دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان

تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد شد.

 از اردبیل، تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد شد.

فاضل احدی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل عصر امروز در نشست با مسئول مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهار کرد: این سازمان با تغییر نام خود به جهاد علمی وظیفه سنگینی را بر عهده دارد و هم‌چنین پیگیر برنامه های علمی اجرا شده توسط سایر اقشار بسیج نیز است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما بسیج علمی نیز هستیم و با بسیج شوندگی ظرفیت های علمی استان می توانیم در راستای پیشرفت علمی استان با همکاری و تعاملات نهادها و دستگاه‌های اجرایی گام های موثری را برداریم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با اشاره به برنامه های ابلاغی سال جدید افزود: طرح شهید چمران بر روی بحث ایده محوری متمرکز است و طرح شهید شهریاری بیشتر بر عهده نهادهای دولتی است و بر روی مسئله محوری تمرکز دارد.

احدی با بیان اینکه مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور بر مسائل امنیت غذایی تاکید دارد، گفت: مسائل احصاء شده در بحث امنیت غذایی توسط این سازمان حمایت می شود.

وی با بیان اینکه طرح باقرالعلوم در حوزه محصولات فناورانه است، بیان کرد: ما آمادگی داریم تا از مسائل احصاء شده استان حمایت کنیم و این حمایت در بحث های مطالعاتی، آماده سازی محصول و اتمام آن است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گفت: تفاهم نامه ای که با وزارت دفاع امضا کردیم و با دانشگاه محقق اردبیلی تحت عنوان طرح جهاد علمی قرارداد داریم، دانشگاه طرح های مورد نیاز نیروهای مسلح را انجام می دهد و حمایت ها بر اساس پیشرفت کار خواهد بود.

احدی ادامه داد: ما در سازمان بحث افکارسنجی داریم و به مباحث روز جامعه ورود می کنیم و با توجه به پتانسیل هایی که در بسیج وجود دارد در هر شهری پرسشگر داریم و می توانیم از طریق تعامل با سایر استان ها یک کار کشوری انجام داده و نتایج آن در اختیار کاربران قرار بگیرد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان

جذب نخبگان اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

کمال شهبازی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: مجموعه تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بسیار نظام مند، سازمان یافته دانش بنیان، بهره ور و پاسخگو است.

 

وی تصریح کرد: سازمان تات ۲۵۰۰ عضو هیئت علمی و نزدیک به ۱۲ هزار پرسنل در سراسر کشور دارد که سهم استان اردبیل ۱۷۰ پرسنل که ۳۰ نفر از آنها عضو هیئت علمی هستند که در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فعالیت دارند.

 

شهبازی با بیان اینکه این مجموعه توانایی انجام پروژه های خروجی محور در زمینه کشاورزی دارد، افزود: اولویت ما طبق نام این مرکز پژوهش است و اعضای هیأت علمی بیشتر بر روی تحقیق و پژوهش فعالیت دارند و همچنین در حوزه های آموزش نظامیان، زندانیان و سربازان نیز فعالیت می کنیم.

 

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه جذب نخبگان جز اولویت های اصلی سازمان است، افزود: سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی ۲۰۰ نفر از نخبگان را استخدام کرد که ۹۹ نخبه در سازمان تحقیقات جذب شدند و امسال نیز طی برنامه ریزی های صورت گرفته ۴۰۰ نفر از نخبگان جذب می شوند که سهم قابل توجهی برای مرکز استان اختصاص خواهد یافت.

 

شهبازی ادامه داد: ما در حوزه های مختلف اعم از زراعی، باغی، علوم دامی، گیاه پزشکی ، خاک و آب، فنی و مهندسی کشاورزی و ثبت و گواهی بذر، آبخیزداری و منابع طبیعی فعالیت های تحقیقاتی داریم و اگر در کنار یکدیگر قرار گیریم می توانیم خروجی بهتری از پروژه ها بگیریم.

 

وی گفت: در سال ۱۴۰۲، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در بین ۵۶ محیط تابع منتخب کشور شود و این نشان دهنده پتانسیل های علمی و دانش بنیان موجود در این مرکز است. و ما می توانیم از ظرفیت های ملی برای حل مسائل و چالش های استان استفاده کنیم.

https://stnews.ir/short/VdJ54
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: