واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

اندازه گیری مستمر امواج قلبی با نرم افزار مانیتور علائم حیاتی بیمار

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به بومی سازی نرم افزار مانیتور علائم حیاتی بیمار شده است که پارامتر‌های خاصی مانند امواج قلب یا ECG، ضربان قلب، آریتمی، سرعت تنفس، فشار خون غیرتهاجمی و. را به طور مستمر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق سنسور‌های پزشکی دریافت کرده و اندازه گیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : محققان یک شرکت دانش بنیان  طراح و تولید کننده مانیتور علائم حیاتی، اسنترال مرکزی، الکتروکاردیوگراف، ونتیلاتور، الکتروشوک، فشار سنج دیجیتال، ترمومتر دیجیتال، کمپروسور پزشکی و مرطوب ساز تنفسی از سال ۱۳۷۷ تاسیس شده‌است. این شرکت در حوزه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی پیشرفته فعالیت دارد که در بخش‌های مراقبت ویژه CCU، ICU و بخش‌های اورژانس و آمبولانس‌ها به کار گرفته می‌شود.

رضا یعقوب زاده، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص زمینه کاری این شرکت گفت: شرکت پویندگان راه سعادت، توانسته است کشور را از وابستگی کامل در حوزه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی پیشرفته برهاند و ایران را به صادرکننده این محصولات پیشرفته به اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی بدل کند.

وی ادامه داد: هم اکنون این شرکت با به کار گیری بیش از ۳۶۰ نفر پرسنل مجرب که بالغ بر ۷۰ نفر از آنها در واحد تحقیق و توسعه، استانداردسازی و تضمین کیفیت مشغول به کار هستند، توانسته است سیستم‌های تولیدی خود را در تخصصی‌ترین مراکز درمانی کشور به شکل بسیار گسترده و بیش از ۷۰ هزار دستگاه نصب شده در سراسر کشور به کار گیرد که دارای رضایت مندی بالای ۸۵ درصد است.

یعقوب زاده تصریح کرد: محصولات طراحی و تولید شرکت پویندگان علاوه بر اینکه با برند Saadat در ایران طراحی، تولید و صادرات می‌شود با برند‌های اروپایی نیز در دنیا عرضه می‌شود. از آنجا که تمام محصولات Hi-Tech این شرکت مطابق استاندارد‌های اتحادیه اروپا و FDA آمریکا طراحی و تولید شده است؛ لذا در اقدامی خلاف جهت آنچه معمول بوده است هم اکنون در قالب قرارداد‌های انتقال تکنولوژی از ایران به کشور‌های خارجی یا تولید تحت نظارت ایران و به صورت OEM در آلمان تحت برند Heyer در ایتالیا تحت برند Siare، در ترکیه تحت برند Eretna در بلاروس تحت برند Integral در سوئد تحت برند Trionara نیز عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه نرم افزار مانیتور علائم حیاتی بیمار از جمله محصولات این شرکت است، افزود: نرم افزار مانیتور علائم حیاتی بیمار، پارامتر‌های خاصی مانند امواج سیگنال قلب یا ECG، ضربان قلب، آریتمی، سرعت تنفس، فشار خون غیرتهاجمی، درصد اشباع اکسیژن خون، دما، فشارخون تهاجمی و دی اکسید کرین و سایر پارامتر‌های حیاتی بیمار را به طور مستمر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق سنسور‌های پزشکی دریافت کرده و اندازه گیری می‌کند و داده‌های مورد نظر را مورد تحلیل و پردازش قرار داده تا بتواند این داده‌ها در قالب اطلاعات عددی و سیگنال که نشان دهنده وضعیت لحظه‌ای بیمار است را به دکتر یا پرستار به اطلاع برساند. همچنین در شرایط نامطلوب، هشدار‌های لازم را به کادر درمانی اعلام می‌کند.


به گفته یعقوب زاده، تمام قطعات به کار رفته در دستگاه‌ها از صفر تا صد در شرکت پویندگان طراحی و تولید می‌شود.

https://stnews.ir/short/4ZrRw
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: