پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

معاون آموزشی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه؛ مطرح کرد:

مجمع گفتگو و همکاری آسیا فرصت شکل‌گیری ارتباطات بین‌المللی قوی‌تر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را فراهم می‌کند

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نشستی که با حضور محمدتقی حسینی معاون آموزشی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و معاون دبیر کل مجمع گفتگو و همکاری در آسیا، برگزار شد؛ گفت: توسعه منطقه‌ای و اقتصاد دانش‌بنیان بعنوان برنامه‌های مهم شهرک نیازمند شکل‌گیری ارتباطات بین‌المللی قوی‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری اصفهان :  از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان‌؛ بابک صفاری معاون اداری، مالی و مدیریت منابع شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نشستی که با حضور دکتر حسینی معاون آموزشی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و معاون دبیر کل مجمع گفتگو و همکاری در آسیا، برگزار شد؛ گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاستگاهش به اواخر دهه هفتاد برمی‌گردد و اولین شرکت‌ها در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شدند همچنین اولین مرکز رشد ایران را شهرک بنیانگذاری کرد.

صفاری گفت: شهرک ماموریت‌هایی هم دارد که شامل شرایط لازم و تامین خدمات و حمایت‌های مورد نیاز برای شکل گیری و رشد کسب و کارهای شرکت‌های دانش‌بنیان است و نتیجه‌ای هم که مدنظر است تولید ثروت از علم و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی است و البته سعی ما این است که در توسعه منطقه‌ای نقش ایفا کنیم‌ و در سطح ملی نقش راهبری را داشته باشیم برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان است که آینده روشنی پیش رو جوانان قرار دهیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان؛ با بیان اینکه شهرک مشتمل بر 10 پارک و گستره خدماتش در کل سطح استان است؛ عنوان کرد: از همان ابتدای ایجاد شهرک نگاه بین المللی هم مدنظر بوده و در همین راستا در سال 1389 راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری زیر نظر یونسکو بوده و همچنان هم این مجوز را داریم.

وی طرح جامع شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و بخش‌های پیش بینی شده آن را اشاره نمود و در ادامه به عدد مثبت 35 هزار میلیارد تومان گردش مالی؛ همچنین رقم‌های مربوط به فروش محصولات و خدمات؛ قراردادهای پژوهشی و فناوری؛ محصول تجاری‌سازی شده؛ نیروی انسانی شاغل و صادرات خدمات و محصولات هم اشاره و اظهار داشت: بازارهای صادراتی متنوع هم داریم همچنین استراتژی‌های جدید در بحث صادرات مدنظر قرار گرفته است. معاون اداری، مالی و مدیریت منابع شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان؛ ضمن اشاره به اینکه آمار استقرار واحدهای فناور نیز در طی 10 سال اخیر بیش از دوبرابر افزایش داشته است؛. گفت: همه نیروهای شاغل نیز تحصیلات عالیه دارند بویژه نزدیک 700 فارغ التحصیل دکترا هستند؛ و بازه سنی هم بیش از 80 درصد زیر 45 سال هستند.

صفاری به طرح دستیار فناور، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی راهیان پیشرفت همچنین برگزاری اولین جایزه فناوری نکست در 1402 را اشاره کرد و گفت: ایجاد مرکز تامين مالي، سرمايه‌گذاري و تجاري‌سازي فناوري و نوآوري، تامين مالي جمعي و برگزاری 18 دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی و برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری از دیگر اقدامات است. وی عضویت‌ها و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین موفقیت شهرک در کسب جوایز انجمن پارک‌های علم و فناوری آسیا طی سال‌های 2006 الی 2023 را نیز مورد اشاره قرار داد.

صفاری در پایان شکل‌گیری ارتباطات بین المللی قوی‌تر را بعنوان موضوع بسیار مهمی برای برنامه‌های مدنظر شهرک بویژه در توسعه منطقه‌ای و اقتصاد دانش بنیان مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت فراهم شدن شرایط بهتر برای ارتباطات بین‌المللی شرکت‌ها بسیار تاکید کرد. دکتر حسینی نیز با اشاره به شکل‌گیری مجمع گفتگو و همکاری در آسیا، گفت: این مجمع آینده خوبی دارد و پیش‌بینی این است که به سازمان تبدیل شود؛ امسال دومین جلسه مجمع برگزار می‌شود‌ که موضوع آن هوش مصنوعی است و بحث‌های دانش‌بنیان را نیز خیلی متمرکز شده و کار می‌شود؛ و فرصت خوبی هست و آمادگی داریم که شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز ایده‌های خود را در این زمینه‌ها ارائه نمایند؛اینها همه بعنوان بابی برای توسعه زمینه‌های همکاری قوی‌تری و شبکه سازی بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت‌های مستقر در آن با کشورهای عضو مجمع فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/Vpo6o
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: