علمی، پژوهشی و فناوری

بازی و سرگرمی؛

انجام بازی‌های استیم روی گوشی‌های موبایل امکانپذیر می شود

شرکت Valve در حال آزمایش پشتیبانی از معماری ARM64 است که امکان دارد به معنای اجرای بازی‌های استیم روی تلفن‌های هوشمند باشد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  مهندسان Valve که با سرویس محبوب استیم انقلابی در خرید دیجیتال و ایجاد کامیونیتی گیمرها ایجاد کردند، اکنون مشغول ایجاد پلی میان پردازنده‌های ARM که در دستگاه‌های موبایل استفاده می‌شوند و معماری x86 که بر اساس کامپیوترهای ویندوز است، هستند.

این نوآوری می‌تواند امکان اجرای بازی‌های استیم روی دستگاه‌های موبایل یا حتی معرفی یک هدست واقعیت مجازی مستقل از این شرکت را فراهم کند.

معماری ARM از ابتدا در بازار تلفن‌های هوشمند سلطه داشته و در حالی که رقبا مانند RISC-V نتوانسته‌اند تأثیر عمده‌ای بگذارند، معماری x86 در کامپیوترها غالب بوده است. انتقال برنامه‌ها بین این دو معماری اغب دشوار و پرهزینه می‌باشد.

وب‌سایت SteamDB که تمامی داده‌های پلتفرم استیم را رصد می‌کند، به تازگی اپلیکیشن ناشناخته‌ای را کشف کرده که از ابزار Proton برای اجرای بازی‌های ویندوزی روی لینوکس استفاده می‌کند و اکنون با پشتیبانی از معماری ARM64 در حال آزمایش آن است.

این برنامه به بازی‌های محبوبی مانند: Garry’s Mod، Left 4 Dead 2 و Kerbal Space Program اشاره دارد، که نشان می‌دهد Valve در حال آماده‌سازی برای اجرای بازی‌های خود روی پلتفرم‌های مبتنی بر لینوکس است.
آیا بازی‌های استیم با معماری ARM64 روی گوشی‌های موبایل اجرا می شوند؟

گمانه‌زنی‌ها بیانگر آن است که احتمال دارد بازی‌های استیم به زودی روی دستگاه‌های اندرویدی اجرا شوند.

اپلیکیشن Steam Link از پیش اجازه‌ استریم بازی‌های کامپیوتری روی دستگاه‌های اندرویدی را می‌دهد، اما برای بازی‌های سریع کارایی کمی دارد.

این آزمایش جدید می‌تواند به معنای پشتیبانی بهتر SteamOS روی کنسول‌های دستی شخص ثالث یا حتی نسخه جدید Steam Deck باشد.

با وجود این، جذاب‌ترین احتمال، توسعه‌ هدست واقعیت مجازی مستقل Valve با نام رمز “Deckard” است. اگرچه شایعات زیادی در مورد این هدست وجود دارد، اما بیشتر طرفداران بر این باور هستند که عرضه‌ آن ممکن است همزمان با بازی Half-Life 3 انجام شود.

به عنوان یک شرکت خصوصی، Valve بیشتر زمان زیادی برای توسعه محصولات بزرگ خود صرف می‌کند و همین موضوع درباره هدست واقعیت مجازی هم صدق می‌کند.

با اینکه پشتیبانی از معماری ARM64 ممکن است نشانگر پیشرفت این پروژه باشد، اما همچنان باید با احتیاط به این شایعات نگاه کرد. با وجود این، تصور اجرای بازی‌های استیم روی موبایل یا واقعیت مجازی یک ایده‌ جذاب و هیجان‌انگیز است.

https://stnews.ir/short/enZYM
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: