علمی، پژوهشی و فناوری

ایران پرچمدار طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ویراستی با اشاره به اجرای طرح اتصال در دولت سیزدهم گفت کاربران می‌توانند در پیام‌رسان مورد علاقه خود به پیامرسان‌های دیگر پیام دهند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  عیسی زارع‌پور در راستای گزارش عملکرد وزارت ارتباطات در ویراستی گفت: «اتصال متقابل» بین پیام‌رسانهای ایرانی از دیگر دستاوردهای این دوره (دولت سیزدهم) است که هم اکنون بین پیام رسان‌های ایتا،‌ بله، سروش+ ،گپ و آیگپ برقرار است.وی افزود: کاربران با فعال کردن این قابلیت در پیام‌رسان مورد علاقه خود، به دیگران اجازه می‌دهند که از سایر پیام‌رسان‌ها به او پیام بدهند.
 
گفتنی است، طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها اقدامی بود که ایران برای نخستین در دنیا انجام داد. هدف از این اقدام توسط وزارت ارتباطاتو فناوری اطلاعات وصل شدن پیام‌رسان‌های داخلی به یکدیگر بوده و استفاده از آن بسیار ساده است. اقدامی که طرح آن در اتحادیه اروپا نیز مطرح شده و آنها به دنبال ایجاد چنین امکانی هستند. در همین راستا نیز زارع‌پور پیشتر به خبرگزاری فارس گفته بود: از ابتدای سال جدید میلادی شاهد وضع قوانین مهمی در اتحادیه اروپا بودیم که شامل دو قانون جدید DSA و DMA (قانون بازار دیجیتال و قانون خدمات دیجیتال) است و در آن قواعد بسیار سخت گیرانه‌ای برای فعالیت سکوهایی با 40میلیون کاربر در اروپا داشته و یا صد هزار کسب و کار را در بر گیرند گذاشته و اجرای آن از اول ژانویه اجباری شده است.

https://stnews.ir/short/NKQpA
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: