علمی، پژوهشی و فناوری

افشای رمزهای عبور کاربران،

افشای ۱۰ میلیارد رمز عبور کاربران در دارک وب

حدود ۱۰ میلیارد رمز عبور کاربران در بزرگترین درز رمزهای عبور تاریخ وب، افشا شده است. این رمزهای عبور در چند دهه گذشته جمع‌آوری شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : یک فایل متنی در دراک وب منتشر شده که حاوی بزرگترین مجموعه رمز عبور در تاریخ است. شرکت امنیتی سایبرنیوز گفته است که این فایل با نام “rockyou2024.txt” حاوی ۹,۹۴۸,۵۷۵,۷۳۹ رمز عبور است.

درواقع این فایل شامل پسوردهایی می‌شود که در ۲۰ سال گذشته از طریق هک‌های مختلف به دست آمده‌اند. علاوه بر تهدیدی که افشای رمزهای عبور کاربران دارد، خطر بزرگتر چیزی است که به هکرها اجازه حملات brute force را می‌دهد.

حملات brute force می‌تواند برای دسترسی به حساب‌های کاربری و داده‌های حساس انجام شود. لذا کارشناسان توصیه کرده‌اند که کاربران در اسرع وقت رمز عبور خود را تغییر دهند.

کاربران همچنین باید احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) را فعال کنند تا یک لایه امنیتی اضافی در هنگام ورود به سیستم داشته باشند. لازم به ذکر است که روش ۲FA مبتنی بر سخت‌افزار از روش‌های مبتنی بر حساب کاربری (مانند ارسال کد به ایمیل) بهتر هستند، زیرا اگر هکر به حساب ایمیل شما دسترسی داشته باشد، به کد ۲FA هم دسترسی خواهد داشت.

https://stnews.ir/short/V9kwK
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: