پزشکی و سلامت

دوره آموزشی

اهمیت و لزوم فراگیری مهارت های زندگی در پیشگیری از خودکشی

به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی، کلاس آموزشی جهت کلیه شاغلین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس توسط روانشناس بالینی این مرکز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی، کلاس آموزشی جهت کلیه شاغلین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس توسط روانشناس بالینی این مرکز برگزار شد.

در این کلاس آموزشی، خدیجه رضازاده در خصوص باور های نادرست در مورد خودکشی، یادگیری مهارت های زندگی و نحوه برخورد با فردی که افکار خودکشی دارد یا اقدام به خودکشی کرده است صحبت کرد.

رضازاده گفت: اگر چه اقدام به خودکشی در زنان بیشتر است؛ اما آمار خودکشی های منجر به مرگ در مردان بیشتر است.

رضازاده در خصوص مراقبت از بیمارانی که اقدام به خودکشی کرده اند گفت: حفظ حریم خصوصی بیمار از واجبات است و نباید اسرار بیمار افشا شود. هرگز نباید با دید آلوده به قضاوت و یا ترحم با این افراد صحبت کرد، بلکه بایستی با همدلی اعتماد آنان را جلب نمود.

این روانشناس بالینی در خصوص باور های غلط در رابطه با خودکشی گفت: یکی از باور های اشتباه این است که فردی را که تصمیم به خودکشی گرفته است نمی توان از این کار منصرف کرد زیرا او کاملاً مصمم است. این در حالی است که معمولاً شدت افکار خودکشی در طول زمان نوسان دارد و گاهی صحبت کردن با یک دوست یا روانشناس می تواند فرد را از انجام این کار منصرف کند.

 این کلاس آموزشی در راستای افزایش آگاهی پرسنل این مرکز در رابطه با خودکشی برگزار شد.

https://stnews.ir/short/Vwag8
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: