علمی، پژوهشی و فناوری

اپل تولید آیفون ۱۶ را به چین بازمی‌گرداند

اپل پس از تمرکز بر هند برای تولید آیفون، تولید سری آیفون ۱۶ را به‌دلیل دسترسی به نیروی کار ماهرتر و زنجیره‌ی تأمین بهتر و زیرساخت‌های قوی‌تر به چین بازمی‌گرداند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : اپل پیش‌تر تولید بخشی از آیفون‌های خود را از چین به هند منتقل و آیفون‌هایی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار در هند تولید کرد. بااین‌حال، آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت برای تولید سری آیفون ۱۶، مجدداً روی چین متمرکز شده است.

برای کسانی که آشنا نیستند، اپل با فاکسکان، تولیدکننده‌ی قراردادی تایوانی، برای تولید آیفون همکاری می‌کند. اکنون فاکسکان استخدام گسترده‌ی در یکی از کارخانه‌هایش در چین را شروع کرده است. همچنین، این شرکت قصد دارد یک‌میلیارد یوان (تقریباً ۱۴۰ میلیون دلار) در ژنگژو سرمایه‌گذاری کند.

گیزچاینا می‌نویسد که بازگشت فاکسکان به چین تصادفی نیست. این تغییر مزایای بسیاری برای تولید مانند نیروی کار ماهرتر و زنجیره‌ی تأمین بهتر و زیرساخت‌های قوی‌تر به‌ارمغان می‌آورد که نرخ بازدهی را بهبود می‌بخشد. گزارش شده است که سری آیفون ۱۵ مونتاژ‌شده در هند نرخ بازدهی حدوداً ۵۰ درصدی دارد.

با وجود انتقال بخشی از تولید به هند و ویتنام، اپل همچنان مجبور است بسیاری از قطعات موردنیاز برای تولید آیفون را از چین وارد کند. به‌دلیل هزینه‌های زیاد حمل‌و‌نقل، این امر باعث افزایش هزینه‌های تولید می‌شود.

زیرساخت‌های تأمین انرژی الکتریکی در هند و ویتنام ضعیف‌تر از چین است. در‌نتیجه، کارخانه‌ها اغلب با قطعی برق مواجه می‌شوند که ظرفیت و بهره‌وری تولید را کاهش می‌دهد.

طبق اعلام لیو شیائوکسو (Liu Xiaoxue)، معاون مدیر مرکز تحقیقات آسیای‌جنوبی مؤسسه‌ی استراتژی آسیا و پاسیفیک، چین با داشتن زنجیره‌ی صنعتی کامل و سیستم پشتیبانی قوی و نیروی کار ماهر و زیرساخت‌های توسعه‌یافته از‌جمله تأمین پایدار برق، بستر تولید مناسبی را برای شرکت‌های چندملیتی فراهم کرده است.

https://stnews.ir/short/4AWk5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: