علمی، پژوهشی و فناوری

واقعیت مجازی،

HTC هدست جدید Vive Focus Vision را رونمایی کرد

هدست واقعیت مجازی Vive Focus Vision اچ‌تی‌سی با پردازنده‌ی اسنپدراگون XR2 و دوربین‌های ۱۶ مگاپیکسلی دوگانه معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : شرکت HTC امروز جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود به نام Vive Focus Vision را با قابلیت Color Passthrough رونمایی کرد. این هدست که نسخه‌ای بهبودیافته از Vive Focus 3 است، با قابلیت‌هایی پیشرفته و بهبودهایی برای جذب گیمرها به بازار عرضه می‌شود. Vive Focus Vision با قیمت ۹۹۹ دلار برای پیش‌سفارش در‌دسترس است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) آن را از وب‌سایت HTC تهیه کنند.

مشخصات و قابلیت‌ها

هدست Vive Focus Vision مانند نسخه‌ی پیشین خود، وضوح ۲۴۴۸ در ۲۴۴۸ برای هر چشم و میدان دید ۱۲۰ درجه دارد. این هدست همچنان از چیپست اسنپدراگون XR2 استفاده می‌کند که عملکرد پردازشی قدرتمندی برای تجربه‌های واقعیت مجازی ارائه می‌دهد.

بااین‌حال، HTC در نسخه‌ی جدید قابلیت‌های جدیدی مانند دوربین‌های ۱۶ مگاپیکسلی دوگانه با Color Passthrough (نمایش واقعی محیط اطراف به‌همراه واقعیت افزوده) را اضافه کرده است. همچنین، این هدست می‌تواند به‌طور خودکار لنزهای خود را برای جبران فاصله بین چشم‌های کاربر تنظیم کند. این ویژگی به راحتی و دقت بیشتر کاربر در تجربه‌های VR کمک می‌کند.

پشتیبانی از گیمرها و اتصال به PC

یکی از تمرکزهای اصلی HTC در Focus Vision، جذب گیمرهای حرفه‌ای است. این هدست از فناوری Foveated Rendering بهره می‌برد که به‌جای اینکه تمام میدان دید هم‌زمان پردازش شود، منابع گرافیکی را تنها روی نقاطی متمرکز می‌کند که کاربر به آن نگاه می‌کند. این قابلیت باعث افزایش کارایی و بهبود کیفیت تجربه‌ی کاربری می‌شود.

هدست Focus Vision از‌طریق اتصال USB-C و با پشتیبانی از دیسپلی‌پورت به PC متصل می‌شود. HTC تأکید می‌کند که این اتصال بدون افت کیفیت تصویر خواهد بود. همچنین، پس از آپدیتی که قرار است در اواخر سال جاری منتشر شود، نرخ نوسازی نمایشگر این هدست از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز افزایش خواهد یافت. این به بهبود تجربه‌ی بصری و اجرای بازی‌ها کمک می‌کند.
هدست Focus Vision از طریق اتصال USB-C و با پشتیبانی از DisplayPort به PC متصل می‌شود

حافظه و باتری

هدست Vive Focus Vision به ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز است که از‌طریق درگاه microSD می‌توان آن را تا ۲ ترابایت ارتقا داد. علاوه‌بر‌این، ۱۲ گیگابایت رم در این هدست تعبیه شده که درمقایسه‌با مدل قبلی با ۸ گیگابایت رم بهبود یافته است.

هدست Vive Focus Vision از باتری داخلی با ظرفیت دو ساعت نیرو می‌گیرد. همچنین، این امکان وجود دارد که در‌صورت خالی‌شدن باتری، با تعویض سریع باتری هدست را تا ۲۰ دقیقه دیگر فعال نگه داشت. این ویژگی باعث می‌شود کاربر زمان کافی برای تعویض باتری اصلی داشته باشد.

هدست Vive Focus Vision دارای 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی است

بهبودهای طراحی و خنک‌کنندگی

HTC

در طراحی Focus Vision نیز تغییرات مهمی ایجاد کرده است. بند هدست بهبودیافته، قلاب فلزی، دستگیره بالایی و بازوهای جانبی تقویت شده‌اند تا از دوام بیشتری برخوردار باشند. این تغییرات در واکنش به ضعف‌هایی اعمال شده است که در طراحی Focus 3 مشاهده شده بود. افزون‌براین، هدست مذکور به فن جدیدی مجهز است که طبق اعلام اچ‌تی‌سی، ۳۰ درصد هوای بیشتری را برای خنک‌سازی بهتر به جریان می‌اندازد.

قیمت و زمان عرضه

با معرفی Focus Vision، اچ‌تی‌سی به‌وضوح هدف خود را روی بازار مصرف‌کنندگان متمرکز کرده است. برخلاف هدست‌های قبلی Focus که عمدتاً به کسب‌وکارها و کاربردهای حرفه‌ای اختصاص داشتند، Focus Vision برای کاربران عادی و گیمرها طراحی شده است. این هدست درکنار محصولات دیگری مانند Vive XR Elite که سال گذشته با قیمت ۱,۰۹۹ دلار عرضه شد، وارد بازار شده است.

Vive XR Elite نیز از قابلیت Color Passthrough برخوردار است؛ اما وضوح نمایشگرهای آن به‌اندازه‌ی Focus Vision باکیفیت نیست. برای کاربرانی که قبل از ۱۷ اکتبر Focus Vision را پیش‌سفارش دهند، HTC کابل USB-C به طول ۵ متر با پشتیبانی از حالت جایگزین DP 1.4 و چندین آداپتور برای اتصال به PC ارائه می‌دهد.

https://stnews.ir/short/4ZrPw
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: