یک مطالعه جدید نشان داد:

مصرف میوه و سبزیجات می تواند به زندگی طولانی تر منجر شود

یک مطالعه جدید نشان داد که مصرف روزانه پنج وعده از انواع میوه‌ها و سبزی‌ها، از سیب گرفته تا کدو سبز، می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند اما اگر آب‌میوه یا سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده را در میان آن وعده‌ها قرار دهید، ممکن است مجبور شوید در مورد رژیم خود تجدیدنظر کنید.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری استان بوشهر؛ پست واشنگتن - یک مطالعه جدید نشان داد که مصرف روزانه پنج وعده از انواع میوه‌ها و سبزی‌ها، از سیب گرفته تا کدو سبز، می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند اما اگر آب‌میوه یا سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده را در میان آن وعده‌ها قرار دهید، ممکن است مجبور شوید در مورد رژیم خود تجدیدنظر کنید.

دونگ وانگ، عضو هیئت‌علمی دانشکده پزشکی هاروارد و بریگهام، گفت: "افرادی که روزانه 5 وعده سبزی‌ها و میوه می‌خورند، در مقایسه با افرادی که روزانه دو وعده میوه و سبزی‌ها می‌خورند، 13 درصد خطر مرگ‌ومیر کمتری دارند."

 

 

http://cdn.sci-news.com/images/enlarge8/image_9409e-Fruit-Vegetable-Diet.jpg

این مطالعه نشان داد که افرادی که پنج وعده روزانه مصرف می‌کنند - به طور خاص دو میوه و سه سبزی‌ها - 12 درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، 10 درصد خطر ابتلا به سرطان و 35 درصد خطر کمتری در مقایسه با افرادی که فقط دو وعده روزانه می‌خورند، دارند.

یافته‌های این مطالعه در مجله Circulation منتشر شده است. این پژوهش نشان می‌دهد ارتباط بسیاری بین مصرف میوه و سبزی‌ها و کاهش خطر مرگ و میر وجود دارد. تحقیقات وانگ نشان داد مصرف روزانه حدود 5 وعده میوه و سبزی با کمترین خطر مرگ همراه است.

کارن کالینز، متخصص تغذیه و ثبت تغذیه و مشاور تغذیه مؤسسه تحقیقات سرطان آمریکا، گفت: که مصرف بیش از پنج وعده در روز با کاهش بیشتر خطر ابتلا به سرطان در ارتباط است و دستورالعمل‌های رژیم غذایی برای آمریکایی‌ها برای سلامتی کلی روزانه 2.5 فنجان سبزی‌ها و دو فنجان میوه توصیه می‌کند که تقریباً 9 وعده در روز است.

کالینز گفت: تنوع در مصرف میوه و سبزی‌ها مهم است، زیرا میوه‌ها و سبزی‌ها همه حاوی مواد مغذی مفید و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف هستند. مطالعه وانگ نشان داد که تقریباً همه میوه‌ها و سبزی‌ها، از جمله سبزی‌ها برگ‌دار، مرکبات و توت‌ها با مرگ و میر کمتری همراه هستند، اما موارد استثنایی وجود دارد.

آب‌میوه‌ها و سبزی‌ها نشاسته‌ای مانند نخود، ذرت و سیب‌زمینی وضعیت متفاوتی دارد این امر ممکن است به دلیل بار کلسیم بالاتر آنها در مقایسه با سایر میوه‌ها و سبزی‌ها باشد، به این معنی که آنها توانایی بیشتری در افزایش سطح قند خون دارند.

مطالعات نشان می‌دهد که انجماد و کنسرو کردن مواد مغذی را حفظ می‌کند که باعث می‌شود این گزینه‌ها حتی مواد مغذی بیشتری نسبت به نمونه‌های تازه خود داشته باشند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که کلم‌پیچ منجمد دارای آنتی‌اکسیدان بیشتری نسبت به کلم‌پیچ تازه است. مطالعه دیگری نشان داد که میزان ویتامین C موجود در کنسرو هلو چهار برابر بیشتر از هلوهای تازه است. همه آنها گزینه‌های خوبی هستند.

جزئیات بیشتر این گزارش در اینجا بخوانید.

 

انتهای پیام/

 

خبرنگار:سیده معصومه حسینی مفرد

زمان انتشار: شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸:۲۵

شناسه خبر: 95529

مطالب مرتبط :
۱۲۳۴

طبق تحقیقات جدید با همکاری محقق ایرانی دانشگاه دوک؛

سطح مولکول های التهابی مایع نخاعی با آلزایمر ارتباط دارد

افراد مبتلا به فاکتور خطر ژنتیکی APOE۴ در بیماری آلزایمر نیز سطح کمتری از مولکول‌های التهابی CRP در مایع نخاعی خود دارند، این مولکول‌های التهابی به جای شناوری آزاد در مایع نخاعی، در مغز جمع شده و باعث آسیب می شوند، در این افراد بیماری آلزایمر سه تا ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

پلاسما درمانی

خبرگزاری علم و فناوری از یک روش درمانی گزارش می دهد:

پلاسما درمانی؛ روشی برای کاهش مرگ و میر کرونا

سرپرست پروژه پلاسما درمانی کرونا در ایران اعلام کرد که پلاسما درمانی طول دوران بستری بیماران بدحال و شدید مبتلا به ویروس کرونا را کاهش داده و میزان مرگ و میر این بیماران را کمتر کرده است.

دستگاه خشک کن فوق کم مصرف میوه و سبزیجات

توسط محققان شرکت دانش بنیان رویشگر؛

دستگاه خشک کن فوق کم مصرف میوه و سبزیجات بومی سازی و تجاری سازی شد

؛ دستگاه خشک کن فوق کم مصرف میوه و سبزیجات، توسط محققان شرکت دانش بنیان احیاگران قلب صنعت آسیا (رویشگر) ، مستقر در شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان بومی سازی و تجاری سازی شد.

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب