مشاهده اخبار از طریق شبکه های اجتماعیمشاهده
تفاهمنامه همکاری مشترک بین بنیاد ملی بازیهای رایانهای و استانداری اصفهان برای توسعه صنعت بازیهای دیجیتال امضاء شد.در همین راستا استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان به عنوان قطب اصلی بازیهای رایانهای و هوش مصنوعی در کشور میشود.
به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری اصفهان : تفاهمنامه همکاری مشترک بین بنیاد ملی بازیهای رایانهای و استانداری اصفهان با هدف توسعه و تقویت صنعت بازیهای رایانهای در استان اصفهان منعقد شد.
این تفاهمنامه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان استان اصفهان در آبانماه ۱۴۰۳ و ضرورت تحقق شعار سال مبنی بر «سرمایهگذاری برای تولید» به امضای دکتر مهدی جمالی، استاندار اصفهان، و محمد حاجیمیرزایی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، رسید.
با توجه به ظرفیتهای بالای استان اصفهان در حوزه فناوریهای دیجیتال و صنایع خلاق، این همکاری به منظور حمایت از استودیوها، تیمهای بازیسازی و شرکتهای فعال در این حوزه و همچنین جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی طراحی شده است.
اهداف کلیدی در این تفاهمنامه شامل؛ توسعه صنعت بازیهای رایانهای با رویکرد دانشبنیان و اشتغالآفرینی،حمایت همهجانبه از تولیدکنندگان بازیهای دیجیتال در استان،تسهیل مشارکت دستگاههای اجرایی، نهادهای نظامی و سازمانهای مرتبط برای حمایت مالی و زیرساختی،ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایهگذاری و تقویت اکوسیستم بازیسازی در نظر گرفته شده است.
بر اساس این تفاهمنامه، استانداری اصفهان متعهد شده است با هماهنگی دستگاههای اجرایی استان از جمله شهرداریها، دانشگاهها، مراکز علمی پژوهشی و شهرک علمی تحقیقاتی، از پروژههای بازیسازی حمایت کند. این همکاری گام مهمی در راستای تبدیل اصفهان به یکی از قطبهای تولید بازیهای رایانهای در کشور محسوب میشود.
استان اصفهان به عنوان قطب اصلی بازیهای رایانهای و هوش مصنوعی در کشور میشود
مهدی جمالینژاد در صدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در دستور جلسه دوم این نشست در مورد" بازیهای رایانهای" ، بر ضرورت سیاستگذاری منسجم در حوزه بازیهای رایانهای و هوش مصنوعی به عنوان محورهای توسعه فرهنگی، آموزشی و اقتصادی تأکید کرد.
وی با اشاره به نمایندگان نهادهایی همچون بنیاد ملی بازیهای رایانهای، شورای انقلاب فرهنگی، شهرداری اصفهان و دانشگاه اصفهان تصریح کرد:نقش کلان این بازیهای رایانهای در فرهنگ و اقتصاد زیاد است و مشارکتکنندگان بر اهمیت بازیهای رایانهای به عنوان ابزاری مؤثر در فرهنگسازی، آموزش و حتی مقابله با آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد دیجیتال تأکید دارند.
استاندار اصفهان همچنین، از بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان نهاد سیاستگذار اصلی این حوزه یاد کرد و بر لزوم حمایت مالی و بر کاهش تعارضهای نهادی برای توسعه آن تاکید کرد.
وی ادامه داد:اصفهان ظرفیت؛ پایگاه ملی بازیهای رایانهای و هوش مصنوعی رابا توجه به ظرفیتهای تاریخی، فرهنگی و علمی اصفهان دارد وپیشنهاد میشود این استان به عنوان قطب اصلی بازیهای رایانهای و هوش مصنوعی در کشور تعیین شود.
جمالینژاد از جمله برنامههای مطرحشده را برگزاری رویدادهای تخصصی بینالمللی، راهاندازی شتابدهندههای استارتآپی و استفاده از فناوریهایی مانند واقعیت مجازی برای معرفی جاذبههای تاریخی اصفهان برشمرد.
وی اضافه کرد:شهرداری اصفهان و دانشگاه اصفهان به عنوان دو نهاد پیشرو در این طرح معرفی شدند که میتوانند با همکاری یکدیگر، پروژههایی مانند بازیهای تعاملی با محوریت دفاع مقدس و میراث معنوی اصفهان را اجرایی کنند. استاندار اصفهان بیان کرد:همچنین، برگزاری سمپوزیومهای تخصصی، کارگاههای آموزشی و مسابقات بینالمللی در دستور کار قرار گرفته است.
جمالینژاد گفت: توسعه این حوزه نهتنها به رشد اقتصادی و اشتغالزایی منجر میشود، بلکه میتواند سرمایه اجتماعی قابلتوجهی ایجاد کند.
وی در پایان، از امضای تفاهمنامهای برای همگرایی بیشتر نهادهای مرتبط خبر داده تا اصفهان بتواند به عنوان الگویی موفق در این زمینه مطرح شود.
انتهای پیام/
معصومه صادقی
1403/03/22 12:05
1403/03/22 11:56
1403/03/22 11:46
1403/03/22 11:37
1403/03/22 11:34
1403/03/22 10:14
1403/03/22 09:34
1403/03/22 09:32
1403/03/22 08:53