علمی، پژوهشی و فناوری

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس با محدودیت سرعت وای‌فای مواجه هستند

با اینکه آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به فناوری وای‌فای ۷ مجهز شده‌اند، سرعت دانلود و آپلود آن‌ها به‌دلیل محدودیت عرض کانال بسیار کمتر از ظرفیت این فناوری است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : آیفون‌ ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به جدیدترین استاندارد وای‌فای، یعنی Wi-Fi 7 مجهز شده‌اند که سرعت دانلود بیشتری از نسل قبلی ارائه می‌دهد. بااین‌حال نتایج آزمایش‌ها حاکی از آن است که این گوشی‌ها به ظرفیت کامل خود دست نیافته‌اند. این در حالی است که انتظار می‌رفت با وجود این فناوری پیشرفته، سرعت دانلود این گوشی‌ها به‌مراتب سریع‌تر باشد.

آزمایش‌های اخیر Les Numeriques نشان داده است که سرعت وای‌فای ۷ در آیفون‌های ۱۶ پرو بسیار کمتر از انتظار است. با استفاده از سیستم شبکه‌ی Wi-Fi پیشرفته، این گوشی‌ها نتوانستند سرعت دانلودی بیش از ۱/۶ تا ۱/۷ گیگابیت‌بر‌ثانیه را ثبت کنند. این نتایج بسیار ضعیف‌تر از سرعت‌های وعده‌داده‌شده برای Wi-Fi 7 است و نشان می‌دهد که مشکلی در عملکرد این فناوری در آیفون‌های جدید وجود دارد.

فون‌آرنا می‌نویسد که یکی از دلایل اصلی عملکرد ضعیف وای‌فای در آیفون‌ ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس، تصمیم اپل مبنی‌بر محدود‌کردن عمدی پهنای باند وای‌فای به ۱۶۰ مگاهرتز است. این در حالی است که استاندارد Wi-Fi 7 از پهنای باند ۳۲۰ مگاهرتزی پشتیبانی می‌کند.

این محدودیت که به‌راحتی در ابزارهای تشخیص آیفون مشهود است، به‌معنای کاهش درخورتوجه سرعت و پایداری اتصال و درنتیجه، تجربه‌ی کاربری کمتر از حد انتظار در دستگاه‌های پرچم‌دار اپل است. این تصمیم با‌توجه‌به قیمت گران این مدل‌ها، می‌تواند برای کاربران ناامیدکننده باشد.

با وجود اینکه آیفون‌های ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به جدیدترین استاندارد Wi-Fi یعنی Wi-Fi 7 مجهز شده‌اند
اپل با محدودکردن عمدی پهنای باند وای‌فای در آیفون‌های ۱۶ پرو به ۱۶۰ مگاهرتز، توانایی کامل فناوری Wi-Fi 7 را در این دستگاه‌ها مهار کرده است. درحالی‌که استاندارد مذکور در ایالات متحده از سه باند پشتیبانی می‌کند، این محدودیت حتی در اروپا نیز اعمال می‌شود که کاربران به باند ۳۲۰ مگاهرتزی محدود شده‌اند.

تاکنون، اپل مدرک رسمی درباره‌ی‌ محدودیت سرعت وای‌فای در آیفون‌ ۱۶ پرو منتشر نکرده است. این موضوع باعث ایجاد ابهام‌هایی درزمینه‌ی دلایل این محدودیت و تأثیر آن بر عملکرد دستگاه شده است.

https://stnews.ir/short/e8rXm
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: