دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه اصفهان؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری مرکز بین‌المللی مطالعات ریاضی پکن چین با دانشگاه اصفهان

پروفسور Gang Tian ریس انجمن ریاضی چین معاون وقت دانشگاه پکن و استاد دانشگاه هاروارد آمریکا ضمن دیدار و گفتگو با پروفسور حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، از دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان بازدید و تفاهم نامه همکاری مرکز بین المللی مطالعات ریاضی پکن چین، با دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان را امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان ضمن خوشامد گویی به پروفسور Gang Tianو همراهان ایشان، از پروفسور نادر رهنما استاد دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان که مقدمات حضور این هیات را در دانشگاه اصفهان فراهم آوردند تشکر و بر گسترش دیپلماسی علمی بین دانشگاه اصفهان با دانشگاه های کشور چین تاکید کرد.

وی در ادامه ریاضیات را یکی از رشته ها و دروس کلیدی و بنیادین برای دانشگاه ها دانست و تصریح کرد: در زبان فارسی،ریاضی از واژه ریاضت و یا همان ورزش فکری گرفته شده است. رئیس دانشگاه اصفهان با بیان این که در سال های اخیر دانشگاه ها با کمبود متقاضی رشته ریاضی مواجه شده اند، بر اهمیت این رشته در بین رشته های دانشگاهی تاکید و تصریح کرد:ریاضیات یک رشته اساسی برای سایر رشته ها به ویژه علوم پایه و مهندسی است و زمینه های پیشرفت علمی کشور را فراهم می آورد.

دکتر هرسیج در ادامه با بیان این که هوش ریاضی در بین مردم ایران و چین ذاتی است، تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ بزرگ کشور ایران و کشور چین و همچنین مشاهده نتایج المپیاد ریاضی در جهان می توان به این مهم پی برد که هر دو کشور از وجود افراد ممتازی در رشته ریاضی برخوردار هستند.

وی افزود: خوشبختانه،کشور ایران و چین از لحاظ متخصصین ریاضی خودکفا هستند و کشورهای منطقه از نخبگان ریاضی ما برای توسعه کشور خودشان استفاده می کنند.

دکتر هرسیج با تاکید بر تقویت همکاری های علمی و بین المللی بین دانشگاه های دو کشور اظهار کرد: با وجود اینکه ما در ابعاد اقتصادی و سیاسی تعاملات خوبی با هم داریم ولی در جهت توسعه علمی آن گونه که باید مراودات ما گسترش پیدا نکرده است.

رئیس دانشگاه تصریح کرد:  برای تقویت همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان با کشور چین، رشته زبان چینی در دانشگاه،راه اندازی شده است و تلاش ما تقویت این زبان است.  وی افزود: امیدواریم دانشگاه های کشور چین نیز با تعامل با دانشگاه اصفهان برای تقویت رشته زبان چینی در دانشگاه تلاش کنند . در مقابل ما نیز برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان کشور چین اعلام آمادگی می کنیم.

امضای تفاهم نامه همکاری رئیس مرکز بین المللی مطالعات ریاضی با رئیس دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان

پروفسور Gang Tian ریس انجمن ریاضی چین معاون وقت دانشگاه پکن و استاد دانشگاه هاروارد آمریکا از محققان برجسته در زمینه علوم ریاضی از دانشکاه های مطرح آمریکا است . مرکز مطالعات ریاضی پکن نیز یکی از مراکز مهم آموزش ریاضی و انجام تحقیقات در حوزه مربوط به ریاضیات است. این مرکز ۱۴ عضو هیات علمی دارد و هر ساله بالغ بر ۳۰ پستاک جذب می کند که فرصت خوبی برای استادان و دانشجویان برای فعالیت در این مرکز است‌ . با توجه به حضور استادان برجسته در دانشکده ریاضی دانشگاه اصفهان زمینه بسیار خوبی برای همکاری بین دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان با مرکز مطالعات ریاضی پکن وجود دارد.

تفاهم نامه همکاری این دو مرکز روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ در محل دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان به امضای پروفسور Gang Tianریس انجمن ریاضی چین و دکتر امینی رئیس دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان رسید.

گفتنی است، دیدار پروفسور Gang Tian ریس انجمن ریاضی چین (معاون وقت دانشگاه پکن و استاد دانشگاه هاروارد آمریکا) با پروفسور حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان ️با حضور ،پروفسورLiu و پروفسور LI و خانم LI از BICMR، ،دکتر رهنما استاد دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان،دکتر اعظم استاد دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان،دکتر زعفرانی استاد بازنشسته دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان،دکتر امیر یوسفی مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان،دکتر نصر استاد دانشکده آمار و ریاضی و دکتر عروجی استاد دانشکده شیمی در محل حوزه ریاست دانشگاه اصفهان برگزار شد.

https://stnews.ir/short/erJ1W
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: