علمی، پژوهشی و فناوری

فناوری جدید یوتیوب،

یوتیوب با معرفی Communities به‌دنبال نگه‌داشتن کاربران در پلتفرمش است

یوتیوب با ویژگی Communities، محیطی برای سازندگان فراهم کرده است تا با مخاطبان خود ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند و به‌نوعی دیسکوردی کوچک را درون کانال خود داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : بسیاری از سازندگان محتوا ویدئوهای خود را در یوتیوب به‌اشتراک می‌گذارند؛ اما برای برقراری تعامل عمیق‌تر با مخاطبان، به پلتفرم‌های دیگری مانند دیسکورد، واتساپ، اینستاگرام یا ردیت روی می‌آورند. ویژگی جدید Communities در یوتیوب با هدف ارائه‌ی ابزارهای تعاملی گسترده، تلاش می‌کند تا سازندگان را در پلتفرمی واحد حفظ کند.

ورج می‌نویسد ویژگی جدید Communities که یوتیوب در رویداد Made on YouTube در نیویورک رونمایی کرد، ترکیبی از انجمن‌های قدیمی و ساب‌ردیت‌ها و گروه‌های فیسبوک است. سازندگان می‌توانند با فعال‌کردن جامعه‌ی خود، فضایی را برای تعامل عمیق‌تر با مخاطبان ایجاد کنند. در این فضا، همه‌ی اعضا می‌توانند پست بگذارند و به یکدیگر پاسخ دهند و درباره‌ی موضوعات مرتبط با کانال دلخواهشان گفت‌وگو کنند.

با‌این‌حال، با‌توجه‌به تجربیات قبلی در بخش نظرات یوتیوب، احتمالاً شاهد برخی از مشکلات مربوط به مدیریت جامعه نیز خواهیم بود. سازندگان می‌توانند از‌طریق بخش اختصاصی خود، محتوای متنی، تصویری و… را با اعضای جامعه به‌اشتراک بگذارند.

Communities یوتیوب

یوتیوب پیش‌از‌این نیز تلاش‌هایی برای ایجاد چنین ویژگی‌هایی کرده است. به‌عنوان مثال، قابلیت Communities قبلی امکان انتشار محتوای غیرویدئویی را برای سازندگان فراهم می‌کرد؛ ولی به‌نظر می‌رسد استقبال چندانی از آن نشده است. با تمرکز بر ایجاد تعامل بیشتر بین سازندگان و مخاطبان، نسخه‌ی جدید Communities با هدف تقویت مشارکت و تعامل طراحی شده است.

با وجود تمام این ویژگی‌های جدید، یوتیوب به فکر سازندگان نیز بوده است. ابزار جدید Community Hub که جایگزین بخش نظرات در استودیو یوتیوب می‌شود، به سازندگان کمک می‌کند تا به‌راحتی تمام فعالیت‌های کانال خود را زیر‌نظر بگیرند. هوش مصنوعی یوتیوب نیز با شناسایی نظرات مهم و پیشنهاد پاسخ‌های مناسب، مدیریت این حجم از تعامل را برای سازندگان آسان‌تر می‌کند.

با وجود این ابزارهای جدید، مدیریت جوامع آنلاین همچنان با مشکلات پیچیده‌ای همراه خواهد بود. به‌ویژه اکنون که کاربران می‌توانند علاوه‌بر کامنت‌ها محتوای خود را نیز در کانال منتشر کنند، نظارت بر این محتوا دشوارتر می‌شود. به‌همین‌دلیل، یوتیوب فعلاً فعال‌سازی این ویژگی را به اختیار سازندگان واگذار کرده است و آن را به‌تدریج گسترش می‌دهد. در‌حال‌حاضر، این ویژگی در تعداد محدودی از کانال‌ها در‌دسترس است و انتظار می‌رود تا سال آینده به‌طور گسترده در پلتفرم منتشر شود.

اگرچه یوتیوب به‌عنوان پلتفرم ویدئویی شناخته شده است، رویکردی جامع‌تر به‌عنوان شبکه‌ی اجتماعی را نیز دنبال می‌کند. این شرکت معتقد است که ایجاد ارتباطات اجتماعی بین کاربران، عاملی حیاتی برای موفقیت پایدار هر پلتفرم است. ازاین‌رو، علاوه‌بر ارائه‌ی ابزارهای تولید محتوا، بر توسعه‌ی امکانات تعامل اجتماعی نیز تمرکز دارد.

https://stnews.ir/short/VvBdO
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: