دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

پروفسور راجیپ راوات:

المپیاد IPHO 2024 بواسطه کیفیت فوق‌العاده آزمون‌ها و مهمان‌نوازی گرم و مهربان ایران رویدادی ویژه بود

پروفسور راجیپ راوات، رئیس المپیاد جهانی فیزیک در آیین اختتامیه IPHO 2024 به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان؛ گفت: IPHO 2024 نه‌تنها به دلیل کیفیت فوق‌العاده آزمون‌های تجربی و تئوری که ارائه کرد، بلکه برای تجربه فراموش‌نشدنی مهمان‌نوازی گرم و مهربان برگزارکنندگان و مردم ایران که همه ما این افتخار را داشته‌ایم، رویدادی ویژه بود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان: پروفسور راجیپ راوات، رئیس المپیاد جهانی فیزیک در مراسم اختتامیه این رویداد، اظهار کرد: با نزدیک شدن به پایان پنجاه و چهارمین المپیاد بین‌المللی فیزیک در اصفهان، هفته‌ای را به تصویر می‌کشیم که پر از سختی‌های علمی با بالاترین استانداردها، همراه با گشت و گذار در میراث غنی فرهنگی ایران و تجربه‌های به یاد ماندنی از تعامل با مردم ۴۶ کشور مختلف بود.

وی ادامه داد: IPHO 2024 نه‌تنها به دلیل کیفیت فوق‌العاده آزمون‌های تجربی و تئوری که ارائه کرد، بلکه برای تجربه فراموش‌نشدنی مهمان‌نوازی گرم و مهربان برگزارکنندگان و مردم ایران که همه ما این افتخار را داشته‌ایم، رویدادی ویژه بوده است. ما این شانس را داشته‌ایم که نه‌تنها دانش و مهارت‌های خود را از طریق سوالات آزمون IPhO آزمایش کنیم، بلکه خود را در فرهنگی غوطه‌ور کنیم که برای آموزش و کشف علمی ارزش قائل است.

رئیس المپیاد جهانی فیزیک با اشاره به خاطرات این چند روز در اصفهان، عنوان کرد: یقین دارم که همگی شما، مانند من، شکوه و نشاط نقش جهان، عظمت مسجد جامع، محصولات زیبا و زبردست هنرمندان صنایع دستی و چشم‌انداز چشم‌نواز از پیشرفت‌های علمی و فناوری ایران را که در بازدید از ISTT (شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان) تجربه کردیم به یاد خواهید آورد.

وی اضافه کرد: من می‌خواهم از صمیم قلب از کسانی که IPhO2024 را ممکن کردند و به خوبی از عهده آن برآمدند تشکر کنم.

راوات تصریح کرد: قبل از هر چیز، از وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تشکر می‌کنم که بدون حمایت سخاوتمندانه آنها، برگزاری این رویداد امکان‌پذیر نبود، همچنین از پروفسور میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، برای میزبانی IPhO در IUT و حضور پرشور و نظارت بر رویدادهای مهم مختلف و رئیس کمیته سازماندهی، پروفسور بهمن آبادی و حمایت فعال ایشان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: از پروفسور مهدی سعادت، پروفسور حسین احمدوند، پروفسور بابایی به دلیل رهبری بسیار خوب آن‌ها در مدیریت برگزاری IPhO2024 تشکر می‌کنم و تشکر ویژه‌ای از رئیس کمیته علمی، پروفسور احمد شیرزاد، که تقریباً در همه موارد سایر جنبه‌های سازمان نقش داشته است، دارم.

 

رئیس المپیاد جهانی فیزیک در ارتباط با تیم طراحی سوالات آزمون بیان کرد: از کل تیم آکادميک به ویژه تیم درگیر در طراحی سوال‌های تجربی و نظری با بالاترین استانداردها که شامل پروفسور فرهاد شهبازی برای سوال اول، پروفسور سامان مقیمی برای سوال دوم، پروفسور سروش شاکری برای سوال سوم، آقای علیرضا نوروزشاد برای آزمایش اول و ابوالفضل ابراهیمی برای آزمایش دوم هستند نیز تشکر می‌کنم.

وی افزود: همچنین می‌خواهم از پروفسور حامد بخشیان برای مدیریت برگزاری جلسه هیئت بین‌المللی و از همه مهم‌تر از همه مصححان و ناظران تشکر کنم که سوال‌های چالش برانگیزی را که توانایی دانش آموزان شرکت‌کننده ما را محک زده بود، به‌ دقت ارزیابی و مشخص کردند.

راوات تصریح کرد: یک تشکر دیگر من به خاطر تیم اختصاصی داوطلبان است، افراد مشتاق و دوستانه در تی‌شرت‌های سبز، که ما معمولا به‌عنوان راهنمای دانش آموزان و سرپرستان می‌شناسیم که برای اطمینان از اجرای روان رویدادها و گشت و گذارها تلاش کردند؛ تلاش‌های شما مورد بی‌توجهی نبوده است و ما عمیقا از تعهد شما قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: مایلم از دکتر مسعود نیک‌آیین برای برنامه‌ریزی تورها به مکان‌های مختلف تاریخی اصفهان و راهنمایان فوق‌العاده و آگاه برای بیان داستان‌ها و حقایق فوق‌العاده تشکر کنم.

رئیس المپیاد جهانی فیزیک گفت: تشکری دیگر برای اعضای هیئت مدیره بین‌المللی IPho، تلاش شما در بررسی دقیق سوالات امتحان، ترجمه، تصحیح و تعدیل امتحانات بسیار ارزشمند بوده است؛ من همچنین از همه حامیان و حامیان مالی IPhO 2024 برای کمک‌های سخاوتمندانه‌شان تشکر می‌کنم. حمایت شما در موفقیت بزرگ این رویداد موثر بوده است.

وی افزود: در نهایت، به دانش‌آموزان شرکت کننده از 46 کشور، به خاطر موفقیت‌های چشمگیرشان تبریک می‌گویم، کسب یک مدال یا یک دیپلم افتخار در IPhO گواهی بر تلاش، فداکاری و درک عمیق شما از فیزیک است؛ همچنین برای کسانی که مدال نگرفتند، به یاد داشته باشید که حضور شما در این المپیاد به خودی خود یک موفقیت قابل توجه بوده و راه موفقیت با پشتکار و تلاش مستمر هموار شده است.

راوات در پایان خطاب به دانش‌آموزان شرکت‌کننده این المپیاد خاطرنشان کرد: امیدوارم دوستی‌هایی که در اینجا ایجاد کرده‌اید و تجربیاتی که در اینجا به دست آورده‌اید برای شما یک عمر باقی‌بماند، پیوندهای شکل گرفته در اینجا از مرزها فراتر می‌روند و شبکه‌ای جهانی از دانشمندان و مبتکران آینده ایجاد می‌کنند؛ المپیاد بین‌المللی فیزیک چیزی بیش از یک مسابقه و یک جشن دانش، کنجکاوی و پیگیری بی‌وقفه برای درک جهان و نحوه عملکرد آن است.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/N2rJY
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: