آیا باز کردن گره «ترافیک تهران» با دستان «هوش مصنوعی» ممکن است؟

کد مطلب: 83740  |  تاريخ: شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸  |  ساعت: ۰۹:۴۱


آیا باز کردن گره «ترافیک تهران» با دستان «هوش مصنوعی» ممکن است؟

«مایکل شروود»، مدیر این پروژه می‌گوید: «ما هنوز در مرحله آزمایش هستیم؛ اما ما به دنبال افزایش بهره‌وری تا ۴۰٪ خواهیم بود. این بدان معنی است که شما وقت زیادی را در چراغ قرمز نخواهید گذراند.» عوامل اجرایی لاس‌وگاس با شرکت‌های مختلفی در رابطه با این پروژه قرارداد دارد. داده‌های ضبط شده توسط سنسورها و دوربین‌های نوری خیابانی و ترافیکی از طریق شبکه فیبر نوری سرورهای مستقر در مرکز شهر را تغذیه می‌کنند.

یک پروژه آزمایشی به مقامات شهری در ردیابی الگوهای ترافیکی کمک خواهد کرد. مثلا برای کاهش زمان انتظار در چراغ قرمز. در «لاس‌وگاس» تعدادی از تقاطع‌ها را با دوربین‌ها و سنسورها مجهز کرده‌اند تا با استفاده از الگوهای ترافیکی از ازدحام جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل از وال‌استریت‌ژورنال، این سیستم با کمک هوش مصنوعی تعداد اتومبیل و مسافر را شمارش می‌کند و جهت و حرکت وسایل نقلیه مانند چرخش آن‌ها را ثبت می‌کند. تاکنون 30 تقاطع به دوربین و سنسور مجهز شده‌اند که بیشتر آن‌ها در منطقه تجاری مرکز شهر هستند. آنها قصد دارند تا سه ماه آینده این تعداد را به 80 تقاطع گسترش دهد.

آیا هوش مصنوعی می‌تواند معضل ترافیک تهران را حل کند؟

در لاس‌وگاس از این تکنولوژی برای تغییر زمان‌بندی سیگنال در ساعات معینی از روز و قرار دادن علائم راهنمایی استفاده کرده‌اند. این شهر امیدوار است با بهره‌گیری از قدرت پردازشی در لبه شبکه، اقدامات دیگری برای کاهش مشکلات ترافیکی انجام دهد.

«مایکل شروود»، مدیر این پروژه می‌گوید: «ما هنوز در مرحله آزمایش هستیم؛ اما ما به دنبال افزایش بهره‌وری تا 40٪ خواهیم بود. این بدان معنی است که شما وقت زیادی را در چراغ قرمز نخواهید گذراند.» عوامل اجرایی لاس‌وگاس با شرکت‌های مختلفی در رابطه با این پروژه قرارداد دارد. داده‌های ضبط شده توسط سنسورها و دوربین‌های نوری خیابانی و ترافیکی از طریق شبکه فیبر نوری سرورهای مستقر در مرکز شهر را تغذیه می‌کنند.

داده‌ها در یک مرکز داده ذخیره می‌شوند. مقامات شهری از طریق داشبورد این اطلاعات را می‌بینند که به آن‌ها در شناسایی روند کمک می‌کند. هدف از این پروژه، ایجاد یک تقاطع هوشمند است. تقاطعی که قادر به خودآموزی و تشخیص و تغییر بر اساس الگوهای وسایل نقلیه است.

گزارش‌های ترافیک خصوصاً در شهرها، ممکن است گزارشی از تاخیرهای بزرگ در گذرگاه‌های بزرگ شهر باشد که حتماً هم ارتباطی با جاده‌ها ندارند. علاوه بر گزارش‌های رسانه‌ای، اطلاعات ترافیک از طریق سامانه موقعیت‌یاب جهانی، تلفن‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی هم ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/

تیمور خسروی


http://stnews.ir/content/news/83740/آیا باز کردن گره «ترافیک تهران» با دستان «هوش مصنوعی» ممکن است؟

چاپ خبر