به گزارش خبرگزاری علم و فناوری؛ محمدرضا حقیقی هم بنیانگذار استارتاپ کارگونت در حاشیه رونمایی این پلتفرم بیان کرد: با توجه به سابقه ۱۰ ساله افراد تیم ما و نیاز بازار، این کمبود را احساس کردیم که در این حوزه محصول خود را راه اندازی کنیم، چرا که در استارتاپ ما مشتری قادر است با آگاهی از قیمتها و مقایسه آن با دیگر شرکتهای ارائه دهنده خدمات، نیاز خود را برطرف کند.
هم بنیانگذار استارتاپ کارگونت در مورد مخاطبین کسب و کار خود گفت: کارگونت ماهیت تجاری و اطلاع رسانی دارد و افراد هم به دلیل تسریع در فرآیند حمل بار میتوانند از آن استفاده کنند.
حقیقی در مورد روند فعالیت کارگونت اضافه کرد: به طور کلی محموله هر زمان بخواهد صادر یا خارج شود، نیاز به اخذ مجوز گمرک دارد، پس از آن ما صاحب بار را با شرکتی که GSA ایرلاینها است متصل میکنیم تا روند کار به انجام برسد.
وی در مورد حجم بازار خود اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ حجم کل فروش بازار هوایی ایران آن هم در دوران پاندمی کرونا ۲۱ هزار میلیارد تومان و فروش سرویسهای لازم برای انجام این فرایند بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، ما نیز با توجه به بکر بودن این حوزه به آن ورود پیدا کردیم.
هادی افشاری بنیانگذار مارگونت در تکمیل صحبتهای حقیقی اضافه کرد: با توجه به اینکه ما اکنون کسب و کار داخلی را در این حوزه نداریم، بزرگترین چالش ما این است که این بازار را از سنتی به آنلاین تبدیل کنیم به گونهای که بازیگران سنتی نیز از روند این فرایند سود حاصل کنند.
افشاری در خصوص بازار کارگونت بیان کرد: بازار کسب و کار ما در دو جهت فعال است، اول مشتریانی که به دنبال ارسال بار خود هستند و دوم سرویس دهندگان خدمات حمل بار.
وی تاکید کرد: با وجود یکسری از افراد سودجو که از عدم آگاهی مشتریان سو استفاده میکنند و قیمت بالایی را از آنها طلب میکنند کسب و کار ما این مزیت را ایجاد میکند که از قیمت اصولی سرویس خود مطلع کردند.
افشاری در پایان در مورد مزیتهای کارگونت اینگونه گفت: ارائه قیمت آنلاین، ارائه قیمت سرویس دهنده، ارائه بستر مورد نیاز حمل و نقل، معرفی سرویس دهندگان، پرداخت آنلاین و پیگیری آنلاین پرداخت از مزیتهای استارتاپ کارگونت میباشد که در سایت این استارتاپ به آدرس https://icargo-net.com قابل دسترسی است.
/انتهای خبر