مشاهده اخبار از طریق شبکه های اجتماعیمشاهده
اگر در دنیای امروزی از این شیوهها به روز و نوین بازاریابی استفاده نکنیم، نخواهیم توانست در بازار رقابتی امروز به مشتریان بالقوه خود خدمترسانی کنیم و در همین راستا دومین همایش یک روزه بازاریابی نوین در دانشگاه فردوسی با حضور نخبگان و اساتید برجسته کشوری به مدت یک روز برگزارشد.
به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از خراسان رضوی، بازاریابی مجموعه ای گسترده از فعالیت های حرفه ای مربوط به تولید، شناسایی بازار هدف، شناخت مشتریان، فروش، خدمات پس از فروش و… است .
امروزه بازاریابی های مختلفی در سطح دنیا وجود دارد از جمله آن رامی توان به بازاریابی های دیجیتالی، محتوایی، توسعهای،نوین، مویرگی، ویروسی،چریکی، عصبی، انگیزه ای برخی از این انواع بازاریابی که زیر مجموعه یکدیگر هستند و برخی نیز مفهوم مستقل تری دارند، اشاره کرد.
بنابراین باید بدانیم اگر در دنیای امروزی از این شیوهها به روز و نوین بازاریابی استفاده نکنیم، نخواهیم توانست در بازار رقابتی امروز به مشتریان بالقوه خود خدمترسانی کنیم. پس برای هر کسبوکاری ضروری است که مفهوم بازاریابی را جدی گرفته و از شگردهای متنوع آن برای پیشرفت کاری خود استفاده کنیم که این موضوع در کشور ما نیاز به کار زیادی در این زمینه است.
دانشگاه فردوسی مشهد « دومین همایش ملی بازاریابی با رویکرد نوین» را به مدت یک روز، و با حضور اساتید برجسته کشوری، نخبگان علمی، مسئولین این دانشگاه در حوزه بازاریابی،مدیریت و اقتصاد به مدت یک روز برگزار کرد.
به گفته «آذر کفاش پور» دبیر برگزاری این رویداد بزرگ علمی هدف از برگزاری این همایش را بازاریابی با رویکردهای نوین، برند سازی و مشتری مداری استکه در دوبخش آکادمیک و صنعت برگزارشد.
وی با اشاره به اینکه ۱۳۳مقاله به این همایش ارسال شده که از این تعدد۹۶مقاله پذیرش شده است و چکیده مقالات برای بازدید مخاطبین در این همایش نه نمایش گذاشته خواهدشد.
60درصدحامیان این همایش علمی خارج از استان هستند
وی با اشاره به اینکه 60 درصد حامیان خارج از استان و ۴۰درصد در داخل استان هستند،افزود:متخصصانی از حوزه آی تی و بازرگانی در این جلسات حضور دارند.
کفاش پور با بیان اینکه اکثرمخاطبان این همایش جامعه دانشگاه و صنعت هستند، یادآورشد: با شیوه های سنتی نمیتوان در بازار نوین امروزی به جلوحرکت کرد بنابراین صنایع ای که پیر هستند باید خود را مجهز به صنایع نوین نمایند تا بتوانند موفق تر عمل کنند.
به گفته دبیر« دومین همایش ملی بازاریابی با رویکرد نوین» همایش های علمی براساس دو بال نظری و تئوری براساس سخنرانی دارند که میتوانند قابل استفاده برای جامعه و صنعت باشند و راه های موثری را برای صاحبان صنایع براساس موضوعات همایش به مخاطب خودارائه کنند.
وی افزود: همایش های علمی، حلقه اتصال بین دانش بنیان ها است تا از ظرفیت های نظری و تکنیک ها استفاده کنند و سهم خود را در بازار افزایش دهندلذا فرصت مقتنمی است برای تجربه نظری و عملی که هر دو بعد در این همایش پرداخته شده است.
باید علم همراه با عمل در کشور باشد
«دکتر علی صنایعی»مدیر روابط بین الملل مدیریت کسب و کار ایران در این همایش گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سخنان شان برای کار بر لایه های میانی هوش مصنوعی تاکید دارند.
وی با تاکید بر اینکه باید علم در کشور بماند و تبدیل ثروت شود،افزود: مکتب ما؛ مکتب امام علی(علیه السلام) است و زمانی صحبت ازاین مکتب میشود باید و و قاطع باشیم حرف علمی بزنیم.
صنایعی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی از کاربردی ترین های بازاریابی نوین است، ادامه داد: هوش مصنوعی میتواند تاثیر گذار باشد و باید باعلمو عمل به پیشرفت دست پیدا کنیم نه شعار و دانشگاه ها نقش ارزشمندی را در این خصوص دارند.
وی با اشاره به تالیف کتابش با عنوان « بازاریابی نوین با نگرش مدیریتی» گفت: این کتاب براساس شناسایی و سنجش بازار، انواع تحقیقات بازاریابی و اعتبار، نومنه گیری و انواع آن و.... گردآوری شده است.
تولید علم در کشور توسط اساتید و دانشجویان جدی گرفته شود
« میر احمد امیر شاهی» دانشیار، دانشگاه الزهرا، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت، تهران نیز در این رویداد گفت: در طول سالهای اخیر در زمینه تولید علم در کشور کم گذاشته ایم.
وی هدف از برگزاری این رویداد ها راحساس شده بر موضوع بازاریابی نوین دانست و گفت: از همه دانشجویان و اساتید استعداع دارم که تولید علم را در کشورجدی بگیریم چرا که خلابزرگی در این زمینه وجود دارد وباید آن را برطرف کنیم.
به گفته امیر شاهی اگر فناوری را وارد کشور می شود بایدبراساس فرهنگ جامعه ما تبدیل شود، ادامه داد: وقتی فناوری نوینی وارد کشور میشود و باید ارزشهای شخصی تغییر کند چرا که شیوه های مدیریت همراه با دنیاای از تغییر است و روشهای مدیریت باید در راستای ارزشهای فرهنگی ما باشد.
این استاد دانشگاه الزهرا با اشاره به اینکه علم بازاریابی 50 سال گذشته وارد کشور شد،یادآورشد: در طول ۵۰سال گذشته علارقم رشته بازاریابی اما متاسفانه اصول بازاریابی را به جامعه معرفی نکرده ایم لذا باید به تولید علم بازاریابی در کشور پرداخته شود چرا که شالوده جهانی دارد.
به گفته امیر شاهی وظیفه و رسالت دانشگاهیان در بازاریابی باید مدون شود و تا زمانی که کپی کشورهای غربی در کشورصورت گیرد مشکل بازار ما حل نخواهد شد.
به گفته این استاد دانشگاه اولین و مهمترین بخش بازاریابی تحقیق مسئله است، گفت:
باید کف بازار را در بخش صنعت، خدمات و بازار کمک کنیم و یکی از مهمترین اولویت دانشجویان ما کیس نوشتن در دانشگاه است که لازم است به آن توجه شود.
امیر شاهی کیس نویسی یک نهضت دانست و افزود: باید دانشگاه و دانشجویان به تحقیقات دانشگاهی داخلی توجه کنند،باید برای آموزش دانشجویان توسط اساتید وقت گذاشته شود و رابطه استاد شاگردی باید در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.
به گفته این استاد دانشگاه در بازیه بازاریابی نوین کارمناسبی در کشورصورت نگرفته است و باید علم بازاریابی را در کشور همراه با تقویت بازاریابی با صنعت در کشور دنبالشود و جلب اعتماد صنعت و آموزش به گونه ای باشد که دانشجو در صنعت بتواند کار کند.
وی تولید علم بازاریابی به مثابه سنگ بنای شیوه علمی بازاریابی دانست و افزود: نخبگان دانشگاهی در عرصه علم اقتصاد برای کمک به بازاریابی نوین دست به کارشوند و این موضوع را در کشور دنبال کنند.
گفتنی است: آنچه در دنیای امروز مهم است توجه به علم روز دنیا برای بازاریابی محصولات تولید شده در کشور است که باید نسبت به گذشته مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.
انتهای پیام/
رتبهبندی بینالمللی
حضور دانشگاه هرمزگان در دو فهرست رتبهبندی بینالمللی دانشگاههای آسیایی و جوان دنیا برای اولینبار1403/03/27 15:48
1403/03/21 12:54
1403/03/21 12:17
به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛
وزیر علوم از وزیر ارتباطات بهدلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد1403/03/21 10:47
1403/03/21 10:39
1403/03/21 10:37
برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛
جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام1403/03/21 10:00