علمی، پژوهشی و فناوری

به روزرسانی سیستم عامل؛

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ نسخه 22H2 بتا مشکل کرش‌‌کردن را برطرف می‌کند

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ نسخه 22H2 بتا برای بهبود عملکرد و پایداری سیستم‌عامل طراحی شده است و نشت حافظه و کرش‌ها را برطرف می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مایکروسافت بتای جدید ویندوز ۱۰ نسخه 22H2 را با شماره ساخت (KB5041582) منتشر کرد. به‌گفته‌ی این شرکت، به‌روزرسانی KB5041582 مشکلی را برطرف می‌کند که باعث توقف برخی از برنامه‌ها به‌دلیل نشت حافظه در دستگاه بلوتوث و نشت حافظه در ویرایشگر روش ورودی (IME) هنگام بستن کادرهای ترکیبی با تمرکز ورودی می‌شد.

این به‌روزرسانی اِشکال در درایور فیلتر Bind را نیز برطرف می‌کند که باعث فریزشدن سیستم‌های تحت‌تأثیر هنگام دسترسی به لینک‌های نمادین می‌شد. افزون‌براین، به‌روزرسانی مذکور مشکل Microsoft System Center Configuration Manager (SCCM) در فعال‌سازی مجدد Unified Write Filter (UWF) به‌دلیل بن‌بست را برطرف می‌کند.

بلیپینگ‌کامپیوتر می‌نویسد KB5041582 اکنون برای سیستم‌های داخلی که ویندوز ۱۰ نسخه 22H2 را اجرا می‌کنند، دردسترس است. پس از نصب، نسخه را به ساخت 19045.4842 به‌روزرسانی خواهد کرد.

مایکروسافت در اوایل ماه ژوئن کانال بتای ویندوز ۱۰ را بازگشایی کرد. این شرکت اولین نسخه‌ی بتای ویندوز ۱۰ را از سال ۲۰۲۱، یعنی سه سال پس از آخرین نسخه‌ی مشابه منتشر‌شده برای کاربران داخلی در کانال‌های بتا و پیش‌نمایش، معرفی کرد.

کاربران داخلی که می‌خواهند ویژگی‌ها و اصلاحات جدید ویندوز ۱۰ را به‌محض در‌دسترس‌بودن آزمایش کنند، باید به تنظیمات > به‌روزرسانی و امنیت > برنامه Insider ویندوز بروند. سپس کانال بتا را انتخاب کنند. پس از کلیک‌کردن روی انتخاب کانال فعلی Insider برای رفتن به صفحه‌ی تنظیمات و فهرست کانال‌های داخلی موجود، به کانال بتا بپیوندند یا به آن تغییر دهند.

با‌این‌حال، تغییر به کانال Canary یا Dev دستگاه‌های آن‌ها را به جدیدترین نسخه‌ی ویندوز ۱۱ موجود برای آن کانال‌ها ارتقا می‌دهد. باید توجه کنید مایکروسافت بلافاصله سیستم‌ها را ارتقا نخواهد داد و به کاربران دوره‌ای کوتاه برای بازگشت به ویندوز ۱۰ فرصت خواهد داد که نیازمند Clean Install است.

https://stnews.ir/short/N2daL
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: