علمی، پژوهشی و فناوری

ارسال یک ستاره مصنوعی به فضا

ناسا قصد دارد ستاره‌ای مصنوعی را از آمریکا به فضا پرتاب کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : به نظر می‌رسد که ستارگان بر اساس تعدادی از عوامل، از جمله میزان فاصله، نوع و چرخه زندگی خود، دارای درخشندگی متغیر هستند. اندازه‌گیری بسیار دقیق این پارامترها می‌تواند برای کشف حیات در فضا مفید باشد و یک ستاره مصنوعی در این راه کمک کننده است.

برای این نوع پروژه‌ها، باید دقیقاً بدانید که یک ستاره چقدر درخشان است و اینجاست که داشتن یک ستاره مصنوعی مفید است. ماموریت Landolt (که به نام ستاره شناس Arlo Landolt نامگذاری شده) زمانی که در سال 2029 پرتاب شود، یک منبع نوری مدرج را در فاصله 35 هزار و 785 کیلومتری از زمین در مدار قرار می‌دهد.جیمی تایار، استادیار نجوم در دانشگاه فلوریدا توضیح داد: هدف این است که بفهمیم سیاراتی که به دور ستارگان دیگر می‌چرخند، احتمال حیات دارند یا خیر. برای هر ستاره، شما باید دقیقا بدانید که چقدر انرژی از ستاره می آید و دقیقاً چقدر از سیاره دور است و غیره.
این ستاره مصنوعی که در واقع یک کیوبست یا نوعی ماهواره کوچک است، در اولین سال خود در مداری هماهنگ بر فراز آمریکا خواهد بود.

 ایده این است که ستاره نرخ انتشار شناخته شده ای از فوتون ها را به تلسکوپ های روی زمین ارسال کند. در اینجا، اخترشناسان ستاره مصنوعی را در کنار جسم فضایی مورد علاقه خود مشاهده خواهند کرد و به آنها اجازه می دهد تا روشنایی آن را ارزیابی کنند.
امید است که این ماموریت بتواند به شناسایی مناطق قابل سکونت در اطراف ستارگان، با هدف نهایی یافتن سیاره دیگری که دارای حیات باشد کمک کند.

https://stnews.ir/short/VJ5Ap
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: