علمی، پژوهشی و فناوری

اجتماع بزرگ مستعدان در مسابقه مساله محور بنیاد ملی نخبگان

مسابقه ملی و مساله‌محور بنیاد ملی نخبگان، راهی‌شو، بزرگترین اجتماع نخبگانی کشور است که به منظور حمایت از نخبگان و مستعدان در راستای حل مسائل کشور برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : دومین دوره مسابقه ملی و مساله محور «راهی شو» با حمایت بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقه بیش از ۵۵ پروژه صنعتی ارائه شده است. مخاطبین اصلی«راهیشو» دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های علوم فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی هستند.

این مسابقه که با شعار «امروز راهی شو تا خودت فردا راهت رو بسازی!» برگزار می‌شود، تاکنون بیش از ۵ هزار نفر ثبت نامی داشته است. ثبت‌نام رایگان مسابقه «راهی شو» از ۱۸ شهریور آغاز شده است و تا ۱۸ مهرماه ادامه خواهد داشت.

مسابقه ملی راهی شو، در اولین دوره خود در سال گذشته، میزبان ۲هزار و ۱۰۰ نفر از دانشجویان برتر دانشگاه‌های سراسر کشور بود که در قالب ۳۱۳ تیم بر روی ۲۰ پروژه به رقابت پرداختند. در پایان اولین دوره مسابقه، از ۶۰ تیم برگزیده تقدیر شد و علاوه بر اهدای جوایز مادی و معنوی به تیم‌های برتر، تیم‌های مستعد به منظور اتصال با صنعت، به مراکز رشد معرفی شدند.

مسابقه ملی و مساله محور راهی شو، فرصت مناسبی را برای کسب تجربه صنعتی و مهارت‌آموزی دانشجویان فراهم کرده است. همچنین این مسابقه علاوه بر آگاه‌سازی دانشجویان نسبت به مسیر شغلی، مزایای کاربردی مانند اعطای امتیاز نخبگی، جایزه نقدی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی اختصاصی و گواهی‌نامه معتبر بنیاد ملی نخبگان را برای شرکت کنندگان در نظر گرفته است.

تمامی فرآیند مسابقه، به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شود تا مخاطبان و علاقه‌مندان بتوانند از سراسر کشور در مسابقه شرکت کنند.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، ثبت نام دومین دوره مسابقه ملی راهی شو با حمایت بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری و ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم به صورت رایگان و از طریق وبگاه https://rahisho.online/ انجام می‌شود.

 

https://stnews.ir/short/4OOrJ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: