمل ونقل ریلی بندرعباس افزوده شد

۲۰۰ واگن باری لبه بلند شرکت راه آهن حمل و نقل امروز در بندر عباس مورد بهره برداری قرار گرفت .

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب