پزشکی و سلامت

در نشست تخصصی و فنی مطرح شد؛

تبادل اطلاعات کشورهای G۵ در مقابله با تب دنگی و آبله میمونی

نشست تخصصی و فنی کشورهای عضو گروه پنج (G۵+) با هدف تبادل اطلاعات و تجارب در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های تب دنگی و آبله میمونی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : سی امین نشست کشورهای عضو گروه پنج (G۵+) به صورت مجازی امروز (سه شنبه) سوم مهرماه ۱۴۰۳ (۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴) به میزبانی کشورمان و با حضور نمایندگان کشورهای عضو (افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان و ایران) با موضوع تب دنگی و آبله میمون برگزار شد.

در این نشست که به صورت مجازی و با هدف تبادل اطلاعات و تجارب در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها برگزار شد، به بررسی آخرین یافته‌های علمی و روش‌های مؤثر در مدیریت شیوع این بیماری‌ها و نقش کشورهای هم مرز در پیشگیری از انتقال و گسترش بیماری‌های واگیردار پرداخته شد.

محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت و جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران و نمایندگان کشورهای عضو مطالبی را ارائه کردند.

بنابر این گزارش در این نشست که مسئولان بهداشتی وزارت بهداشت نیز حضور داشتند، متخصصان و کارشناسان به بحث و تبادل نظر در مورد استراتژی‌های مقابله با این بیماری‌ها، تجربیات موفق کشورهای عضو گروه به اضافه پنج (G۵+) و چالش‌های موجود در این حوزه پرداختند و ضمن به اشتراک گذاری تجربیات خود تجربیات کشور خود، به بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای مناسب برای مقابله با تهدیدات بهداشتی ناشی از تب دنگی و آبله میمون پرداختند.

گفتنی است این رویداد به عنوان یک فرصت مهم برای تقویت همکاری‌های بین‌المللی در زمینه بهداشت عمومی و ارتقا سطح آگاهی در مورد بیماری‌های واگیر قلمداد می‌شود و انتظار می‌رود نتایج این وبینار به بهبود اقدامات پیشگیرانه و درمانی در کشورهای عضو گروه به اضافه پنج (G۵+) کمک شایانی نماید.

تب دنگی، بیماری است که از طریق گزش پشه آئدس آلوده از فرد بیمار به فرد سالم منتقل می‌شود. همچنین، آبله میمونی که اخیراً توجهات جهانی را به خود جلب کرده است، یک بیماری ویروسی است که به سرعت در حال انتشار بوده و نیازمند اقدامات فوری و هماهنگی بین المللی است.

https://stnews.ir/short/4yjpz
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: