مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفتگو با علم وفناوری :

احداث اسکله های نفتی جهشی عظیم در بندر شهیدرجایی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با راه اندازی فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی و احداث سه پست اسکله نفتی در این بندر، دو مگاپروژه توسعه‌ای است که جهشی عظیم در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری از هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی ران طی یک گفتگوی اختصاصی با بخرنگار ما اظهار داشت: علیرغم مشکلات و موانع متاثر از اپیدمی ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، کلیه پروژه‌ها با همت والای بخش خصوصی، هم افزایی و هماهنگی مجموعه‌های مرتبط و حمایت‌های مسئولین استانی،کشوری و سازمان مرکزی در حال انجام و از روند مطلوبی برخوردار است.
 این مسئول تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین و بزرگترین طرح‌های توسعه‌ای بندری در کشور، فاز سوم بندر شهید رجایی و پایانه کانتینری است که ما را به ظرفیت ۸,۵ میلیون TEU در سال خواهد رساند.
وی ادامه داد: برخی از این پروژه‌ها در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی به منظور ارتقاء و تقویت توانمندی بنادر برای شناورهای خاص، بسته به نیاز و جغرافیای هر منطقه در استان درحال انجام است و بخش دیگر نیز در راستای تقویت بخش تجارت، گردشکری و جذب گردشگر دریایی با هدف رونق معیشت ساحل نشینان در جزایر و مناطق مختلف استان برنامه ریزی شده است.
دو مگاپروژه توسعه‌ای در بندرشهید رجایی در حال اجراست
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و سه پست اسکله نفتی، دو مگا پروژه توسعه ای در بزرگترین بندر تجاری کشور (بندر شهید رجایی ) به شمار می‌آید که در قالب پروژه‌های سال جهش تولید برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است.
 وی ادامه داد: این دو پروژه چه به لحاظ طراحی و چه از منظر اجرا و ساخت از پیچیدگی‌های خاص و مهندسی منحصر به فردی برخوردار است و بر اساس پیش بینی‌ها مقرر شده بخشی‌هایی از این دو پروژه مهم بندر سازی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
حضورپررنگ شرکت های دانش بنیان داخلی 
این مسئول تاکید کرد: شرکت های دنش بنیان داخلی حضور پررنگی دراین پروژه ها دارند و در مجموع  ۸ پروژه تحت عنوان پروژه های سال جهش تولید برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده که احداث سه پست اسکله نفتی و فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی جزء پروژه هایی بشمار می آید که از پیچیدگی فنی خاصی برخوردار هستند.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی  اظهار داشت : برخی از این  پروژه ها در حوزهای عمرانی و زیرساختی بنادر به منظور افزایش توانمندی بنادر برای پذیرش شناور خاص یا با ظرفیت بیشتر درحال انجام است و تعداد دیگر جهت تامین شناورهای مورد نیاز درحوزهای خدمات دریایی و همچنین رعایت قوانین و الزامات ایمنی و زیست محیطی به انجام برساند.
حضور شرکای داخلی و خارجی در پروژه ها 
 کرجی ران افزود: احتمالاً تأمین تجهیزات را در قالب قراردادهای سرمایه‌گذاری BOT بلندمدت در دستور کار قرار می دهیم، چنانچه اپراتورهای داخلی یا شرکای داخلی - خارجی متقاضی باشند، در اولویت است که به این روش، تجهیز آن پایانه را انجام دهیم، در غیر این صورت مشابه فاز دوم بندر شهید رجایی، سازمان بنادر و دریانوردی خود برای تجهیز پایانه ۳ اقدام می‌کنند.
شرکت های داخلی طرف قرار داد جهت طراحی 
طرح توسعه بندر شهید رجایی چه در بحث طراحی و چه در حوزه ساخت کاملا به شکل بومی و با تکیه بر توان داخلی در حال انجام است.
وی گفت:  قرارداد ساخت ۱۱ فروند شناور با شرکت های داخلی تاکنون منعقد شده که فرایند ساخت این شناورها آغاز و تعدادی از آنها با ۳۰ 
درصد پیشرفت در حال ساخت می باشد .
از این تعداد بخش اعظمی در مرحله فرایند انجام مناقصه و بخش دیگر در مرحله طراحی هستند،مفتخریم که اعلام نماییم چه در بعد طراحی و چه از منظر فرایند ساخت  این تجهیزات در داخل کشور و با اتکاء به توان متخصصان مبرز  ایرانی در حال انجام است .
 
