مشاهده اخبار از طریق شبکه های اجتماعیمشاهده
جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) گفت:رویداد "زاینده نور" ماحصل تلاش قرارگاه علم و فناوری سپاه صاحب الزمان (عج) در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری به کنگره شهدای اصفهان برای انجام کار اثرگذار است.
به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : جناب سرهنگ فتحیان جانشین سپاه صاحب الزمان (عج)امروز در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری که همزمان با رویداد زاینده نور در مصلی اصفهان برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام زمان (عج) گفت: امروز در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری خدمت شما هستیم و خوشبختانه آقای دکتر رضوی نژاد ریاست محترم سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور دعوت ما را پذیرفتند و در این جشنواره تشریف فرما شدند.
مسئول قرارگاه علم و فناوری سپاه صاحب الزمان (عج) در ادامه در خصوص ضرورت برگزاری چنین نمایشگاهی،گفت: این نمایشگاه ماحصل تلاش قرارگاه علم و فناوری سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان و با توجه به پیام مقام معظم رهبری به کنگره شهدای استان اصفهان که بر انجام کار اثرگذار، تاکید فرمودند، است.
فتحیان گفت:سالهای قبل نمایشگاه اسوه برگزار میشد برای خودمان و معمولا پایگاهی که اسوه بود حضور داشتند و یک روز هم بیشتر نمیشد ادامه دهیم چون بازدیدکننده نداشتیم. همچنین بحث روشهای جذاب و مخاطب پسند خیلی در سطح بالایی نبود و به همین خاطر توجه ویژه برای انجام کار موثر ضرورت داشت.
وی ادامه داد: روی همین حساب برای اینکه ورود کنیم به یک کار علمی و تخصصی از ظرفیت حلقههای میانی استفاده کردیم و دوستانی را که کارشان برگزاری نمایشگاه و برنامههای مردمی بود به مشارکت کشیدیم.
وی ادامه داد: از حدود شش ماه قبل یک کار علمی سنگین راه افتاد و با کسی که وارد مذاکره شدیم و انتخاب کردیم که قابلیتها و توانمندیهای خوبی داشت و با فرهنگ و شرایط سازمانی ما نیر مانوس بود و جنسش هم بسیجی بود در عین حالی که رشد کرده بود و شرکت علمی تاسیس کرده بود به مشارکت آوردیم.
فتحیان تصریح کرد: با تک تک معاونتها طی شش ماه بررسی و مصاحبههای تخصصی انجام شد و خیلی از عیبهای سازمانی هم حین کار شناسایی شد.
وی بیان کرد: بعد به هر معاونتی فرصتی دادیم محتوا و روش خودش را ارائه دهد، و مقرر شد محتوا و روش ارائه محتوا در قالب یک کار علمی خیلی قوی باشید چون جهادگران علم و فناوری ما محکوم به قوی شدن هستند و باید کارشان حساب شده و دقیق باشد چراکه هزینهها سنگین است، همچنین تهدیدها فراوان و هر روز پیچیدهتر و رنگینتر میشود و ما نمیتوانیم منفعل باشیم و باید حتما عالمانه و آگاهانه وارد شویم و طرح داشته باشیم.
جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) بعنوان یکی از خروجیهای این کار عالمانه و آگاهانه که برای تبلیغات نمایشگاه انجام شده مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تبلیغات نمایشگاه از شب گذشته تا الان ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بازدید کننده داشته است.
فتحیان گفت: بعد از اینکه محتوا و روش ارائه آن را نوشتند و به ما ارائه کردند، معاونت هم سرخط شد و چون پایگاه اسوه است توافق کردیم خیلی کارها را میتوانست، روشها را بلد بود اما خیلی موارد هم نیاز به کمک و جای کار داشت.
جانشین سپاه صاحب الزمان ادامه داد: در نهایت معاونتها را برای حضور در نمایشگاه در قالب جزیره طراحی کردیم که جزیرههای علمی، فرهنگی هنری، اجتماعی، رسانه، ورزش و نشاط، سازندگی، مقاومت مردمی و تعلیم و تربیت یعنی در این نمایشگاه تعداد هشت جزیره تعریف کردیم و حضور دارند.
وی عنوان کرد: فراخوان دادیم معاونتها در هر جزیره که پایگاهی فعال دارند معرفی کنند که ۱۳۰ تا پایگاه دعوت شدند و مصاحبه کردیم و ۲۴ پایگاه انتخاب و برگزیده شدند.
فتحیان افزود: در همین فضا پیش رفتیم الان ماحصل کار را که میبینید فرماندهان پایگاهها چند دوره آموزشی را گذراندند از این جهت که نمایشگاه چیست، چگونگی تولید محتوا و ارائه را آموزش دیدهاند و دورههای راوی گری و سخنوری و جذب مخاطب که البته در برخی موارد بسیجیها گوی سبقت را از ما ربودهاند.
وی گفت: الان این نمایشگاه در معرض دید قرار دارد. همچنین برگزاری برنامههای جذاب جریان دارد از جمله بیش از ۲۰ رویداد و ۹۹ کارگاه متناسب موضوعات نمایشگاه برنامهریزی شده و برگزار میشود.
فتحیان ادامه داد: همچنین نمایشگاه دربردارنده پاویون و بازیکده و فضاهای شاد برای اینکه بازدید خانوادگی است.
وی در پایان اظهار کرد: هدفگذاری این رویداد هم دو مورد است اول انسجام و فهم سازمانی نسبت به وظایف و دوم معرفی ظرفیتها و توانمندیهای بسیج که در این نمایشگاه اتفاق میافتد.
انتهای پیام/
1403/03/22 12:05
1403/03/22 11:56
1403/03/22 11:46
1403/03/22 11:37
1403/03/22 11:34
1403/03/22 10:14
1403/03/22 09:34
1403/03/22 09:32
1403/03/22 08:53