علمی، پژوهشی و فناوری

بازار سخت افزار،

آیا سری RTX 50 انویدیا در CES 2025 معرفی می‌شود؟

انویدیا رسماً اعلام کرد در کنفرانس CES 2025 سخنرانی اصلی خواهد داشت. ازاین‌رو، بسیاری از افراد انتظار دارند که در این کنفرانس کارت‌های گرافیکی سری RTX 50 رونمایی شوند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : شرکت انویدیا حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی CES 2025 را تأیید کرده است. براساس اطلاعات منتشر‌شده در وب‌سایت رسمی CES، این شرکت سخنرانی اصلی خود را در ۶ ژانویه ۲۰۲۵ ایراد خواهد کرد. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در این رویداد دستاوردهای فناوری تازه این شرکت را معرفی خواهد کرد. همچنین، انویدیا از ۷ تا ۱۰ ژانویه غرفه‌ای را برای نمایش محصولات و فناوری‌های نوین خود برپا خواهد کرد.

مجلات معتبر Fortune و The Economist جنسن هوانگ را به‌عنوان برترین مدیرعامل جهان انتخاب کرده‌اند. همچنین، مجله Time وی را در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان قرار داده است. سخنرانی اصلی او در رویداد CES 2025، نویدبخش رویدادی پربار و هیجان‌انگیز در حوزه فناوری خواهد بود.

سری RTX 50 انویدیا

نئووین می‌نویسد که هنوز جزئیات دقیقی از محصولات احتمالی انویدیا در رویداد CES 2025 منتشر نشده است. بااین‌حال، انتظار می‌رود نسل جدید کارت‌های گرافیک دسکتاپ این شرکت با نام سری RTX 50 معرفی شود. این کارت‌های گرافیک بر‌پایه معماری Blackwell طراحی شده‌اند که جانشین معماری Ada Lovelace در سری RTX 40 است.

معمولاً نسل جدید کارت‌های گرافیک از مدل‌های پرچم‌دار خود رونمایی می‌شود. در این زمینه، انتظار می‌رود سری RTX 50 با کارت‌های جی‌فورس RTX 5090 و RTX 5080 معرفی شود. این خبر هم‌سو با توقف تولید کارت‌های RTX 4090 و برنامه‌ریزی برای توقف RTX 4080 در ماه آینده قرار دارد. شایان ذکر است که سری RTX 40 در سپتامبر ۲۰۲۲ رونمایی شد.

سخنرانی اصلی شرکت انویدیا در نمایشگاه CES 2025 در ۶ ژانویه ۲۰۲۵ ساعت ۶:۳۰ به وقت ساحل غربی آمریکا برگزار خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد، به وب‌سایت رسمی CES مراجعه کنید.

https://stnews.ir/short/Vp3nj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: