علمی، پژوهشی و فناوری

اپل و متا زیر تیغ اتحادیه اروپا

منابع آگاه اعلام کردند اپل و متا به دلیل نقض قوانین مهم فناوری با جریمه‌هایی از سوی اتحادیه اروپا رو‌به‌رو خواهند شد.

به گزارش خبرگزارسی علم و فناوری، سه منبع آگاه گفتند اپل و متا به دلیل عدم رعایت قوانین مهم اتحادیه اروپا با جریمه هایی روبرو خواهند شد.کمیسیون اروپا، که تحقیقاتی را در ماه مارس(اسفند-فروردین) تحت قانون بازارهای دیجیتال آغاز کرده اپل و متا را به عنوان پرونده‌های اولویت دار می‌بیند.

به گفته این منابع، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا یافته‌های اولیه‌ای را در مورد انحصارطلبی این دو شرکت، قبل از تعطیلات تابستانی در ماه آگوست(مرداد-تیر) منتشر خواهند کرد.
شرکت‌ها می‌توانند راه‌حل‌هایی را برای پاسخ به نگرانی‌های اتحادیه اروپا ارائه دهند در غیر اینصورت تا 10 درصد از گردش مالی جهانی سالانه خود جریمه می‌شوند.به گفته تنظیم‌کننده‌های اتحاديه اروپا اپل مانع از اطلاع رسانی به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها در مورد پیشنهادات رایگان خارج از اپ استور می‌شود. این شرکت پیش‌تر متعهد شده بود که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها اجازه دهد که بدون پرداخت کارمزد، کاربران را به پیشنهادات خارج از اپ‌استور هدایت کنند. مدل پرداخت متا که در آن کاربران هزینه اشتراک فیسبوک و اینستاگرام بدون آگهی را پرداخت می کنند نیز مورد بررسی تنظیم کننده‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌است‌.

https://stnews.ir/short/VM7y4
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: