نحوه مدیریت استرس در مقابل ویروس کرونا

نزدیک به دو سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد و در حال حاضر زندگی ما با این ویروس عجین شده است، راهکار فرار نیست و تنها می توانیم خود را قوی سازیم تا از ابتلاء به این بیماری جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری گیلان؛ با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، مسئولیت های مهم مردم در کاهش ابتلاء و تلفات سنگین کرونا که می تواند اثر گذار باشد، چهار کار آسان و اثر گذار در مقابله با کرونا، ماسک زدن، رعایت فاصله، توجه به تهویه هوا، شستن دستها، اینها همه کارهای آسانی است؛ اگر مردم این رعایت ها را بکنند، قطعا تأثیر خواهد گذاشت در ابتلاء و این تلفات سنگین که دل انسان را به درد می آورد، به وجود نخواهد آمد.

با استرس کرونا چه کاری می توانیم انجام دهیم برای شروع، از پیگیری اخبار منفی ناامید کننده خودداری کنید یعنی تمام کانالهای خبری در مورد شیوع آمار مرگ و میر و روند فزاینده کرونا صحبت می شود و روی فرد اثر منفی می گذارد و سبب می شود فرد ناامید شود خود داری کنید.

راهکار دوم، ارتباط خود را با افراد سمی قطع کنید افراد سمی افرادی هستند دائما در حال تخریب می باشند و شما را مورد تمسخر قرار می دهند، اینکه چرا پروتکل بهداشتی را رعایت می کنید و با صحبت ناامیدکننده دائما مورد هجوم قرار می دهند و ممکن است شما را از رعایت پروتکل دور کنند و در ادامه راه شما دچار تردید شوید افرادی که ویروس را قبول ندارند که بشریت را مورد تهدید قرارداده است و تغییر در رویه رفتاری خود نمی دهند مانند رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مانند ماسک نزدن، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و دیگران را مورد تمسخر قرار می دهند و بی اهمیت از این موضوع رد می شوند.

راهکار سوم، در طول شبانه روز به میزان کافی استراحت کنید و بخوابید، خواب کافی خوابی است که در زمان شب اتفاق بیافتد افرادی که شب دیر می خوابند و صبح دیراز خواب بیدار می شوند معمولا روحیه خوبی نخواهند داشت. هیچ چیز جایگزین خواب شب نمی شود خوابی که در شب اتفاق بیافتد خواب عمیق و عمقی می باشد. خواب کافی میزان انرژی لازم را برای شما فراهم می آورد و شادابی پوست، و به اجزای بدن اجازه استراحت می دهد و تجدید قوا می کند.

راهکار چهارم، از میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی روزانه استفاده کنید بسیار اهمیت دارد در برنامه روزانه حتما حداقل با دوز کم مصرف شود.

راهکار پنجم، شبکه ارتباطی با دوستان خود را در طول مدت کرونا را حفظ کنید تا با دوستان خود صحبت کنید و حرف همدیگر را درک نمائید و انرژیهای خوب و حس خوب از طریق شبکه ارتباطی رد و بدل شود. از طریق شبکه های ارتباطی مجازی می توانید در طول مدت کرونا ارتباط داشته باشید.

در نهایت چند هدف کوتاه مدت برای خود مشخص کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی نمائید مانند کتاب خواندن و یا انجام دادن کارهای عقب مانده، می تواند به شما کمک نماید تا از افکار منفی که موجب استرس در شما می شود دور شوید.

امیدواریم این راهکارهای مقدماتی بتواند به شما کمک نماید تا شرایط روحی خود را تغییر مثبت دهید و شرایط را برای خود قابل کنترل نمائید.

انتهای پیام/

 

زمان انتشار: جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰:۰۰

شناسه خبر: 98053

مطالب مرتبط :
راهکارهای کنترل استرس دانش آموزان

راهکارهای کنترل استرس دانش آموزان

والدین می‌توانند با حمایت از فرزندان خود به آن‌ها متذکر شوند که این مشکلات رفع خواهد شد البته محققان نیز در این زمینه راهکار‌هایی ارائه کرده‌اند که در ادامه با بیان آن ها می پردازیم.

علوم انسانی

باید توجه بیشتری به علوم انسانی شود

علوم انسانی میراث فرهنگی ما را در بر دارد و ما را به گذشته‌مان پیوند می‌دهد و به خدمت به کشورمان متعهد می‌سازد و این امر به حفظ هویت و استقلال کشور کمک می‌کند و باعث تقویت فرهنگ بومی و خودباوری می‌شود.

۱

مسئول بسیج علمی، پژوهشی گیلان خبرداد:

طرح ویژه بسیج علمی گیلان برای حمایت از نخبگان

مسئول بسیج علمی و پژوهشی گیلان از طرح ویژه بسیج علمی برای حمایت از نخبگان خبر داد.

کرونا

توصیه های یک روانشناس

برای کاهش استرس و اضطراب کرونا سیر و سیاحت در فضای مجازی را کم کنید

دکتر رضایی روانشناس خانواده معتقد است سپری کردن وقت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به طور فزاینده باعث افزایش استرس و اضطراب شده و خواندن اخبار درست و نادرست در مورد کرونا هر لحظه ترس ابتلا به این ویروس را در افراد افزایش می دهد.

دیدگاه ها و نظرات :
نام کامل وارد شود
دقیق و صحیح وارد شود
لطفا فارسی و خوانا باشد
captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب