کرونا و تغذیه ۱

چه بخوریم تا در این فصل سرما کرونا نگیریم

کاور

تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه صحیح

1

با شروع فصل سرما احتمال هر نوع بیماری افزایش پیدا می‌کند و این یعنی احتمال ابتلا به کرونا هم بیشتر از قبل است

2

یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به هر نوع بیماری مخصوص فصل سرما، تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه اصولی متناسب با فصل است

3

مواد مغذی آهن، روی، سلنیم، اسید فولیک، ویتامین‌های گروه ب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای و ویتامین دی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند

4

پس هر خوراکی و غذایی که این مواد را دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود شامل این گروه‌ها:

5

ماهی و غذاهایی دریایی، گوشت قرمز، غلات، جوانه‌ها، حبوبات، سبزیجات رنگی،

6

سیب، سیر، مرکبات، بادام درختی، اسفناج، شکلات تلخ، ادویه‌جات، لبنیات پروبیوتیک

7

کلم بروکلی، زرده تخم مرغ، جگر، قارچ، فلفل دلمه‌ای، عسل، روغن زیتون طبیعی

8

گرم نگهداشتن بدن نیز یک عامل مهم برای محافظت از بدن در برابر سرماخوردگی‌ها و کروناست که مایعات گرم مثل دمنوش‌ها کمک زیادی به این کار می‌کند

9

در این شرایط باید مایعات حتی آب را بیشتر از مواقع عادی بنوشیم تا اگر ویروسی وارد بدن ما شده قبل از رسیدن به مرحله بیماری با ادرار از بدن خارج شود

10

در کنار مواد تقویت کننده سیستم ایمنی باید از مواد تضعیف کننده سیستم ایمنی نیز خودداری کنیم شامل:

11

فست فودها، مواد غذایی آماده و فراوری شده، قندهای ساده و غذای پرچرب

12

علاوه بر تغذیه صحیح دوری از استرس، تنظیم برنامه خواب و کنترل وزن هم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌نمایند

 

زمان انتشار: شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰:۴۳

شناسه خبر: 92318

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب