واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

اختراع دستگاه جوش اینورتری هوشمند درارومیه

دستگاه جوش اینورتری هوشمند برای نخستین بار در کشور به همت پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان در ارومیه طراح و تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مدیرعامل شرکت دانش بنیان  با اشاره به اینکه دستگاه جوش اینورتری هوشمند برای نحستین بار در کشور در شرکت ما تولید شده است گفت : دستگاه جوش هوشمند قابل کنترل از راه دور است که به جوشکار این امکان را می‌دهد تا به هنگام کار در ارتفاعات نیازی به تحرکات اضافی برای  دسترسی به دستگاه و تنظیم آمپراژ جوشکاری نداشته باشد و این امر موجب افزایش  ایمنی جوشکاران در ارتفاعات می‌شود. 

وحید جنگی  افزود: در کنار قابلیت مذکور، این دستگاه امکانی را برای کاربران غیرحرفه‌ای فراهم کرده است تا تنها با وارد کردن قطر الکترود مصرفی خود توسط مچ‌بند بی‌سیم، دستگاه به شکلی هوشمند آمپراژ خود را بر اساس معیارهای استاندارد تنظیم  کند تا کاربر ، جوشکاری استانداردی را انجام دهد.

این مخترع و دانشجوی دکتری مهندسی برق  افزود: از دیگر اختراعات مجموعه می‌توان به پیش‌بین و لاگ بی‌سیم اشاره کرد که نه تنها پارامترهای موتور را به شکلی بی‌سیم به دستگاه میزبان خود برای  ذخیره ارسال می‌کند ، بلکه با نمایش پارامترهای موتور بر روی نمایشگر خود و پیش‌بینی وضعیت موتور برای دقایق آتی ، دید خوبی را به سیستم کنترلی و یا اوپراتور می‌دهد تا نسبت به کنترل موتور اقدام کند. 

از دیگر محصولات شرکت می‌توان به انواع مبدل برق باتری به برق شهری یا به اصطلاح UPS ، کنترلرهای پیامکی در امر هوشمندسازی باغات و صنایع ، محافظ ولتاژ صنعتی و خانگی و ... اشاره کرد.

https://stnews.ir/short/Vv82O
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: