استارت آپ (به انگلیسی: (Startup یا Start-up را به فارسی به شرکت نوپا ترجمه کردهاند.
استارت آپ یا Startup، نهادی انسانی است که به منظور خلق محصول، خدمت یا ارزشی نو ایجاد شده است.
یک: استارت آپ چه تفاوتی با سرمایه گذاری های دیگر دارد؟
-
معمولا مبنای شروع کار استارت آپ ها یک ایده خلاقانه و نوآورانه می باشد.
-
به دلیل همین خلاقیت، استارت آپ ها گاها رقیب ندارند!
بنابراین بیشتر از رقابت کردن، باید تمرکز اصلی شان بر روی آگاهی رسانی از ایده شان و اجرای کم نقص آن باشد.
-
معمولا بنیان گذاران آن مشکل مالی دارند و سرمایه اولیه شان را با وام، قرض و یا پس اندازی اندک شروع می کنند.
از شروع استارت آپ تا پیروزی نهایی!
یک ایده دارید و می خواهید کار را شروع کنید، بسیار خب، از کجا می خواهید شروع کنید؟
در این اینفوگرافیک که از Funders & Founders ترجمه شده می توانید یک شَمای کلی از شروع تا موفقیت نهایی یک استارت آپ را ببینید:

۲۰ استارت آپ موفق جهان را بشناسید
-
اپل Apple
-
گوگل Google
-
مایکروسافت Microsoft
-
آمازون Amazon
-
فیس بوک Facebook
-
تنسنت Tencent
-
یاهو Yahoo
-
بایدو Baidu
-
ای بی Ebay
-
هیولت پاکارد Hewlett- Packard
-
لینکدین Linkedin
-
توییتر Twitter
-
دراپ باکس Drop Box
-
گروپان Groupon
-
کریگزلیست Craigslist
-
پالانتیر Palantir
-
نتفلیکس Netflxi
-
اسکویر Square
-
زینگا Zynga
-
رویو Rovio
دلایل شکست استارتاپ ها در ایران ؟
افرادی که به طرح کسب و کار و کار گروهی علاقه ای نداشته باشند، یکی از عوامل اصلی شکست استارت آپ می باشند. اگر افراد درستی را برای کارتان استخدام کنید کارتان پیش می رود. پس تیمی که بتواند نیازهای کار را برآورده کند و اهداف آن را به واقعیت برساند از ضروریات است.
-
همسو نبودن فعالیت های استارتآپ با نیاز بازار
احتمالا این بزرگ ترین اشتباهی است که باعث شکست استارتاپ ها می شود. چرخ کسب و کار با برآورده کردن نیاز بازار می چرخد. اگر استارتاپی نتواند به این کار بپردازد قطعا شکست می خورد.
-
نداشتن طرح کسب و کار منسجم
امروزه یاد گرفتن برنامه نویسی، توسعه ی نرم افزار، طراحی وب، پویانمایی، دیجیتالی کردن کیف پول و ... کار سختی نیست. اما نوشتن طرح کسب و کار هنوز هم کار مشکلی برای کارآفرینان است و اغلب همین نیز دلیل شکست شان می شود.
استارتاپ هایی که دوراندیشی نکنند، همه ی جوانب کار مانند مشتری، هزینه ها، درآمدها و ... را در نظر نگیرند خیلی دوام نمی آورند.
یک کارآفرین باید برای پولی که دارد به شکلی برنامه ریزی کند که مقداری از آن پس انداز شود. اگر از پس اندازتان برای کار استفاده می کنید بدانید که خیلی دوام نخواهید آورد.
در ابتدای کار به استارتاپ ها گفته می شود بر برآورده کردن نیاز مشتری و کسب و کار خود متمرکز شوند. اما با نادیده گرفتن رقبا ممکن است خیلی زود شکست بخورند.
یکی از دلایل اصلی شکست استارتاپ ها این است که با این که برنامه نویسی و طراحی وب را به خوبی بلد هستند اما بازاریابی کار مشکلی برای آنهاست. طرح بازاریابی دقیق و استراتژی های آن می تواند کسب و کار شما را رونق بخشد.
-
ورود به بازار قبل از تکمیل کامل کار
این دلیل، معمولا باعث شکست استارتاپ های تکنولوژی است. این استارتاپ ها ایده ی خوبی دارند اما قبل از اینکه مردم به محصول یا خدمت احساس نیاز کنند وارد بازار می شوند از این رو با شکست مواجه می شوند.
اکثرا فکر می کنند با داشتن یک ایده می توانند کار را شروع کنند. درحالیکه زمانی موفق می شوید که نقاط ضعف و قوت تان را به خوبی بدانید. برخی برای کارآفرینی ساخته نشدند، مقاوم نیستند یا درک درستی از سختی های کار ندارند از این رو با اولین چالش از کار بیرون می روند.
استارتاپ یک کار تیمی می باشد و شروع تک نفره این کار منجر به شکست می شود چرا که برای موفق شدن یک استارتاپ نیاز به تخصص های مختلف می باشد به عنوان مثال یک برنامه نویس خوب یک بازاریاب خوب نیست.
یکی از دلایل اصلی شکست استارت آپها خوشبینی کارآفرینان است. تعداد کمی از استارت آپها هستند که در طرح کسب و کار خود هزینههای جذب مشتری را بیش از درآمد و عایدی خود در نظر میگیرند.
تنها در یک وضعیت مطلوب است که میتوان بازگشت سرمایه بالایی داشت و آن زمانی است که مشتریان با سرمایهگذاری کمتری جذب شده باشند.
کارآفرینان نیازمند تمرکز بر هزینه واقعی جذب مشتری هستند. بنابراین در طراحی مدل کسب و کار باید تأکید بیشتر بر مقیاسپذیری و بازگشت سرمایه در مقایسه با هزینه جذب باشد.
استارت آپ نباید به یک منطقه خاص جغرافیایی محدود شود درصورتیکه میتواند بینالمللی شود و از مرزها عبور کند .
منظور از محصول بیکیفیت محصولیست که در آن به نیازها و خواستههای مشتری توجهی نشده است. ارائه محصول بیکیفیت، حتی اگر به صورت ناخودآگاه انجام شود قطعاً به شکست استارتاپ منجر خواهد شد. برخی استارتاپها برای آن که بتوانند در ابتدا و در نظر سرمایهگذاران خود را موفق جلوه دهند و یا فرصت تسخیر سهم از بازار را از رقبای خود بگیرند، منابع محدود خود را صرف توسعه محصولی بیکیفیت و با مشکلات فراوان میکنند.
این کار ممکن است در کوتاه مدت موجب جذب کاربران بیشتر و دستیابی به رشد سریع شود، اما در بلندمدت کاربران به دلیل کیفیت پایین محصول به سراغ محصولات جایگزین رقبا رفته و یا به طوری کلی محصول را کنار خواهند گذاشت که نتیجه این کار شکست استارتاپ خواهد بود.
نام کسبوکار، اولین چیزی است که به مشتریها، شرکا و سرمایهگذاران شناخت ضمنی از کسبوکارتان میدهد. نام شرکت شما دارای مفاهیم بازاریابی است و بنابراین باید با دقت انتخاب شود. نام شرکت، نمایندهی شما است و باید در ذهنها ماندگار باشد. همچنین فراموش نکنید که کسبوکار شما به وبسایت و اپلیکیشن نیاز دارد. پس، از نام مناسب برای تبلیغ و معرفی کردن برند خود استفاده کنید.
انتخاب نام مناسب برای کسبوکار چالش بزرگی است. ابزارهایی مانند Namobot به شما کمک میکنند که یک نام مناسب، خاص و مرتبط با برند خود پیدا کنید. اگر میخواهید مردم عاشق کسبوکارتان شوند، یک نام کوتاه، با معنی و جذاب برای برند خود انتخاب کنید.