بندرگاه چند منظوره بندرخمیر
محمدی کرجی ران یکی دیگر از پروژه‌های توسعه ای در حوزه بندرسازی را بندرگاه چند منظوره خمیر عنوان کرد و گفت: این پروژه بندر سازی با هدف ایجاد کانون مهم برای صادرات مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای احداث شده و این اقدام مهم سازمان بنادر و دریانوردی در جهت گسترش  تجارت دریایی در شهر تاریخی و تالابی بندر خمیر و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان منطقه بوده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی الحاق ۲۷۰۰هکتار اراضی پسکرانه بندرشهیدرجایی را بعنوان اقدامی مهم توسعه ای قلمداد نمود و گفت: تاکنون بخشی از این اراضی اقدامات تملکی آن به انجام رسیده و بخش‌های دیگر نیز در حال پیگیری است.
ارتقا سهم ایران در بازارهای خارجی 
وی در پایان تصریح کرد: با تکمیل فاز سوم بندر شهید‌ رجایی؛ امکان پهلوگیری همزمان ۳ کشتی نسل هفتم اقیانوس‌پیما با آبخور ۱۷,۵ متر و طول ۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰  TEU کانتینر فراهم می‌شود و قدرت رقابتی بنادر کشور با بنادر رقیب در منطقه افزایش بسزایی دارد و سهم ایران در بازار تجارت جهانی ارتقا می‌یابد همچنین این فاز موجب ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا خواهد شد.
انتهای پیام/

زمان انتشار: شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹:۲۶

شناسه خبر: 93342

مطالب مرتبط :
۱۲

گزارش خبری / نقش سازه های آبخیزداری در کاهش مخاطرات سیل غیرقابل انکاراست

آبخیزداری در استان هرمزگان آثار و دستاوردهای متعددی مثل تأمین آب شرب، رونق کشاورزی، اشتغالزایی، جلوگیری از سیل و غیره به دنبال داشته است.

۳۳

بمناسبت روز جهانی حفاظت خاک

حفظ خاک و تنوع زیستی بستر حیات و سرمایه ملی است

سرعت رشد جمعیت جهان با نسبت۱.۸درصد در هرسال و متعاقب آن ناآگاهی و عدم مدیریت مناسب با توجه به توزیع نامتعادل منابع خاک در کره زمین، تلاش انسان به منظور دستیابی به انواع مواد غذائي و محصولات کشاورزي، محدوديت موجود در منابع خاک و سرانه زمين و… اين تخريب و هدر رفت را تشديد نموده است.

۲۲

عضو هيات علمي بخش گياهپزشكي جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

موش‌های خسارت‌زا در باغها و مزارع کشاورزی و روش‌های کنترلی در هرمزگان

عضو هيات علمي بخش گياهپزشكي جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: موش ها خسارتهای زیادی به مزارع کشاورزی در هرمزگان وارد کردند که نیازمند ارایه راهکارهای کنترلی هستیم.

۲۲

گزارش خبری/ورود دانش بنیان های پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم برای مبارزه با ویروس کرونا

رونمایی از تجهیزات مبارزه با ویروس کرونا به روش امواج الکترو مغناطیس

تجهیزات ضدعفونی کننده با امواج الکترو مغناطیس تولید شرکت دانش بنیان رایکا درمان پارسان قشم مستقر در پارک زیست فناوری خلیج فارس(قشم) رونمایی و برای ورود به بازار آماده شد.

ت

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان عنوان کرد

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بندر جهت تحقق شعار رونق صادرات و رونق تولید/ طرح تسهیل کالا‌های صادراتی آغاز شد

حمیدرضا محمدحسینی گفت: توجه به امر صادرات یکی از راه‌های توسعه و رونق تولید در کشور است.

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب