علمی، پژوهشی و فناوری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

آذرآب یک گنج است

معاون وزیر صنعت. معدن و تجارت گفت: شرکت دانش‌بنیان صنایع آذرآب اراک در ساخت تجهیزات صنعتی به عنوان یک گنج و طلا است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری :، سید مهدی فرحی در دیدار با مدیران و کارگران شرکت صنایع آذرآب اراک، با تبریک دهه مبارک ولایت، با تاکید بر اینکه احیای مجدد شرکت آذرآب اراک مصداقی از تلاش شهید جمهور است گفت: شهادت شهید جمهور و همراهان ایشان، غم سنگینی را بر دل‌ها گذاشت؛ این شهید بزرگوار خدمات بی‌نظیری داشته و بدون ادعا، با اخلاص، ادب، تعصب کاری، بی‌رحمی در پیگیری کار، مرام، دلسوزی، معرفت و با تعصب کاری مسایل و مشکلات را پیگیری می‌کرد.

وی افزود: کارگران شرکت‌های آذرآب در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید جمهور سنگ‌تمام گذاشتند که رفتارهای مردانه و مرام شناسی و انسانیت آنها مایه برکت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روند رو به رشد آذرآب مایه افتخار و خوشحالی است بیان کرد: کارگران خوب می‌دانستند که با پیگیری‌های شهید جمهور چراغ این شرکت مجدد روشن می‌شود و این شرکت روند رو به رشد پیدا کرده است.

فرحی عنوان کرد: مشکلات باقی مانده شرکت آذرآب اراک با جدیدت پیگیری می‌شود چراکه کار و وظیفه من همین است و برای خارج شدن از مشکلات، راهکارهای شرکت باید متفاوت باشد و نباید پشت یک دیوار ماند، آذرآب یک گنج و طلا است، دانش فنی و ماشین آلات بی‌نظیر و دستاوردهای بی‌نظیر این شرکت در منطقه و دنیا تک است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از این واحد صنعتی با جدیت ادامه دارد خاطر نشان کرد: باید با اراده، عقل و مشورت مشکلات این واحد صنعتی بزرگ، یکی پس از دیگری حل می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: شرکت آذرآب باید کنسرسیوم تشکیل دهد و این مدلی است که در کسب و کار دنیا دنبال می‌شود، فرهنگ صنعتی باید توسعه یابد و از شرکت‌های موفق الگوبرداری شود؛ نشستن و درجا زدن خوب نیست و بری برون رفت از مشکلات باید طرح‌های جدید ایجاد شود.  

وی گفت: شرکت صنایع آذرآب اراک با مسیر خطی گذشته به جایی نمی‌رسد و پیشرفت نمی‌کند و نیازمند مسیری جدید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی در جریان بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت آذرآب گفت: مسائل شرکت آذرآب مسائل پیچیده‌ای بوده و هست، این شرکت درگیر پرونده فساد و خصوصی سازی ناموفق و مسئله دار بوده که در پی همین مهم مشکلات دیگر ایجاد شد.

وی افزود: شهید رئیسی در سفر استانی خود به استان مرکزی، در بدو ورود به استان از شرکت آذرآب بازدید کردند که در نهایت اقدامات لازم جهت احیای این شرکت با تغییر هیئت مدیره و سپس سهامدار انجام شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حال حاضر فرایند این شرکت رو به رشد است البته هنوز هم در حداقل ظرفیت در حال حرکت است اما همدلی و هم افزایی بین اجزای شرکت، آینده روشنی را رقم خواهد زد.  

وی خاطرنشان کرد: دکتر رئیسی اقدامات خوبی را در راستای احیای این شرکت انجام دادند و با همراهی‌های صورت گرفته اکنون مسیر آزاد شده است.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه آذرآب کماکان نیازمند کمک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگاه‌های مربوطه و سهامدار عمده است گفت: نیاز است برای حل شدن مسائل دست حمایت همچنان بر این شرکت باشد.  

مخلص‌الائمه در ادامه اظهارکرد: آذرآب کماکان نگین صنعت استان است و درخشان‌تر مسیر ترقی و پیشرفت را طی می‌کند، خواسته شهید جمهور رسیدن این شرکت به رتبه استخدام سه هزار نفری گذشته بود که باید تلاش شود تا محقق شود.  

وی تاکید کرد: بزرگترین قراداد تاریخ کار آذرآب در این دوره منعقد شده و پیشرفت این شرکت در بستر یک آرامش پیش می‌رود.

مصطفی عظیمی، معاون بازرگانی شرکت آذرآب اراک هم در این نشست گفت: صدور کارت بازرگانی یکی از خواسته‌های مهم این شرکت است.  

وی افزود: مجموعه آذرآب به دلیل چندین سال مشکلات مختلف از جمله سهامدار نااهل دچار بدهی‌های زیادی مالیاتی، بدهی به بانک‌ها، تعهدات ارزی و چک‌های برگشتی و مسایل دیگر هرکدام عاملی برای جلوگیری از صدور کارت بازرگانی شده است.

علیخانی، معاونت پروژه‌های نیروگاهی آذرآب گفت: اکنون این شرکت پروژه‌های و قراردادهای بزرگی آذرآب در دست اجرا دارد و برای ورود کالاها نیازمند به کارت بازرگانی دارد.

وی یادآور شد: تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا با مدیریت استان و مصوبه وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون اول رئیس جمهور این موضوع گره‌گشایی شود، اما تاکنون محقق نشده است، تعهدات ارزی را از دیگر مشکلات شرکت دانست و گفت که رفع آنها برای آذرآب یک ضرورت است.

جمعی از دانشجویان جامعه‌المصطفی، در بازدید از شرکت صنایع آذرآب در کلانشهر اراک با روند تولید و نوع فعالیت در این واحد صنعتی آشنا شدند.  

جامِعَةُ الْمُصْطَفَی الْعالَمیة نهادی علمی و بین‌المللی و با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیرایرانی تشکیل شده است؛ این مرکز در سال ۱۳۸۶ش با تلفیق «سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور» و «مرکز جهانی علوم اسلامی» تشکیل شده و رویکرد آن آموزشی، پژوهشی و تربیتی است.

در این بازدید ۵۰ نفر از دانشجویان جامعه‌المصطفی از ملیت‌های چین، پاکستان، سودان، عراق، نیجریه، پرتقال، ترکیه، یمن و ماداگاسکار حضور داشتند و ازشرکت صنایع آذرآب از جمله خطوط تولید، واحد فنی مهندسی، واحد تحقیقات و توسعه، آزمایشگاه و… بازدید کردند و در جریان این بازدید مهندس محمدی نیکو از مدیران پروژه شرکت صنایع آذرآب به معرفی این صنعت پرداخت و دستاورهای ملی و بین المللی این صنعت مهم را تشریح کردند.

شرکت دانش‌بنیان صنایع آذرآب از بدو تاسیس تا به حال جزو پیشروان ساخت نیروگاه‌های برق و تجهیزات پالایشگاهی در غرب آسیا به حساب می‌آید و تأمین کننده تجهیزات پروژه‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت و گاز و همچنین سازنده بخش‌های مختلف کارخانجات سیمان، فولاد و سایر تجهیزات فلزی برای بخش‌های دولتی و خصوصی می‌باشد.

https://stnews.ir/short/N3PY4
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: