علمی، پژوهشی و فناوری

افزایش مؤسسه‌های عضو سامانه همانندجو درشش‌ماهه دوم۱۴۰۲

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با انتشار آماری از عملکرد ۶ ماهه دوم ۱۴۰۲ همانندجویی پارسا، پیشنهاده و مقاله اعلام کرد که در شش‌ماهه دوم ۱۴۰۲ از ۷۶۴ مؤسسه بیش از ۱۰۸ هزار درخواست همانندجویی داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : 

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران موسوم به ایرانداک در آماری اعلام کرد که در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۲، از بین ۷۴۶ موسسه نزدیک به ۴۶ هزار استاد و بیش از ۵۵۴ هزار دانشجوی عضو سامانه همانندجو هستند که از این تعداد بیش از ۱۰۸ هزار درخواست همانندجویی داشته‌اند.

بر پایه تبصره ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» مصوب ۳۱ مرداد ۹۶ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مصوب ۲۳ مرداد ۹۸ هیات وزیران؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و موسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشیه و فناوری دولتی و غیردولتی؛ باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را فاقد طبقه‌بندی هستند،در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها، و رساله‌های (پارساهای) خود را ثبت کنند.

این گزارش عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشیِ دولتی و غیردولتی را در پیروی از قانون یاد شده در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

همانندجویی پارسا، پیشنهاده، و مقاله در سامانه «همانندجو» با پشتوانه روزافزون تمام‌متن ۶۷۰ هزار عنوان پارسا، ۲۴۲ هزار عنوان پیشنهاده، ۸۴۴ هزار عنوان مقاله و ۷۵۰ عنوان کتاب و روی هم با نزدیک به ۱۴۴ میلیون برگ، در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR انجام می‌شود.

سامانه همانندجو با کاوش خودکار در این آثار، نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد.

https://stnews.ir/short/NDZga
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: