دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری ,علمی، پژوهشی و فناوری

معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان:

امسال طرح پویش دانشگاه آزاد اصفهان باحدود ۱۲ هزار دانشجو/دانشگاه آزاد اصفهان در حوزه فناوری هم سرآمد است

معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری؛ اظهار داشت: در حال حاضر طرح پویش ا ین دانشگاه از آزمون و خطا گذشت و الان در مرحله اجرایی قرار دارد و به جایی رسید که امسال در مهرماه حدود ۱۲ هزار دانشجو را در طرح پویش خواهیم داشت؛ اظهار داشت: در حال حاضر در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان ۱۶ مرکز رشد و ۲۴۰ شرکت دانش بنیان هم فعالند و یکسری شرکت‌ها به لحاظ کارآفرینی و فرد فناور در سطح ملی بی نظیر هستند و این دانشگاه یکی از دانشگاه‌هایی است که در حوزه فناوری در سطح ملی سرآمد است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان: اکبر پیرستانی معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  در نشست خبری؛ اظهار داشت: در حال حاضر طرح پویش ا ین دانشگاه از آزمون و خطا گذشت و الان در مرحله اجرایی قرار دارد و به جایی رسید که امسال در مهرماه حدود ۱۲ هزار دانشجو را در طرح پویش خواهیم داشت.

 پیرستانی تصریح کرد: به مرحله‌ای رسیدیم که الان به لحاظ دانشجویی خیلی از نیازهایی که از طرف جامعه و صنعت یا حتی ارگان‌های اجتماعی تقاضا می‌شود قابل تامین برای ما نیست. 

وی بیان داشت: مثلا در رشته کارشناسی ارشد علوم دامی همه دانشجویانی که داریم شاغل هستند یا در باغبانی در مقطع کارشناسی دانشجویانی که داریم شاغلند. 

پیرستانی ادامه داد:  الان معضل در رشته‌های علوم ‌پایه و فنی مهندسی و رشته های کشاورزی  است و کمبود نیروی انسانی را داریم. 

معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان این نکته را مورد تاکید قرار داد و‌ اظهار داشت: قوی‌ترین دانشکده‌های کشاورزی را در سطح ملی داریم‌ و دانشجویان ما ‌اداره کننده بازار هستند در گلخانه‌ها و گاوداری‌های صنعتی؛ فارغ التحصیلان‌ در رشته کارشناسی مهندسی آب و زراعت هم شاغلند.

وی ادامه داد: این دانشگاه در طرح پویش هم خیلی موفق بوده است؛  اما نیاز به فرهنگ سازی است بچه‌هایی که در علوم انسانی هستند به این طرف بیایند که آینده شغلی داشته باشند و ما در رشته‌های صنایع غذایی و رشته‌ای پرمخاطب می‌توانیم تحول ایجاد کنیم.

پیرستانی افزود: همچنین تفاهم‌نامه‌ای را داریم با مالزی که شش تفاهم‌نامه با شش دانشگاه مطرح مالزی است و  در زمستان سال گذشته یکسری دانشجویان دانشگاه‌های مالزی آمدند با ملیت‌های مختلف از این دانشگاه بازدید داشتند و زمان رفتن متعجب بودند از امکانات و شرایط خوبی که در این دانشگاه داشت و دیدگاه آنها کاملا تغییر کرد‌ و امسال هم این اتفاق خواهد افتاد. 

وی بیان داشت: رشته‌های علوم پزشکی این دانشگاه هم از نظر استقبال و جایگاه درکشور فوق العاده است مثلا در رشته‌های دندانپزشکی که در سطح رتبه‌های بالا هستند همچنین در پیراپزشکی مثل فوریت‌های پزشکی و اتاق عمل چشم انداز این است که هر چه دانشجو پذیرش کنیم نیاز هست و آینده شغلی خوبی دارند چون جامعه هم‌ به سمت پیرشدن می‌رود. 

پیرستانی ادامه داد: همچنین ما اولین دانشگاهی هستیم که در طرح‌ پویش تعاملات خوبی با اتاق بازرگانی و اداره کار و  بیمه تامین اجتماعی داشته‌ایم. علاوه براین پیگیر بچه‌های پویش‌مان هستیم پیگیر قراردادهایی که منعقد می‌شود و برای ده درصد از بچه‌های پویش اشتغال صددرصد شده. 

وی افزود: در رابطه با بورس تحصیلی هم  هلدینگی معدنی آمده که ۴۰ دانشجو را بورس کامل کنیم. 

معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  با اشاره به این که رشته زمین شناسی دانشجو ندارد؛ ؛ گفت: نیاز به فرهنگ سازی برای احیای برخی  رشته ها است. 

پیرستانی ادادمه داد: طرح پویش کمک به هزینه تحصیلی است که شرکت یا ارگان هزینه را به حساب دانشگاه می‌ریزد و برخی مواقع تحصیل  برای دانشجو رایگان و حتی طلبکاری دانشجو در زمان فارغ التحصیلی داریم و اتفاق دیگر دانشگاه آزاد الان هزینه تحصیلی از یک مدرسه غیر انتفاعی واقعا کمتر است یا تفاوت ناچیزی دارد.  همچنین تسهیل کردن و وام‌بانک رسالت هم داریم بخصوص برای دانشجویان ارشد و دکترا خیلی کمک کننده است. 

پیرستانی آینده نگری دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: این نیست که دانشجو که می‌گیریم فقط به آموزش و پژوهش بسنده نماییم و کاری به اشتغال دانشجو‌ نداشته باشیم  بلکه چشم انداز داریم خیلی شرکت‌ها بخش تحقیق و توسعه خودشان را بعنوان طرح پوشی آورده‌ایم  و از دانشجو‌یان و هیات علمی ما استفاده می‌کنند.

معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در پاسخ خبرنگار علم و فناوری در خصوص زیرساختها و دستاوردهای دانش بنیان و فناورانه؛  افزود: ما در حال حاضر در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان ۱۶ مرکز رشد داریم که در واحد اصفهان مرکز رشد حوزه گیاهان دارویی مجوز وزارت علوم را دارد و زیر نظر وزارت علوم‌ هست و در نوع خود بی نظیر است و نمونه دیگری از آن درکشور نیست.  

وی ادامه داد: الان ۲۴۰ تا شرکت دانش بنیان داریم و یکی از اتفاقات خیلی خوب این که شاید یکسری شرکت ها هم به لحاظ کارآفرینی و فرد فناور در سطح ملی بی نظیر هستند.

معاون علمی فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت:‌ ‌اتفاقاتی است که خیلی ها دوست دارند از برند دانشگاه استفاده کنند  واگر دانشگاه بداند واقعا شرکتی در این زمینه کار می‌کند هم از برند و هم از حمایت و زیرساخت می تواند استفاده نماید. 

وی بیان داشت:  مثلا شرکتی داریم تحت عنوان نوپا با حمایت‌های کارآفرینی توانستیم از طریق سرای بانکی سرای مشترک مدیریت شهری هوشمند را با شهرداری داشته باشيم. همچنین با حمایت‌‌های ما پلاک‌های که ‌درب منازل زده می‌شود  دستاورد شرکتهای دانش‌بنیان با این حمایت‌ها بوده است.

پیرستانی افزود:‌  همچنین ایده‌هایی که شهرداری در هوش مصنوعی دارد را پیگیر هستند. بعنوان مثال در سازمان میادین فعالیت شرکت‌های اتفاقی را رقم زده در گیت‌های میوه  و لحظه‌ای بررسی صورت می گیرد که چه نوع میوه ای وارد می‌شود.  

وی نرم افزار کتاب ساز را نیز بعنوان یکی دیگر از دستاوردهای دانش بنیانی مرتبط با این دانشگاه مورد اشاره قرار داد و  بیان داشت:‌ این نرم افزاری است برای به دانش آموزان و بچه‌ها و با آیتمهای آن کتاب و انیمیشن می‌سازند و مجوز انتشار آن هم گرفته شده و اتفاقات خیلی خوبی در مدارس سما و آموزش و پروش منطقه ۵ اصفهان با اجرا این نرم افزار شاهدیم همچنین  معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان سرمایه گذاری روی این نرم‌افزار را آغاز نموده است

پیرستانی گفت:‌   این دانشگاه یکی از دانشگاه‌هایی است که در حوزه فناوری در سطح ملی سرآمد هستیم و همچنین شرکت‌ها هایپر ما  کل فناوری آن بومی است شرکت دانش بنیان دانشگاه است و همزمان تعداد چهارصد مدل از این محصول  را دارد ارائه می کند و پروژه بعدی تا هزار مدل  است. همچنین این دانشگاه تمام فناوری‌ها را به دانشگاههای دیگر هم تسری می دهیم. 

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/eR0WM
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: